Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006

    [Problem] Ślizga się sprzęgło

    Hej,

    mam problem ze swoją Cromą. Autko nie przyspiesza. Na 3,4,5,6 obroty rosną autko nie jedzie. Czuć wyraźnie, że to ślizgające sprzęgło, ponieważ wystarczy odpuścić troszeczkę i już jest w normie. Jechałem po polnej drodze na 1 i 2 kręciłem do 4k obrotów i sprzęgło nawet nie myślało uciekać. Pod górkę, i to dość stromą (14%) też nic nie uciekało na trzecim biegu. Wiecie, może co jest przyczyną tego wszystkiego. Dodam tylko, że zaczęło się tak dziać od problemów z wyjazdem z dziury. Zjechałem z drogi aby zawrócić, jednak delikatnie źle oceniłem wysokość pobocza i miałem spory problem aby wrócić na asfalt. Gdy wspinałem się na drogę a koła kręciły się w miejscu auto zgasło. Mówię norma, za mało gazu i wgl. Potem odpalam, auto szarpie silnik chodzi 3sec i gaśnie. Drugi raz odpalam to samo. Dopiero za trzecim razem udało się normalnie odpalić i pojechać. 5 min po tym incydencie wyprzedzanie, a autko nie jedzie, tylko obroty rosną. Dodam jeszcze, że zauważyłem dym gdy tak szarpał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Co do szarpania po zduszeniu to raczej norma więc no stress. Co do ślizgania sprzęgła to dobiłeś tarcze podczas wydostawania się na asfalt... nadszedł jego kres to wymień i będzie po problemie.
    DPF out___EGR off___175KM / 411Nm
    Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: http://pro-choice.pl/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Ale, żeby tak nagle? Wcześniej, żadnych oznak że sprzęgło pada.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    106
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cóż, to tylko samochód....
    W samochodach, 90% usterek diagnozuje się na podstawie nieoczekiwanej niesprawności (jechałem i nagle coś jest nie tak) a tylko 10% podczas okresowych przeglądów.
    Inaczej jest np. w lotnictwie, gdzie 10% usterek jest następstwem nieoczekiwanej niesprawności a 90% wykrywa się podczas przeglądów okresowych ( z tym, że w lotnictwie przeglądy wykonuje się znacznie częściej - przedlotowe, polotowe, dekadowe, hangarowe, itp. oraz wg nalotu płatowca, czyli taki odpowiednik kilometrowego przebiegu)

    Stąd też, nagła niesprawność auta nie jest niczym szczególnym, niezależnie od podzespołu...
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 06-10-2013 o 08:08

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Jesteście pewni, co do tego, że sprzęgło siadło? A może to jakiś wyciek, czy coś?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Może układ wysprzęglik - pompa? Ale tu raczej nie wysprzęglałby... Może łożysko oporowe zostało wciśnięte w przetarte i połamane "słoneczko" - Miałem tak w Maryśce.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Ale raczej, nic nie mogło się popsuć poza spaleniem sprzęgła przy tym zgaśnięciu i szarpaniu? Nadal zastanawia mnie ten dym. Nie było czuć żadnego smrodu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    19
    Auto
    Marea 1.6
    Rocznik
    1998
    Ślizganie sprzęgła wskazywać może tylko i wyłącznie na awarię tarczy - a więc musisz wymienić cały komplet.

    Nie masz napisane, jaki to motor, więc jeżeli jest to Diesel, sprawdź także stan koła dwumasowego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Września
    Wiek
    30
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 75KM
    Rocznik
    2007
    Stromy ma rację zapewne dopaliłeś tarczę.
    Proponuję podjechać do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby zerknął co i jak jeżeli cały czas nie masz mocy.
    Pzdr.
    Części zamienne do aut / opony / felgi / oleje - Zapraszamy !!!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    A czy może być taka możliwość, że olej silnikowy przedostaje się do sprzęgła? Coś zaczęło mi ubywać, aż kontrolę wywaliło o niskim stanie. Nie wiem tylko czy to nie przez duże spracowanie tego oleju. Ma już 30kkm

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    641
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    jak zrobiłeś 30 tyś to nie dziwota że kontrolka zapala (naturalna rzecz przy takim dystansie), zmień olej , co do ubywania oleju na sprzęgło to wejdź pod auto i sprawdź czy na połączeniu skrzyni i silnika czasami nie jest zaolejone, możesz także odkręcić zaślepkę z blachy od skrzyni - będziesz miał widok na koło zamachowe i stwierdzisz czy jest całe w oleju czy nie

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Ale wywaliło błąd o niskim poziomie oleju. Dzięki za radę z tą zaślepką. Byłem przekonany, że nie ma czegoś takiego.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Aha i nastąpiło jeszcze inne dziwne zjawisko. Sprzęgło mniej się ślizga. W sobotę byłem w trasie łącznie coś koło 800km i tylko przy żyłowaniu 2,5k-3k obrotów zaczynało puszczać. Jak na 4,5,6 dałem w palnik to szedł jak głupi.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    14
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Sprzęgło masz do wymiany i aż dziw bierze, że wybierasz się autem w takie trasy
    Karol jeździ Fiatem Marea Weekend 1.9 JTD CF2
    Pilnuję Focusa MK2 1.6TDCi, Thalii 1.4 oraz Nuova Bravo 1.4 T-Jet

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Karol, czo ty tu ?! Właśnie zastanawia mnie to poprawianie się sytuacji. Teraz to koło 3k RPM dopiero puszcza i tylko na trójce. Może po prostu się nadpaliła część zewnętrzna i w miarę ścierania się tarczy zaczyna wszystko do normy wracać?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wysokość pedału sprzęgła - problem ze sprzęgłem.
    Napisany przez bzykol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-04-2014, 17:52
  2. KPL. SPRZĘGŁO problem
    Napisany przez marv na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-04-2012, 17:56
  3. problem ze sprzęgłem
    Napisany przez turzanin na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-02-2012, 10:11
  4. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez forra6 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-07-2010, 09:05
  5. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez kwiat81 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 07:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problemy ze sprzeglem fiat corma 150

Ford focus mk2 ślizga sie sprzęgło

fiat croma sprzeglo

polna droga czy fiat croma da radę

sprzegło olej focus mk2

połączenie pedału sprzęgła z wysprzęglikiem fiat croma

slizganie na lodzie fiad

sprzęgło fiat croma

Tagi dla tego tematu