Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006

    Kabel z komory silnika do wnętrza pojazdu. Którędy?

    Witam kolegów,

    W dniu dzisiejszym postanowiłem sobie podłączyć moduł świateł dziennych w reflektorach świateł przeciwmgielnych. Jednak po zrobieniu instalacji od samych reflektorów do modułu w instrukcji mam opisane, że kabel czerwony od modułu mam podłączyć do plusa ale dopiero po stacyjce. Problem w tym, że nie wiem którędy puścić owy kabel żeby się wpiąć chociażby do gniazda zapaliczki.

    Pytanie jest nastepujące:

    Którędy poprowadzić kabel tak aby nie było duzo rozbierania?

    lub

    Jakiś inny pomysł gdzie można się podłączyć tak aby po przekręceniu stacyjki(wyjęciu kluczyka) na owym czerwonym kablu nie było napiecia?

    Proszę o pomoc i za rady z góry dziękuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    647
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    użyj przekaźnika. zasilanie weź z akumulatora, sygnał sterujący z alternatora. tak światła dzienne będą się zapalały po uruchomieniu silnika.

    jak bardzo chcesz wziąć zasilanie po stacyjce to sprawdź skrzynkę bezpieczników w komorze silnika.

    musisz sprawdzić na którym bezpieczniku jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.

    w instrukcji znalazłem, w opisie skrzynki bezpieczników pod maską, bezpiecznik F11 opisany jako Urządzenia dodatkowe. może na tym zasilanie pojawia się po przekręceniu kluczyka.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 18-08-2016 o 12:29
    Pozdrawiam


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    właśnie poszedłem tym tokiem myslenia i podłaczyłem się pod sterowanie wtryskami(tam napięcie pojawia się w chwili przekręcenia kluczyka) kabel czerwony nie jest odpowiedzialny za zasilanie świateł a za wyłączenie ich po skończonej jeździe wiec pierwsza opcja odpada
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    użyj przekaźnika. zasilanie weź z akumulatora, sygnał sterujący z alternatora. tak światła dzienne będą się zapalały po uruchomieniu silnika.

    jak bardzo chcesz wziąć zasilanie po stacyjce to sprawdź skrzynkę bezpieczników w komorze silnika.

    musisz sprawdzić na którym bezpieczniku jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.

    w instrukcji znalazłem, w opisie skrzynki bezpieczników pod maską, bezpiecznik F11 opisany jako Urządzenia dodatkowe. może na tym zasilanie pojawia się po przekręceniu kluczyka.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    898
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    prąd w tym czerwonym przewodzie ma za zadanie "wyłączyć " światła przeciwmgielne ( do jazdy dziennej )po włączeniu się świateł pozycyjnych - także ten czerwony należy wpiąć właśnie w przewód od światła pozycyjnego lub jak kto woli postojowego, niepotrzebnie ciągnąłeś przewody od samych lamp trzeba było otworzyć skrzynkę bezpieczników koło aku i tam odszukać przewodów od p.mgielnych idealne miejsce na moduł)- pewnie w tym module masz 5 lub więcej przewodów do podłączenia (w moim przypadku tak było -1 właśnie na sygnał wyłączenia świateł do jazdy dziennej podłączony pod pozycyjne; 2 przewody na każdą z lamp u mnie zastosowałem światła drogowe i po jednym przewodzie na + i - bezpośrednio na akumulator, światła do jazdy dziennej zapalają się gdy alternator poda więcej niż 13,2 V i wyłączają się po wyłączeniu silnika, u mnie była też opcja podłączenia pod czujnik hamulca ręcznego który w przypadku zaciągnięcia go wyłączał światła do jazdy dziennej ( np stanie w korku lub na światłach )

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Ale jeśli już naprawdę musisz przebić się przez ścianę grodziową, to dobre miejsce jest dokładnie pośrodku między rurami nagrzewnicy przez uszczelkę.
    Robiłem taki wygibasy jak instalowałem czujniki parkowania z przodu

  7. #6
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Panowie, który moduł kupiliście? Od dawno kombinowałem z dziennymi ledami tylko każdy zestaw przaśnie wyglądał w cromie. W sumie moduł na przeciwmgielnych będzie najlepszym rozwiązaniem bez jakiegoś doklejonego cuda

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    377
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Oswieccie mnie-co w takiej sytuacji z przeciwmglowymi? Jak to dziala?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    898
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    Moduł DRL Świateł Dziennych nie LED Coming Home ! (5998924996) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ja mam taki

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    przeciwmgłowe tak jak w przypadku świateł drogowych świecą z mocą 30%, po włączeniu światła postojowego zostanie podany sygnał na wyłączenie światła do jazdy dziennej - w tym przypadku do wyłączenia p.mgłowych,gdy włączysz światła mijania lub pozycyjne po włączeniu przyciskiem świateł p. mgłowych przednich będą świecić z mocą 100%, u siebie mam na manetce AUTO i w tej pozycji cały czas jest (czujnik zmierzchu) w momencie jego zadziałania lub gdy pada intensywnie deszcz i wycieraczki ciągle pracują automatycznie włączają się światła mijania z jednoczesnym wyłączeniem świateł dziennych - czytaj drogowych świecących z mocą 30%, dodam gdy trzeba np. ostrzec przed policją(czego nie robię i jestem przeciwnikiem)pociągając manetkę świateł do siebie dajemy sygnały świetlne długimi z mocą 100%
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 19-08-2016 o 23:54

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    No kolego nie do końca jest tak jak piszesz. Przewód odpowiedzialny za wyłaczenie świateł dziennych przy jednoczenym włączeniu świateł mijania mam juz podpięty i to wszystko działa jak nalezy. Czerwony przewód tak jak napisałem wyżej odpowiedzialny jest za wyłączenie świateł dziennych w przypadku zgaszenia auta i wyciągniecia kluczyka ze stacyjki.
    Wszystko juz podłaczyłem i działa. Kabel czerwony złączyłemn z przewodem idącym do skrzynki bezpieczników pod maską odpowiedzialny za sterowanie wtryskami 7,5a. Bezpiecznika nie trzeba zmieniać na wiekszą oporność gdyż w czerwonym przewodzie nie idzie jako tako napoiecie tylko sterowanie samego modułu. Jesli chodzi o to czy przeciwmgielne działają tak jak przed założeniem instalacji to tak. Działają, moduł nie ma nic do tego bo gdy chcemy właczyć swiatła przeciwmgielne to musimy miec włączone światła mijania albo chociaż pozycje i wtedy moduł nie jest aktywny wiec wszhystko jest jak nalezy
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    prąd w tym czerwonym przewodzie ma za zadanie "wyłączyć " światła przeciwmgielne ( do jazdy dziennej )po włączeniu się świateł pozycyjnych - także ten czerwony należy wpiąć właśnie w przewód od światła pozycyjnego lub jak kto woli postojowego, niepotrzebnie ciągnąłeś przewody od samych lamp trzeba było otworzyć skrzynkę bezpieczników koło aku i tam odszukać przewodów od p.mgielnych idealne miejsce na moduł)- pewnie w tym module masz 5 lub więcej przewodów do podłączenia (w moim przypadku tak było -1 właśnie na sygnał wyłączenia świateł do jazdy dziennej podłączony pod pozycyjne; 2 przewody na każdą z lamp u mnie zastosowałem światła drogowe i po jednym przewodzie na + i - bezpośrednio na akumulator, światła do jazdy dziennej zapalają się gdy alternator poda więcej niż 13,2 V i wyłączają się po wyłączeniu silnika, u mnie była też opcja podłączenia pod czujnik hamulca ręcznego który w przypadku zaciągnięcia go wyłączał światła do jazdy dziennej ( np stanie w korku lub na światłach )

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    898
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    to mamy różne moduły, mam połączone tak jak opisywałem gdy napięcie jest niższe niż 13,2 światła same się wyłączają ( powoli się ściemniają) trwa to 3 -4 sekundy od wyłączenia silnika, żadnego przewodu po stacyjce nie podpinałem


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2016, 10:12
  2. którędy kabel z komory silnika do wnętrza auta
    Napisany przez DŻIPEK na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-03-2016, 20:52
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2015, 20:05
  4. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 13:38
  5. Stilo - kabel z komory silnika do wewnątrz
    Napisany przez Krashan na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-11-2013, 23:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu