Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree3lubi to!

Temat: Fiat Croma z silnikiem 1.9 mulijet 8v 120 hp - drgania podczas przyśpieszania  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    brać na życie
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mulijet 8v 120 KM
    Rocznik
    2007

    Fiat Croma z silnikiem 1.9 mulijet 8v 120 hp - drgania podczas przyśpieszania

    Zakładam temat albowiem muszę to wyrzucić z siebie i może coś poradzicie.

    Fiat Croma z silnikiem 1.9 mulijet 8v 120 hp

    Autko pali pięknie i czy zimne, czy po rozgrzaniu na wolnych obrotach zawsze chodzi równo bez przenoszenia żadnych wstrząsów do wnętrza pojazdu.
    Obroty na wolnym biegu to około 800 czy 900 r.p.m -trudno ustalić na analogowym liczniku - ważne, że zawsze wskazówka ląduję w tym samym miejscu.
    Silnik mruczy sobie "melodią diesla" i tyle.
    Wszystko gra także podczas jazdy i przyśpieszania ale tylko do około 70 km/h. Od tego momentu rozpoczynają się wibrację wyraźnie przenoszące się na kabinę i kierownicę. Odczucie jest takie jakby silnik chciał się wyrwać z należnego mu miejsca, kierownica drży, a dyskomfort zauważają wszyscy pasażerowie.
    Tak około 90 km/h wibracje się kończą i dalej jazda odbywa się płynnie.
    Moje obserwacje są takie, że problem jest tylko przy przyśpieszaniu. W praktyce czuć, jakby coś chciało się zaraz urwać. Po przekroczeniu prędkości 90-100 wszystko się uspokaja i można ciągnąc do 130-150 bez żadnych drgań.
    Dodam jeszcze, że da się jechać, powiedzmy 70 czy 80 bez drgań ale dopiero po osiągnięciu zadanej prędkości. Próba przyśpieszenia prowadzi do opisanego wyżej zjawiska, to samo dzieje się gdy trzeba przyśpieszyć od tej prędkości.

    Jestem skonfundowany. Zawieszenie sprawdzone, a części zużyte wymienione na nowe.
    O sprzęgle pisałem wcześniej w swoich postach - też wymienione.
    Czy to już czas na 2masę?
    Jak miałem do czynienia z wieśwagenem to objawem padnięcia 2masy było przede wszystkim łomotanie na biegu jałowym.
    Croma to fajne auto, fajnie się zbiera ale ostatnio przejście od prędkości 70 km/h do 90 km/h przyprawia o ból głowy.

    Ktoś coś wie? Pomoże?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Problem jest w przegubach wewnętrznych.
    Jeśli kielich i tripod jeszcze nie jest wyrobiony to wystarczy dołożyć smaru do kielicha po zdjęciu osłony gumowej.
    Było już o tym, czasem warto poszukać...
    Bujanie autem
    Trzęsiawka samochodu
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 29-11-2016 o 13:34 Powód: dodanie linków
    mirek8423 i Andrzej Nysa lubią to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    brać na życie
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mulijet 8v 120 KM
    Rocznik
    2007

    Dzięki Jutro auto trafia do mechanika

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Problem jest w przegubach wewnętrznych.
    Jeśli kielich i tripod jeszcze nie jest wyrobiony to wystarczy dołożyć smaru do kielicha po zdjęciu osłony gumowej.
    Było już o tym, czasem warto poszukać...
    Bujanie autem
    Trzęsiawka samochodu

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150
    Potwierdzam. Na początek wciśnij smar do kielicha przegubu wewnętrznego. Jeśli drgania się zmniejszą lub ustąpią masz odpowiedź. Jeśli tylko zmniejszą do wymiany przegub wewnętrzny.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Podczepię się pod temat, bo problem z przegubami jest dosyć powszechny. U mnie również są do wymiany. Niestety nie znalazłem informacji jakich firm są polecane. Chciałbym kupić komplet (przegub z krzyżakiem i osłonką), ale ceny są dosyć rozpięte. Mogę prosić o jakieś konkrety?

    edycja:
    A jednak nie. Chyba nie ma dużego wyboru przegubów wewnętrznych. Więc albo oryginał, albo zamienniki.
    Ewentualnie kupić oddzielnie krzyżak, kielich, osłonkę i liczyć na to, że pojedynczy element do wymiany, ale chyba nie ma co się łudzić.
    Ostatnio edytowane przez krz87 ; 01-12-2016 o 10:13

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    27
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    ja wymieniłem sam krzyzak bo kielich był ok. Przejechałem kilka tys km od wymiany i spokój. Nie wiem ile kosztuje ale w serwisie w którym robilem za ori zapłaciłem 200zl.
    Croma 1.9 150
    tapnięte z s7

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    brać na życie
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mulijet 8v 120 KM
    Rocznik
    2007
    Panowie szlachta - podpowiedź świetna!

    Po uzupełnieniu smaru problem się skończył, a wróciła przyjemność z jazdy!
    CzarnyGD lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał leon000 Zobacz post
    Panowie szlachta - podpowiedź świetna!

    Po uzupełnieniu smaru problem się skończył, a wróciła przyjemność z jazdy!
    Ze swojego doświadczenia podpowiem, że nie warto wymieniać samego krzyżaka. Ja przejechałem po wymianie samego lewego krzyżaka jakieś 8-10 tys. km i zaczęło trzepać identycznie jak przed wymianą.
    Polecam wymianę parami - krzyżak+półoś. Jeden nie zmieniony element szybko wytrzepie drugi. Druga sprawa to kwestia smaru w kielich - nie zaleca się standardowego, grafitowego do przegubów. Podobno z czasem się spieka, kruszy i przyspiesza zużycie. Fabryka dawała bodajże smar molibdenowy (tubka na jeden kielich to niecałe 20 PLN).
    Co do zamienników - w lewy kielich włożyłem oryginalny krzyżak. Pojeździłem j.w. W prawy kielich włożyłem zamiennik - pojeździłem może ze 3-4 tysiące km.
    Ostatecznie polecam mimo wszystko oryginalne części (w przypadku półoś-krzyżak). Na allegro jest użytkownik tanifiat. Oryginały ma cenie przyzwoitego zamiennika.
    Serwis Fiata kiedyś przyznał, półośki są wrażliwe (zwłaszcza w wersji przed FL) i w przypadku włożenia oryginału dają gwarancję na 2 lata. Mogą włożyć zamienniki na koszt klienta, bez gwarancji.
    Reasumując mój wywód - akurat w Cromie przed liftem na półośkach nie warto oszczędzać. Mnie oszczędności wyszły bokiem i kosztowały ok. tysiaka + częste wizyty w serwisie.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    czy ew. problemy ze smarem lub półosiami/przegubami mogą powodować drgania przenoszone na kierownicę? Zauważyłem, że w okolicach 2,5 tyś obr. czuć mrowienie na kierownicy i podłodze. Padały sugestie o dwumasie ale tę ewentualność odstawiam na koniec.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    czy mrowienie odczuwasz na każdym biegu po przekroczeniu 2 500 obrotów?
    Pozdrawiam


  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    raczej tak - choć najbardziej to czuć kiedy jadę na 4, dobiegam do 2,5 i po zmianie na 5 wyraźnie jest lepiej. Odłączenie napędu i zdjęcie nogi z gazu też obniża drgania.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    to sprawdź jeszcze czy jak będzie auto stało na luzie i dodasz gazy czy będzie czuć mrowienie. sprawdź z wciśniętym sprzęgłem oraz bez sprzęgła.

    może to jednak poduszka silnika lub skrzyni.
    Pozdrawiam


  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki. Sprawdzę jak dopadnę do auta.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    to sprawdź jeszcze czy jak będzie auto stało na luzie i dodasz gazy czy będzie czuć mrowienie. sprawdź z wciśniętym sprzęgłem oraz bez sprzęgła.

    może to jednak poduszka silnika lub skrzyni.
    Sprawdziłem dziś i generalnie czuć mrowienie bez względu na to czy mam sprzęgło wciśnięte czy nie. Jest tak samo.
    Niedawno wymieniałem tylną poduchę skrzyni.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150 PS
    Rocznik
    2006

    Fiat Croma

    Witaj może sprawdź sobie półosie one też potrafią utrudnić życie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma szarpie podczas delikatnego przyśpieszania
    Napisany przez Hepo na forum Croma
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 28-12-2015, 20:16
  2. Urządzenie do szybszego przyśpieszania auta SPRINT BOOST
    Napisany przez mycior na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2015, 15:44
  3. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  4. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 16:57
  5. [silnik] drgania podczas hamowania silnikiem
    Napisany przez Michal Sudul na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2009, 07:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma drgania 70km

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl