Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    śląsk
    Postów
    6
    Auto
    Croma 05 1.9 150km
    Rocznik
    2005

    turbo i maglownica - pytania

    Witajcie!

    Potrzebuję porady w związku z rzeczami w temacie. Sytuacja jest następująca- mam dwa niepokojące mnie objawy.
    1 - przy mocniejszym przyspieszaniu, jeśli puszczę gaz w okolicy 2-2,5 tys. obrotów (bądź wcisnę sprzęgło by zmienić bieg - i tu tylko raczej z 2 na 3-kę i z 3 na 4-kę) słyszę dziwny dźwięk z okolic turbo. Jakiś taki gumowy, zasysający, ciężko go opisać. Jeśli przyspieszam delikatnie albo nie jestem w powyższym zakresie obrotów dźwięku nie słychać.
    2 - przy prędkości powyżej ok 40-50km/h przy mocniejszych łukach w lewo, czuję w pewnym momencie delikatny opór na kierownicy, jakby mi ją ktoś przytrzymał. Nie dzieje się to zawsze. W prawo wszystkie łuki idą płynnie, delikatnie. Tak samo przy niskich prędkościach, skrzyżowaniach itd, skręcanie w obie strony działa płynnie.
    Po zostawieniu auta w warsztacie, dowiedziałem się, że 1 - ten dźwięk to delikatny luz na turbo, mogę spokojnie parędziesiąt tys. na tym zrobić, 2 - zawieszenie ok, zbieżność ok, przekładnia też nie wymaga roboty, nic nie cieknie itd.

    I tu pytanie, czy któryś z forumowiczów miał może podobne objawy? Mam zaufać tej opinii czy też szukać innego mechanika?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ad 2
    to że olej nie cieknie, nie znaczy że jest sprawna. czy warsztat tylko wizualnie ocenił stan przekładnie, czy chociaż ktoś ja dotknął i sprawdził czy na listwie jest wyczuwalny luz.
    dobrze byłoby zdjąć osłony gumowe z przekładni i sprawdzić wizualnie jak wyglądają listwy, może smaru mało i któraś się zacina.

    ja jak jeździsz na jakiejś drodze szutrowej lub po kostce nie wyczuwasz na kierownicy i nie słyszysz delikatnego pukania?
    może psuje się krzyżak w układzie kierowniczym, ten co łączy maglownice z kierownica.

    uklad kierowniczy1.jpg
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 17-02-2017 o 11:07
    Pozdrawiam


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    śląsk
    Postów
    6
    Auto
    Croma 05 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    hm, ciężko powiedzieć czy sprawdzili to do porządku - założyłem, że tak, ponieważ gość powiedział, że na jednej osłonie był olej, jakby coś było wycieknięte ale nic takiego nie stwierdzili... No nic, trzeba będzie jechać w inne miejsce.
    A ad. 1? Ktoś coś?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150
    Ad2. Sprawdź łożyska amortyzatorów, możliwe, że część kulek się zatarło i ciężko amorek obraca co przekłada się na powrót kierownicy.



    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    może psuje się krzyżak w układzie kierowniczym, ten co łączy maglownice z kierownica.

    uklad kierowniczy1.jpg

    Czy ten krzyżak zaznaczony na czerwono jest wymienialny i czy występuje jako część zamienna?


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.9 JTD - Maglownica
    Napisany przez Heniu2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-08-2015, 18:32
  2. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  3. Drążki kierownicze czy maglownica?
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-08-2014, 07:29
  4. Maglownica;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post: 02-02-2014, 11:32
  5. maglownica
    Napisany przez jarekj82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2012, 16:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl