Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Linki zmiany biegów  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    227
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008

    Linki zmiany biegów

    Witam forumowiczów.
    Czy ktoś z Was wymieniał linki zmiany biegów ? Na końcach obu linek od strony skrzyni jest możliwość regulacji, czy jest jakaś zasada jak to ustawić ? Włożyłem je tak jak przyszły, nic nie ruszając. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o podpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    U mnie biegi wchodzą nieprecyzyjnie, trzeba ich trochę poszukać (przebieg 160 tys.) mechanik twierdzi, że wyrobiło się jedno "jabłuszko" - końcówka linki, stąd te luzy. Niestety trzeba wymienić podwójną linkę (sama końcówka jest nierozbieralna) - w ASO kosztuje około 500 zł, odpuściłem sobie.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    227
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Ja kupiłem nowe fabryczne linki na alledrogo koszt z przesyłką 392 zł

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Ja kupiłem nowe fabryczne linki na alledrogo koszt z przesyłką 392 zł
    Dawno nie widziałem nowych na alledrogo, same używki niewiadomego stanu i pochodzenia. Zerkniesz który to był sprzedawca? Przyda się na przyszłość.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    227
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Proszę bardzo, kupiłem u tego sprzedawcy. Kupowałem u Niego już kilka różnych części, wszystko nówki sztuki i oryginały. Zapytaj może będzie jeszcze miał te linki.
    Przedmioty użytkownika tanifiat - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    227
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Nikt nie wymieniał i nie regulował linek do zmiany biegów

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    W necie jest sporo informacji na temat regulacji, z tym że na forach Opla, np:

    https://forum.vectraklub.pl/topic/17...omment=2971059

    lub:

    [TUT ZB] M32 - Regulacja mechanizmu zmiany biegów | Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl

    Wygląda na to, że filozofii nie ma. Dodatkowo tutaj na forum jeden kolega pisał że warto przesmarować linki smarem pełzającym.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    170
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Filozofia jest, ponieważ regulacja u nas jest zupełnie inna niż w Oplach. Radzę poszukać na forum Alfy.
    [159] ustawienie/regulacja lewarka 159
    Niestety u mnie nie widzę blokady w pozycji serwisowej lewarka. Jak ktoś wie jak zablokować lewarek proszę o opis.
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 07-03-2017 o 14:51
    stevenek lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Też ostatnio chciałem wyregulować cięgna przy okazji wyjętego akumulatora i zonk. Przy wybieraku jest "oczko" blokady, na jednej z linek mechanizm zatrzaskowy do regulacji ale jak zablokować lewarek biegów w kabinie to już diabli wiedzą...
    Jak ktoś znajdzie opis to ja chętnie się zapoznam

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Też ostatnio chciałem wyregulować cięgna przy okazji wyjętego akumulatora i zonk. Przy wybieraku jest "oczko" blokady, na jednej z linek mechanizm zatrzaskowy do regulacji ale jak zablokować lewarek biegów w kabinie to już diabli wiedzą...
    Jak ktoś znajdzie opis to ja chętnie się zapoznam
    Nie trzeba blokować, w oplu bodajże się blokuje. Ja daję na luz i lewarek po prostu przesuwa się lekko prawo-lewo w czasie regulacji. Ten moduł do regulacji (pod maską) lubi być zapieczony, co powoduje brak możliwości wciśnięcia , ale obfite spryskanie penetratorem daje radę.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    I jak martinez, po regulacji zauważyłeś poprawę? Może wystarczy poprosić kolegę żeby usiadł w samochodzie i trzymał lewarek?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Moim zdaniem rozchodzi się o to, aby nie blokować, ponieważ regulujesz pozycję tzw. luzu lewarka, czyli jak wrzucisz luz to biegi 3 i 4 powinieneś móc wbić bez oporów i po to się to robi, aby środek podczas wbitego luzu był centralnie :-) Podsumowując, podczas takiej regulacji lewarek zmienia pozycję lewo-prawo.

    Jeśli chodzi o efekty, to jest to trochę zabawy - przesuwanie po jednym milimetrze, ale koniec końców jest precyzyjniej, jedynka przestała haczyć.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 08-03-2017 o 13:59

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Moim zdaniem rozchodzi się o to, aby nie blokować, ponieważ regulujesz pozycję tzw. luzu lewarka, czyli jak wrzucisz luz to biegi 3 i 4 powinieneś móc wbić bez oporów i po to się to robi, aby środek podczas wbitego luzu był centralnie :-) Podsumowując, podczas takiej regulacji lewarek zmienia pozycję lewo-prawo.

    Jeśli chodzi o efekty, to jest to trochę zabawy - przesuwanie po jednym milimetrze, ale koniec końców jest precyzyjniej, jedynka przestała haczyć.
    Bardzo dziwne, że Croma nie ma blokady lewarka w pozycji serwisowej. Martinez czyli jak to robiłeś? Bo jeżeli odblokowałeś ten plastik pod maską, a później podniosłeś i zablokowales wybierak skrzyni zgodnie z instrukcją z AR159 to taka regulacja nie ma większego sensu, a jej wynik to loteria. Klucz tkwi w tym, że pozycja serwisowa lewarka I wybieraka ustalają pozycję w której linka powinna nie mieć żadnego luzu czyli przy takim wychyleniu lewarka wybierak powinien być na takiej wysokości. Jeżeli lewarek zostaje na luzie, a podnosimy wybierak na skrzyni to raczej luz się nie skasuje odpowiednio. Opisz dokładnie co robiłeś "po milimetrze" bo w normalnej procedurze ta regulacja jest zero jedynkowa.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał Spajdi Zobacz post
    Bardzo dziwne, że Croma nie ma blokady lewarka w pozycji serwisowej. Martinez czyli jak to robiłeś? Bo jeżeli odblokowałeś ten plastik pod maską, a później podniosłeś i zablokowales wybierak skrzyni zgodnie z instrukcją z AR159 to taka regulacja nie ma większego sensu, a jej wynik to loteria. Klucz tkwi w tym, że pozycja serwisowa lewarka I wybieraka ustalają pozycję w której linka powinna nie mieć żadnego luzu czyli przy takim wychyleniu lewarka wybierak powinien być na takiej wysokości. Jeżeli lewarek zostaje na luzie, a podnosimy wybierak na skrzyni to raczej luz się nie skasuje odpowiednio. Opisz dokładnie co robiłeś "po milimetrze" bo w normalnej procedurze ta regulacja jest zero jedynkowa.
    Regulację robiłem dokładnie tak i poprawa jest znaczna. Z tego co zauważyłem to lewarek przesuwa się lewo-prawo przez co luz jest w innej pozycji. U mnie na tej lince pod maską blokada jest odciągnięta prawie do końca w stronę przodu auta. Jest jakieś 2 mnie od samego początku i jest o niebo lepiej, lecz faktycznie wymaga to zabawy.
    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Wybacz, ale nadal nie rozumiem jak to regulowałeś bez blokowania lewarka w kabinie. Robiłeś to sam czy w 2 osoby? Opisz proszę krok po kroku co zrobiłeś. Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Linki, drążek zmiany biegów
    Napisany przez grzeziu na forum Idea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 15-06-2014, 16:44
  2. [skrzynia biegów] Ciężko pracujący lewarek zmiany biegów
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-04-2013, 12:25
  3. [skrzynia biegów] dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez leonek79 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-12-2010, 08:09
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 09:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 16:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma ustawienie lewarka serwisowo

pozycja serwisowa linek bravo

regulacja linek biegi fiat

linki zmiany biegow croma

regulacja linek zmiany biegow fiat croma

jak zalozyc linke zmiany biegow fiat ducato 2009

czy po zalozeniu linek od biegow trzeba je regulowac

fiat biegi linki regulacja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl