Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 50
Like Tree9lubi to!

Temat: Bujanie autem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008

    Bujanie autem

    Hej.
    Ostatnio zauważyłem (wyczułem) delikatne bujanie autem w czasie jazdy. Bujanie jest wyczuwalne w zakresie obrotów 1750 - 2000. Przy jednostajnej jeździe na 3 i 4 biegu. Jak przyspieszam dość dynamicznie od razu powyżej 2000 tysięcy obrotów to nie czuć ale jak rozpędzam się delikatnie (jazda po mieście) i jadę z prędkością 60-70 km/h i obroty lekko poniżej 2000 to wyczuwalne jest takie delikatne bujanko. Nie wiem co to może być. Opony niby nowe. Po odpaleniu na biegu jałowym autko nie buja i nie trzęsie, obroty nie falują.
    Miał ktoś z was podobny przypadek. Jakieś pomysły. Nie jest to specjalnie wkurzające i jazdy nie utrudnia ale nie wiem czy szukać przyczyny czy ten typ tak ma.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    35
    Auto
    Croma JTDM 150 KM
    Rocznik
    2006
    Podobne objawy obserwowalem u siebie przy problemach z egr. Jesli go jeszcze masz to wypnij wtyczke i zobacz czy dalej bedzie bujac.

    Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    162
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    "Ostatnio zauważyłem (wyczułem) delikatne bujanie autem w czasie jazdy." a dokładniej ,bo buja raczej na morzu.Czy falowanie obrotów silnika -spadek mocy?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    609
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jeśli to bujanie , to tak jakby auto na przemian raz prawym raz lewym kołem na coś wjeżdżał i buja się kabina, to przyjrzyj się krzyżakom półosiach. u mnie było mało smary w kielichach wewnętrznych, po uzupełnieniu smaru efekt bujania całkowicie ustąpił.
    Pozdrawiam


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120 KM manual DPF Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2005/2011
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    u mnie było mało smary w kielichach wewnętrznych, po uzupełnieniu smaru efekt bujania całkowicie ustąpił.
    U mnie było podobnie, po uzupełnieniu smaru w kielichach bujanie znikneło.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Będę narazie "obserwował" mój samochodzik a przy najbliższej wymianie oleju, jeżeli oczywiście do tego czasu nic się nie popsuje, poproszę mechaniora niech zobaczy te kielichy na półosiach. Dziś robiłem trasę (700 km) i stwierdziłem, że to delikatne bujanko na boki występuje przy rozpędzaniu auta na 4 biegu przy prędkości około 70 km/h i obrotach 1750-1900 przy stabilnej (jednostajnej) prędkości. Jak przyspieszam szybko przekraczając ten zakres obrotów lub hamuję silnikiem to nic nie czuć. Czy u was przez te kielichy też bujanie było wyczuwalne w pewnych zakresach obrotów i prędkości czy cały czas?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120 KM manual DPF Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2005/2011
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    to delikatne bujanko na boki występuje przy rozpędzaniu auta na 4 biegu przy prędkości około 70 km/h i obrotach 1750-1900 przy stabilnej (jednostajnej) prędkości.
    U mnie objawiało się tak samo jak u Ciebie, było to przed wakacyjnym wyjazdem i bałem się że usunięcie bujania wygeneruje duże koszty a to tylko brak smaru.....
    zino lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ok. Dzięki. Jeszcze tylko mi podpowiedzcie czy narazie można z tym jeździć czy od razu działać. No i czy można wcisnąć ten smar jakoś bez większego rozbierania auta - mam na myśli po prostu wystarczy odchylić osłonę czy trzeba wyciągnąć przegub i smaru naładować do środka kielicha.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    609
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja robiłem to po zdjęciu koła, na lewarku. gumę odsłoniłem i nałożyłem nowy smar. nie miałem specjalnego do przegubów więc użyłem ŁT-43 do łozysk tocznych i tulei. po jakimś czasie wymieniłem na dedykowany do przegubów. już po zastosowaniu ŁT 43 bujanie ustąpiło.

    kup sobie od razy nową opaskę, stara po zdjęciu może się nie nadawać do ponownego założenia. opaskę dostaniesz z każdym sklepie motoryzacyjnym za mniej niż 5 zł.

    ja bym polecał nie czekać za długo. jeśli brakuje tam smaru to żeby kielichy się nie powycierały bo będzie trzeba kupić nowe kielichy i krzyżaki regenerować.
    zino lubi to.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    ja bym polecał nie czekać za długo. jeśli brakuje tam smaru to żeby kielichy się nie powycierały bo będzie trzeba kupić nowe kielichy i krzyżaki regenerować.
    też tak sobie pomyślałem. Niedługo będę zmieniał koła na zimówki to przy okazji dorzucę smaru. Dam znać czy objawy ustąpiły. Pozdrawiam. Dzięki za podpowiedzi.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    159
    Auto
    Brąz Croma 150
    Jaki najlepiej smar użyć do kielichów? I jaki jest rozmiar opasek małej i dużej na gumowej osłonie?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    609
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja kupiłem ten konkretny smar. czy jest dobry, czy się nadaje? nie wiem może są i lepsze.
    FEBI BILSTEIN 02582 SMAR DO PRZEGUBÓW 90G

    opaski zakładałem takie jak na zdjęciu. nie miałem czasu pójść do sklepu wysłałem żonę. kupiła w sklepie z częściami. bez większych problemów dostała, jak powiedziała do czego jej potrzebne.

    opaski.jpg

    wieczorem mogę sprawdzić jakie zakresy rozmiarów mają te opaski. ja musiałem wymienić tylko te większe, małych nie odpinałem.
    zino lubi to.
    Pozdrawiam


  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    159
    Auto
    Brąz Croma 150
    OK dzięki za info. Jeszcze pytanie, czy da radę zrobić to bez kanału, czy trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem? I jak ten smar wcisnąć w kielich, jakimś aplikatorem czy po prostu nakładamy i wciskamy ile się da?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    609
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie potrzeba kanału, żeby dostać się do osłony przegubu wystarczy zdjąć koło. następnie zdejmujesz opaskę z osłony, tą większą, i zsuwasz osłonę z kielicha. widzisz cały przegub wewnętrzny.
    najwygodniej to kupić w aptece strzykawkę o pojemności 100 lub 200 ml (koszt ok 4 zł, niestety nie w każdej aptece mają od ręki. czasem trzeba zamówić i odbiór następnego dnia), nałożyć do niej smar i wstrzykiwać. tak robiłem za pierwszym razem i nawet się nie wymazałem.
    za drugim razem nie chciało mi się szukać strzykawki, obciąłem kawałek rogu opakowania i wciskałem. to już nie było tak wygodne
    Pozdrawiam


  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    346
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ile tego smaru tam musi być - tak dla potomnych? Cały na full?


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 11:23
  2. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 19:27
  3. Szarpanie autem na bp i lpg 1.2 8v
    Napisany przez tomanhez na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2014, 21:25
  4. Trzęsie autem od 70 km/h CC 900
    Napisany przez damiano2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2014, 19:27
  5. Stuki i bujanie auta Fiat Doblo
    Napisany przez lukasz2110 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-07-2013, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu