Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
turbo i maglownica - pytania
Witajcie!
Potrzebuję porady w związku z rzeczami w temacie. Sytuacja jest następująca- mam dwa niepokojące mnie objawy.
1 - przy mocniejszym przyspieszaniu, jeśli puszczę gaz w okolicy 2-2,5 tys. obrotów (bądź wcisnę sprzęgło by zmienić bieg - i tu tylko raczej z 2 na 3-kę i z 3 na 4-kę) słyszę dziwny dźwięk z okolic turbo. Jakiś taki gumowy, zasysający, ciężko go opisać. Jeśli przyspieszam delikatnie albo nie jestem w powyższym zakresie obrotów dźwięku nie słychać.
2 - przy prędkości powyżej ok 40-50km/h przy mocniejszych łukach w lewo, czuję w pewnym momencie delikatny opór na kierownicy, jakby mi ją ktoś przytrzymał. Nie dzieje się to zawsze. W prawo wszystkie łuki idą płynnie, delikatnie. Tak samo przy niskich prędkościach, skrzyżowaniach itd, skręcanie w obie strony działa płynnie.
Po zostawieniu auta w warsztacie, dowiedziałem się, że 1 - ten dźwięk to delikatny luz na turbo, mogę spokojnie parędziesiąt tys. na tym zrobić, 2 - zawieszenie ok, zbieżność ok, przekładnia też nie wymaga roboty, nic nie cieknie itd.
I tu pytanie, czy któryś z forumowiczów miał może podobne objawy? Mam zaufać tej opinii czy też szukać innego mechanika?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
ad 2
to że olej nie cieknie, nie znaczy że jest sprawna. czy warsztat tylko wizualnie ocenił stan przekładnie, czy chociaż ktoś ja dotknął i sprawdził czy na listwie jest wyczuwalny luz.
dobrze byłoby zdjąć osłony gumowe z przekładni i sprawdzić wizualnie jak wyglądają listwy, może smaru mało i któraś się zacina.
ja jak jeździsz na jakiejś drodze szutrowej lub po kostce nie wyczuwasz na kierownicy i nie słyszysz delikatnego pukania?
może psuje się krzyżak w układzie kierowniczym, ten co łączy maglownice z kierownica.
uklad kierowniczy1.jpg
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 17-02-2017 o 11:07
Pozdrawiam

-
Nowy klubowicz
hm, ciężko powiedzieć czy sprawdzili to do porządku - założyłem, że tak, ponieważ gość powiedział, że na jednej osłonie był olej, jakby coś było wycieknięte ale nic takiego nie stwierdzili... No nic, trzeba będzie jechać w inne miejsce.
A ad. 1? Ktoś coś?
-
Klubowicz
Ad2. Sprawdź łożyska amortyzatorów, możliwe, że część kulek się zatarło i ciężko amorek obraca co przekłada się na powrót kierownicy.

Napisał
maka131
Czy ten krzyżak zaznaczony na czerwono jest wymienialny i czy występuje jako część zamienna?
Podobne tematy
-
Napisany przez Heniu2 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 05-08-2015, 18:32
-
Napisany przez JareczKu na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
-
Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 05-08-2014, 07:29
-
Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 46
Ostatni post: 02-02-2014, 11:32
-
Napisany przez jarekj82 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 19-03-2012, 16:34
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:09.
W sieci od 2007 roku.