Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Tylne koła w trapez, zapieczone śruby do regulacji geometrii

    Witam ponownie,

    Zbagatelizowałem na wiosnę problem odchylenia tylnego koła od pionu -no i teraz ścięło mi oponę od wewnętrznej strony. Chciałem to zrobić przed zimą, by nie mieć zniszczonych również zimówek, ale okazało się że śruby do regulacji pochylenia kół z tyłu są zapieczone, odrdzewicz nie daje rady, a siłowa próba odkręcenia może się skończyć ich urwaniem i ..koniecnzością wymiany całego tylnego wahacza (cokolwiek to znaczy, bo wahaczy tam ci dostatek).
    Skądinąd słyszałem ze tak naprawdę wahaczy wymieniać nie trzeba jeśli poleci śruba, wystarczy wymiana jakichś tulei... Ktoś z tym walczył? O jakie tuleje chodzi? Chciałbym zabezpeiczyć się na wypadek problemu, ale muszę wiedzeić czego szukać w sklepie ..
    Psryknąłem foty

    IMG_20150919_091742s.jpgIMG_20150919_091754s.jpgIMG_20150919_091801s.jpgIMG_20150919_092709s.jpg

    Ktoś mógłby wskazać na tych fotach, które to elementy odpowiadają za regulację pochylenia koła, i któe to ew są zagrożone / trzeba wymienić gdyby faktycznie zerwała się śruba?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    wszystkie śruby które mają "jajowate" podkładki to są te które odpowiadają za regulację

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Śruby są do dostania w serwisie Opla bez problemu. Z doświadczenia wiem że się urwą, w Vectrze C jest to normalne, a więc myślę że Cromie jest podobnie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A co się robi jak się urwą? Wymiana całego wahacza nie uśmiecha mi się za bardzo - co tam trzeba przygotować by wiedzieć że da radę "posprzątać"? Tak pytam bo sprzeczne opinie słyszę, a nie bawiłem się akurat tym zawieszeniem :/

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Jak się urwie, a urwie się na pewno skoro piszesz że nie idzie, to niestety wymiana wahacza. Śrubę trzeba wyciąć żeby zdemontować wahacz co nie jest takie proste ale się da. Śrube dostaniesz w ASO albo w sklepach, nie są takie tanie, ok 20 zł. Natomiast co do zdemontowanego juz wahacza - u mnie nie dało sie wybić zapieczonej resztki śruby z silentbloka. Same zaś tuleje jak pamiętam były ciężko dostępne i też nie tanie tak że sie nie opłaciło męczyć z ich wymianą. Osobiście kupiłem na złomie używane wahacze w bd stanie za niewielka kasę, jakoś do tanich chińskich zamienników nie mam przekonania.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jeśli nie robisz tego już jutro i masz w miarę łatwy dostęp do wahaczy pod autem, to przez kilka dni, nawet ze 2 razy dziennie, psikaj na śrubę jakimś penetratorem. Musisz dać mu trochę czasu żeby wniknął i działał na jak najdłuższym fragmencie gwintu.
    Pozdrawiam


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Zbagatelizowałem na wiosnę problem odchylenia tylnego koła od pionu -no i teraz ścięło mi oponę od wewnętrznej strony
    U mnie tylne koła mają swoje delikatne pochylenie (tworząc właśnie trapez) i nie spotkałem się z problemem ścinania opon (w zeszłym roku kupiłem nowe letnie i zimowe gumy i trochę kkm już na obu kompletach zrobiłem i nadal jest OK). A z tego co się trochę orientuję, to za ścinanie opon odpowiada raczej zła zbieżność (coś sobie przypominam, że w Cromie bodajże kąt pochylenia jest stały i nie podlega regulacji). Zbieżność koła reguluje się podkładką mimośrodową (umożliwia odpowiednie odchylenie koła w osi pionowej), którą najlepiej widać na fotce nr 2 - to ta z prawej strony, wkręcana poziomo w kierunku jazdy.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Jeżeli ścięło już opony to za późno na jakiekolwiek regulacje zbieżności z tyłu. Tylko i wyłącznie wymiana wahaczy (tzw. bananów) pomoże w tym układzie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Jestem właśnie na etapie ustawienia zbieżności z tyłu, która u mnie jest za duża. Z przednimi śrubami wahaczy męczyliśmy się 8 godzin (opukiwanie, penetracja, podgrzewanie, etc.) - oczywiście się urwały. Tylne zostały "zapuszczone" i będzie "dogrywka" we wtorek. Na pewno też nie wytrzymają. Te śruby są w zasadzie "jednorazowe" jak auto ma trochę lat. Podczas regulacji zbieżności z tyłu, dobrze jest także sprawdzić zbieżność z przodu. To ustawianie zbieżności tyłu nie jest takie proste - FAP dawał do tego Service News. W zależności od ilości paliwa w zbiorniku zbieżność jest inna na pustym i na pełnym baku.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Wykręcać i tak się urwą. W Vectrze C to jest codzienność. Cały zestaw śrub mimośrodowych z podkładkami można kupić w salonach Opla.
    Jak chcecie to mogę wam wycenić taki zestaw w Poniedziałek. Mój numer telefonu (służbowego) 507-000-841. Można dzwonić, ale...w Poniedziałek
    A jak by ktoś się dziwił, to pracuje w serwisie Opla

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    No nie tylko Ty pracujesz, ja już po kilku latach zakończyłem współpracę z GM

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dzięki ale tego że trzeba będzie śruby wymienić to jasne - i to nie jest jakieś dramatycne cenowo. Bardziej boję się o wahacze, bo słyszę tu i tam że jak się sruba urwie, to trzeba wahacz wymieniać... tyle że wahaczy w tylnym zawieszeniu do diabła, i pytanie który jest zagrożony (jak już zacznie sie robotę, nie chciałbym by wszystko stało bo czegoś nie można dostać..)
    Poniżej - schemat tylnego zawieszenia
    Tylne zawieszenie schemat eper.jpgTylne zawieszenie części eper.jpg

    Które z WAHACZY są zagrożone, i które trzeba obie gdzieś zabezpieczyć na wszelki wypadek- gdyby trzeba toto wymieniać... mam nadzieję że nie tą wielką belkę... :/

    Emenems-m: Dzięki za ofetę Jeśłi możesz - wyceń te zabawki w oplu (śruby i zagrożone wahacze): możliwe że jest taniej (abo da się wymienić coś co we fiacie jest tylko w całości)..

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Najbardziej musisz pilnować belki oznaczonej nr 6, oraz tulei w którą wchodzi śruba nr 7. Jeśli uszkodzisz tą tulejkę to musisz szukać całej belki. Nowa jest horrendalnie droga, a używkę ciężko znaleźć.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Udało mi się po ciężkich bojach wymiany śrub wahaczy ustawić zbieżność przód i tył.
    Auto prowadzi się idealnie, nareszcie mnie słucha a nie myszkuje po drodze zmieniając w sposób nieprzewidywalny kierunek jazdy na każdej nierówności podłużnej i poprzecznej. Także na studzienkach w jezdni. To uciekanie do tej pory zwalałem na krzywe felgi (wiecie - 18-tki to taki typ ), amortyzatory z tyłu (wymieniłem), tymczasem powodem była zbieżność. Robota zrobiona w ASO FIAT-a w Stalowej Woli (odkręcenie i wymiana śrub), przy czym na zbieżność pojechaliśmy do Opla bo tam mają urządzenie 3D czy 4D (jakieś takie najnowocześniejsze).
    Polecam regulację, bo podobno ta "przypadłość" nie jest przypadkowa w Cromie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9 150km automat
    Rocznik
    2005
    ile kosztowała cię cała impreza w aso?
    pozdr


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ustawienie geometrii , a wymiana gum stabilizatora .
    Napisany przez Diato na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-03-2017, 19:20
  2. Zapieczone świece żarowe
    Napisany przez elektryk84 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-09-2015, 12:40
  3. Śruby i podkładki do korekty geometrii kół
    Napisany przez spawacz na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2013, 09:14
  4. [ukł. hamulcowy] zapieczone cylinderki w hamulcach?
    Napisany przez krisuu na forum Scudo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-08-2009, 18:54
  5. [szukam] Potrzebny dobry warsztat w Warszawie do Geometrii k
    Napisany przez mruczek na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-05-2009, 15:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

vectra c zapieczona sruba zbieznosc tyl

geometria tyl vectra c

corsa c zmiana katow kol tylnich

vectra c zbieznosc tyl

sruby mimosrodowe vectra c

jak odkrecic zapieczona srube do regulacji zbieznosci superb tyl

geometria kol tyl jak odkrecic

sruby mimosrodowe jak wykrecic

sruba od ustawienia zbieznosci opel signum tyl

opel vectra c geometria

sposob na sruby tyl vectra c

regulacja tylnego zawieszenia vectra c

ustawienie zbieznosci kol croma

pochylone tylne kola vectra c a zbieznosc

zbieznosc w sam fiat croma

zapieczobe sruby regulujace geometrie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl