Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009

    "Przerywanie ciągu" przyspieszania powyżej 2000 obr na 3,4,5 biegu

    Panowie,
    po zakupie Cromki, wylądowała u mechanika, w efekcie czego wymieniane było m. in. sprzęgło+dwumasa, a także niestety felerna skrzynia M32.
    Po powrocie z warsztatu zauważyłem, że gwałtowne przyspieszanie (na przykład podczas wyprzedzania) powoduje przerywanie "ciągu" auta. Obroty idą w górę, auto przyspiesza, ale czuć w momencie wchodzenia na wyższe obroty chwilowe zduszanie samochodu, 2-4 razy na każdym biegu. Początkowo myślałem, że może to kwestia dotarcia sprzęgła, ale zrobiłem już ponad 2 tysiące km i wydaje się, że objawy postępują.
    Czasami delikatne zduszenie czuć też na 2 biegu, poniżej 2000 obrotów, na przykład podczas rozpędzania spod świateł.
    Czyściłem EGR, chociaż nie był zbytnio zabrudzony. Zauważyłem, że uszczelki EGR w zasadzie są sklejone z obudową EGR, ale nie wymieniłem ich na nowe.
    Proszę Was o jakieś podpowiedzi, jak zdiagnozować takie zachowanie.



    Pozdrawiam,
    Kuba
    Ostatnio edytowane przez sroobeush ; 17-08-2017 o 08:14



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    185
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Zacznij od podpiecia kompa i podejrzenia jak pompuje turbo w czasie jazdy.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    190
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ewentualnie na szybko możesz jeszcze przemyć czujnik ciśnienia doładowania, zamontowany jedną śrubką.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Szybka diagnoza to egr i zawor n75 sterowania turbina. Albo czyszczenie i zaslepienie egr oraz rozebranie i wyczyszczenie n75 albo wymiana tych czesci na nowe.
    Najpierw diagnostyka komputerowa i to podczas jazdy. Wtedy wychwycone zostanie nieprawidlowe zachowanie silnika.

    Ps. @sroobeush:
    Jaki jest przebieg Twojej cromy? Jesli ok. 180k-200kkm to prawdopodobnie czeka Cie zabawa jw.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 17-08-2017 o 11:57

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Ps. @sroobeush:
    Jaki jest przebieg Twojej cromy? Jesli ok. 180k-200kkm to prawdopodobnie czeka Cie zabawa jw.
    Właśnie dobija do 250kkm.
    Nie miałem okazji jeszcze tego zweryfikować w 100 procentach, ale według sprzedawcy ten silnik nie miał oryginalnie DPF i klap wirowych, ponieważ pochodził z polskiej dystrybucji. Gdzieś czytałem, że w przypadku DPF faktycznie tak było.
    EGR rozebrałem, ale nie było w nim wiele syfu - jedynie na ściankach. Nie był także zaślepiony, więc zapewne ktoś go już czyścił.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Czyli pewnie n75.

    Mialem podobne co Ty objawy i rzucilem sie na nowy egr i nowy n75. Jak ręką odjal. Auto chodzi plynnie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    W takim razie muszę sprawdzić n75. Czy masz jakiś sprawdzony poradnik?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Temat jest gdzies na forum albo cromy albo stilona.
    Ja nie bawilem sie w rozpruwanie i czyszczenie, tylko kupilem nowy n75. Przez znajomego mechanika w Inter Carsie zrobili mi bardzo dobrą cenę 200,00zl brutto.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Poradnik czyszczenia zaworu overboost (z metalową obejmą, możliwy do rozebrania), z forum alfaholicy.org:

    Elektrozawór VGT (overboost) - operation manual


    Twój w cromie będzie prawdopodobnie zgrzany, wykonany całościowo z tworzywa sztucznego, trudniejszy do rozebrania. Przynajmniej ja w swojej cromie miałem taki.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Ewentualnie na szybko możesz jeszcze przemyć czujnik ciśnienia doładowania, zamontowany jedną śrubką.
    Przeczyściłem - wyglądał moim zdaniem tragicznie, bo tak:
    20170817_182511 (Large).jpg

    Teraz muszę przetestować na dłuższej trasie, bo wczoraj na kilku kilometrach nic się nie wydarzyło i wydawało mi się, że ciągnie lepiej, ale wiadomo jak człowiek może sobie wmówić różne rzeczy, kiedy mu na czymś zależy

    EGR był praktycznie czysty, a czujnik tak zawalony, że nie miał prawa działać poprawnie. Wiecie jakie są objawy niesprawnego kolektora w Cromie?

    To mój pierwszy samochód z tym silnikiem, czuję, że ciągnie do przodu, ale jak tak czytam te wszystkie historie, to zastanawiam się, czy nie mógłby iść jeszcze lepiej

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    190
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ewentualnie możesz jeszcze sobie dołożyć ten dławik z dziurkami do EGR, albo najlepiej dwa, z obydwu stron EGRa.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Rozumiem, że jest to taki zestaw.
    Te otwory nie zasyfią się szybciej niż standardowy EGR?
    Co się dzieje ze spalinami, skoro mają ograniczone możliwości ujścia do dolotu?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @sroobeush

    Aha, zapomnialem. U mnie w cromie wymienilem jeszcze przeplywomierz. Moze to tez jakis trop.
    Moj mechanik mowil, ze z reguly przeplywka wytrzymuje ok. 200kkm i to w zaleznosci od tego, jak ktos dbal o czeste wymiany filtra powietrza.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    190
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Rozumiem, że jest to taki zestaw.
    Te otwory nie zasyfią się szybciej niż standardowy EGR?
    Co się dzieje ze spalinami, skoro mają ograniczone możliwości ujścia do dolotu?
    Te dławiki ograniczają przepływ spalin przez EGR co ogranicza zabrudzenie EGR oraz zabrudzenie kolektora ssącego, po prostu więcej spalin idzie w rurę wydechową. Nie słyszałem żeby ktokolwiek miał problem z tymi dławikami.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Dzięki Panowie - sprawdzę jeszcze przepływkę i zamontuję te zaślepki. Przy okazji jeszcze spróbuję wyczyścić kolektor, bo na pewno jest zarzucony, jeżeli czujnik był w takim stanie.
    Polecacie jakiś specyfik, czy raczej demontaż i ręczne czyszczenie?
    Nie zdejmowałem kolektora, ale poprzedni właściciel zapewniał, że ta Cromka nie ma DPF i klap wirowych.
    Czy były silniki oryginalnie bez klap?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-08-2017, 12:31
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 08:31
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 18:46
  4. Dziwny "świst" przy biegu 5 i 6
    Napisany przez Adii na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-04-2016, 00:08
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 17:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl