Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008

    Lewarek nie wraca do pozycji " 0 "

    Witam wszystkich.
    Mam problem z powrotem lewarka do pozycji "0" . Jeśli jadę bez klimy wszystko jest ok, po włączeniu klimatyzacji i przejechaniu kilkunastu kilometrów lewarek zaczyna ciężko chodzić w prawą i lewą stronę, po wybraniu pozycji neutralnej nie wraca sam do położenia środkowego. Olej w skrzyni wymieniony, linki nówki sztuki z fabryki. Miał ktoś może podobny przypadek? Co może być przyczyną ?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A co ma klima do lewarka? :-O
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    No właśnie się zastanawiam, bo tylko wtedy mam problem, jak klima wyłączona to przejadę i kilkaset kilometrów i wszystko jest ok. Klimatyzacja wydziela w trakcie pracy spore ilości ciepła, być może to powoduje że tak się dzieje, sam nie mogę znaleźć przyczyny, dlatego zapodałem tutaj temat, może ktoś miał podobną przypadłość.

  5. #4
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    TF-80SC Automatyczna skrzynia biegów Aisin inaczej także zwana AF40

    Jeśli to masz po przejechaniu dluzszego docinak, to moze dlatego ze olej w skrzyni sie rozrzedza a klima nie ma nic do tego.
    w powyzszym linku powinno byc o podobnych objawach.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Mam manualną skrzynię biegów i raczej rzadki olej by nie dawał takiego efektu. Zrobiłem ostatnio test, jechałem 150 km bez klimy i wszystko gładko chodziło, na drugi dzień wyjazd z włączoną klimą i po przejechaniu 20 km już był problem z powrotem lewarka do pozycji środkowej. Widać coś jest na rzeczy, tylko ciągle brakuje czasu by się przyjrzeć temu, jeśli będę miał chwilkę w weekend to zobaczę gdzie z klimy dmucha gorące powietrze, być może na wodzik przy skrzyni i pod wpływem gorąca następuje rozszerzalność metalu, wystarczą setne części milimetra i już może następować blokowanie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    25
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam podobny problem po przejechani 20 km dzieje mi się tak samo. Poradziłeś sobie może już z tym problemem ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Niestety nie, musze poszukać chyba jakiegoś dobrego warsztatu i oddać samochód do przeglądu, może faktycznie coś się ze skrzynią dzieje. Może ktoś z forumowiczów zna jakiś godny polecenia warsztat w okolicy Puław zajmujący się diagnozowaniem i naprawą skrzyń biegów ?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,915
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A linka przypadkiem nie idzie blisko przewodu tego "zimnego" od klimatyzacji?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2014
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    27
    Postów
    1
    Auto
    166 3.2
    Rocznik
    2007
    byc moze zatarly ci sie linki, przerabialem ten temat w AR156

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Linki mam nówki sztuki, oryginał fabryka, niedawno zakładałem, blisko wybieraka na skrzyni idą przewody od ogrzewania, być może to jest przyczyną, ale z drugiej strony inni tak nie mają, może faktycznie coś ze skrzynią, choć biegi wchodzą dosyć lekko i precyzyjnie, nie ma żadnego szukania żeby wbić któryś z nich.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    741
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Sorry nie dam Ci linka bo korzystam z forum na telefonie, ale wejdź na manuale na klubfiatstilo.pl. Tam będzie temat brzmiący podobnie jak Twój. Zdarza się takie coś w silniku jtd. Chodzi o to, że przyciera się ten trzpień od wybieraka na skrzyni. Wystarczy rozebrać z wierzchu, przesmarować i hula. Pierdoła. Roboty na parę chwil. Poczytaj, może to akurat Twój przypadek i może Ci pomoże.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    42
    Postów
    208
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Dzięki za podpowiedź, przeczytałem, w stilo jest bardziej proste rozwiązanie, ale spróbuję dobrać sie do tego wybieraka u mnie . Jakis czas temu potraktowałem cały ten mechanizm smarem teflonowym, oczywiście tylko tam gdzie dysza sięgneła, ale widocznych rezultatów nie ma. Być może problem tkwi głębiej. Jeszcze raz dziękuję Ci za podpowiedź.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    29
    Postów
    48
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Witam, u mnie tez jest ten problem, pojawil sie nagle, znikad. Ktoregos dnia poprostu lewarek nie wrocil, chodzi bez oporu ale sam nie wraca. Podejrzewam ze tam musi byc jakis teflonowo metalowy wodzik i z czasem sie zuzywa. Mam 242k przebiegu wiec pewnie to juz pora. Na dniach sprobuje to rozebrac.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-05-2015, 20:10
  2. Potrzebny niedrogi Blacharz/Lakiernik do mojej "Strzaly" Palio
    Napisany przez L_ukasz87 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-02-2014, 03:58
  3. Palio 1.2 8v + LPG - świeci Fiat Code i brak "marchewy"... immo?
    Napisany przez szafa32 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 16-02-2013, 13:10
  4. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu