Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009

    Twardy pedał sprzęgła

    Witam , taki problem z Cromą ,muszę mocno wciskać pedał sprzęgła - jazda po mieście lub w korku jest męcząca dla lewej stopy .Biegi wchodzą bez problemów , sama praca sprzęgła jest ok , tylko muszę mocno wciskać pedał . W drugim moim aucie w Citroenie Xsara Picasso ( 142 tyś )pedał wciska się delikatnie .Croma autentyczny przebieg 62 tyś . Czy może jakiś problem ze wspomaganiem sprzęgła , jak się do tego zabrać , jak wygląda sprawa w Waszych pojazdach . Tak na marginesie wczoraj wymieniałem filtr kabinowy i tak jak było opisane pękają te nieszczęsne kołeczki , a samo mocowanie filtra co najmniej dziwne , w Cytrynie są do odkręcenie 3 nakrętki , zdejmujemy osłonę , nowy filtr wkładamy w prowadnice i po robocie . Pozdrawiam ,szerokiej drogi .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Niech się jeszcze inni wypowiedzą, ale wydaje mi się, że taka już "uroda" sprzęgła w cromie. U mnie siedzi nowy zestaw, tylko pompka została stara, i jest tak samo twardo jak na starym sprzęgle. W moim drugim aucie pedał chodzi dużo lżej.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Wysprzęglik był wymieniony? U mnie po wymianie całego kompletu pedał sprzęgła jest nie do poznania... Chodzi mięciutko, bardzo przyjemnie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Należy pamiętać, aby przy wymianie wysprzęglika odpowietrzyć i jednocześnie przepłukać lekko wężyk biegnący od zbiornika wyrównawczego do samego wysprzęglika.

    Moja Croma ma 180kkm na liczniku (podejrzewam rzeczywisty około 210kkm), mimo wymiany płynu hamulcowego przez odpowietrznik w hamulcach kilkukrotnie podczas jej żywota, to płyn znajdujący się w wyżej wymienionym odcinku była tam od nowości. Czarny, przepracowany - masakra. Przy robocie sprzęgłowej, przeczyściliśmy i działa mięciutko.

    A wcześniej żona ledwie była w stanie wciśnąć pedał

    Polecam zabieg!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Robiłem wymiane całego zestawu rok temu,wczesniej jak i po wymianie pedal chodzi delikatnie,miekko tylko lekki opór.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Wymieniałem cały komplet tj. dwumas, tarczę z dociskiem i wysprzęglik. Tylko pompka została, ale ją też niedługo wymienię bo trochę się poci i czasami nie do końca wysprzęgla. Zobaczę po wymianie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Tak jak napisałem przebieg 62 tys i już problem z wysprzeglikiem ? Jaki jest koszt tego ustrojstwa i ile robocizna.Jakiej firmy polecacie ?
    Ostatnio edytowane przez kubus1 ; 30-03-2016 o 19:22

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Wysprzęglik jest w skrzyni Więc by go wymienić należy zdjąć ją... Spróbuj najpierw odpowietrzyć układ jak pisał Czarny...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Wizyta w ASO i u kilku mechaników,diagnoza jest jedna do wymiany docisk czyli sprzęgło kpl. Cena bez dwumasy to 1100 /1200 z Luka.Cześć mechaników twierdzi że wymienia się sprzęgło zawsze z dwumasą w przeciwnym razie sprzęgło nie będzie pracowało prawidłowo.Koszt robocizny to 700 .Dowiedziałem się że sprzęgło Cromy jest samoregulujące i do montażu potrzebny jest specjalny przyrząd.I tu jest pytanie ten przyrząd jest specjalnie dedykowany do Cromy czy jest to zwykłe wyposażenie warsztatu ?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jesli biegi wchodzą prawidłowo i nie ma efektu ślizgania a jedynym problemem jest duży opór pedału sprzęgła podczas wciskania to ja bym najpierw sprawdził hydraulikę. Odkręć odpowietrznik i przepompuj trochę starego płynu, pewnie jest w tym przewodzie od nowości. Producenci płynów zalecają ich wymianę co najmniej raz na 3 lata. Koszty znikome. Jeśli to nie pomoże to wtedy inwestuj w wymianę sprzęgła

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Proszę o info ,o jaki chodzi odpowietrznik i gdzie jest umieszczony.Sama praca sprzęgła i zmiana biegów jest ok.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Odpowietrznik sprzęgła - po wyjęciu akumulatora i jego podstawy widać odpowietrznik, na górze skrzyni biegów - plastikowy króciec trochę większy od tego na hamulcach

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Wielkie dzięki jak odpowietrzę / przepłukam hydraulikę sprzęgła, dam znać jaki jest efekt.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Hydraulika przepłukana i odpowietrzona ,wciekł plyn o kolorze coca coli.Żadnej poprawy ,wymiana sprzęgła kpl + wysprzeglik,zastanawiałem się nad wymianą dwumasy,ostatecznie wymieniłem też dwumase .Tarcza sprzęgła była mocno zużyta o spalona(nigdy więcej auta po kobiecie) Wymieniłem wszystko na nowe bo chcę mieć spokój na kilka lat.Za wszystko zapłaciłem 3300.Po wymianie wszystko ok ,pedał pracuje miekko , i teraz zaczyna się problem.Po kilku dniach sprzęgło zrobiło się twarde .Odpowietrzanie hydraulik przez odpowietrznik na skrzyni biegów ,i znowu to samo .Dzisiaj rano odpowietrzanie trasa 150 km i pedał znowu twardnieje.Czy hydraulikę odpowietrzamy tylko na skrzyni biegów ten czarny odpowietrznik,czy odpowietrza się gdzieś jeszcze np na silowniku pedału sprzęgła ?
    .

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    42
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał kubus1 Zobacz post
    Hydraulika przepłukana i odpowietrzona ,wciekł plyn o kolorze coca coli.Żadnej poprawy ,wymiana sprzęgła kpl + wysprzeglik,zastanawiałem się nad wymianą dwumasy,ostatecznie wymieniłem też dwumase .Tarcza sprzęgła była mocno zużyta o spalona(nigdy więcej auta po kobiecie) Wymieniłem wszystko na nowe bo chcę mieć spokój na kilka lat.Za wszystko zapłaciłem 3300.Po wymianie wszystko ok ,pedał pracuje miekko , i teraz zaczyna się problem.Po kilku dniach sprzęgło zrobiło się twarde .Odpowietrzanie hydraulik przez odpowietrznik na skrzyni biegów ,i znowu to samo .Dzisiaj rano odpowietrzanie trasa 150 km i pedał znowu twardnieje.Czy hydraulikę odpowietrzamy tylko na skrzyni biegów ten czarny odpowietrznik,czy odpowietrza się gdzieś jeszcze np na silowniku pedału sprzęgła ?
    .
    Jak znajdziesz przyczynę tego twardnienia pedału to daj znać. Ja wymieniałem sprzęgło, później dwumasę, odpowietrzałem sprzęgło i zawsze pomagało na chwilę. Wystarczy wyjechać w trasę a szczególnie stanie w korku powoduje twardnienie pedału sprzeęła.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Twardy pedał hamulca
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-12-2014, 20:01
  2. Twardy pedał hamulca przy małych obrotach
    Napisany przez frankiPL na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-11-2014, 23:51
  3. Twardy pedał sprzęgła
    Napisany przez zezon na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-11-2012, 22:56
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 00:16
  5. twardy pedał hamulca
    Napisany przez ewa504 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-08-2010, 23:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

twardy pedal sprzegla

twarde sprzeglotwardy pedal sprzegla a wysprzegliktwarde sprzeglo 1.9 jtdzablpkowany pedal sprzegla fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl