Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree9lubi to!
  • 1 przez mietus555
  • 1 przez mirek8423
  • 1 przez karluum
  • 2 przez pezet3
  • 2 przez RafalWawa
  • 1 przez Pepi75
  • 1 przez SAR37

Temat: Fiat Croma - dylemat...  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Chodzież
    Wiek
    50
    Postów
    2
    Auto
    Toyota Corolla
    Rocznik
    2002

    Fiat Croma - dylemat...

    Dzień dobry.
    Zarejestrowałem się tutaj, bo chciałbym "zaciągnąć języka" w sprawie zakupu auta.
    Jestem od 5 lat użytkownikiem Corolli kombi z 2002 roku - jeżdżę w długie trasy koncertowe i "dokulałem" już na niej do 350 tys. km... Czas więc na zmianę...
    Myślałem o Toyce Verso, Kii Carens albo Fordzie C-Max.
    Jednak gdy ujrzałem na żywo Cromę z 2006 roku to zatrzymałem na dłużej oko... Po zajęciu miejsca kierowcy, przejechaniu kilku km oniemiałem wręcz...
    Świetna pozycja za kierownicą, komfort, wyciszenie i mnóstwo miejsca na mój sprzęt - po prostu rewelacja!
    Dużo sobie poczytałem o tym modelu, niestety - większość testów i opinii dotyczy diesli... A ja ropniaka nie chcę... Wszystkie moje dotychczasowe auta ( w ilości jakichś 10 sztuk) były w benzynce i uważam to za rozsądny wybór (więcej na Orlenie, mniej u mechaniora...)
    Dlatego też wdzięczny byłbym, gdyby ktoś z Was zechciał się podzielić ze mną opinią na temat Cromy z silnikiem 1.8 140KM - typowe bolączki, koszty serwisowania i ogólnie pojęta awaryjność ( Corolla na przykład NIGDY nie zostawiła mnie unieruchomionego na trasie...)

    Z góry dziękuję
    Cezar.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Najlepiej o tym silniku poczytać na forum Opla, bo jest to konstrukcja GM i pewnie będzie spożywał trochę oleju.
    czarli02 lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    No tak benzyna ale piszesz, że robisz długie trasy więc Croma na ON jest do tego wręcz stworzona a awaryjność? Hmm chyba tak jak każde inne marki. A tutaj porównaj sobie jakieś trzy modele upatrzone przez Ciebie http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/ co prawda o awaryjności tam nie piszą ale porównać sobie możesz.
    Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 26-02-2016 o 09:50 Powód: takie tam dodałem sobie
    czarli02 lubi to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Akurat Diesle Fiata są jedne lepsze w klasie. Jeżeli nie zależy ci na maks osiągach to szukaj 120 konnego silnika bez filtra DPF. Oczywiście problemem może być koło dwumasowe czy sprzęgło ale umówmy się, że jest to część eksploatacyjna, która we Fiacie akurat bardzo nie jest problematyczna. Turbo czy wtryski nie są problemem we Fiacie.
    Na trasie zejdziesz spokojnie do zużycia typu 6 - 6.5 litra.
    Co do wygody czy miejsca - nie ma lepszego auta. Robiłem wielokrotnie trasy Bielsko - Bolonia różnymi autami (Alfa 156, Fiat Doblo, VW Golf V, VW Passat B6, Skoda Octavia III i moją Cromą.
    Tylko z Cromy wyszedłem niezmęczony.
    Fiat Croma - parę pytań o silniki benzynowe
    Tu masz trochę odpowiedzi na temat silników benzynowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Chodzież
    Wiek
    50
    Postów
    2
    Auto
    Toyota Corolla
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał mietus555 Zobacz post
    Najlepiej o tym silniku poczytać na forum Opla, bo jest to konstrukcja GM i pewnie będzie spożywał trochę oleju.
    Ooooo! Czyli to taki sam motor jak np. w Zafirze...? Zbiera raczej pochlebne komentarze...
    Jestem w tej komfortowej sytuacji, że kosztem paliwa nie muszę się martwić bo generalnie mam zwrot takowego. Ale nikt mi nie zapłaci za jakieś tam dwumasy, wtryski, EGR-y, FAP-y i tym podobne "udogodnienia" dieslowskie...

    Dzięki karluum! Trochę mi zamieszałeś w łepetynie...
    A jak odróżnić wersję 1.9 120KM z lub bez DPF-u...?
    Kurcze... Po raz pierwszy od 30 lat rozważę być może zakup diesla...
    Ostatnio edytowane przez czarli02 ; 26-02-2016 o 10:32

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    A) Włażąc pod auto - DPF jest charakterystyczny - doprowadzone są przewody z olejem napędowym.
    B) Oglądając tabliczkę znamionową w komorze silnika. W kwadracie w lewym dolnym rogu wpisane są różne wartości. Jeżeli jest wybite 0.5 to znaczy, że auto ma (miało) DPF. Jeżeli jest typu 1.3 to znaczy, że fabrycznie nie było DPFa.
    Jeżeli nie chcesz dwumasy to szukaj automatu.
    czarli02 lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Jeśli się nie mylę to kod lakieru jest na nalepce, na spodniej części maski.
    Dokl
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    A) Włażąc pod auto - DPF jest charakterystyczny - doprowadzone są przewody z olejem napędowym.
    B) Oglądając tabliczkę znamionową w komorze silnika. W kwadracie w lewym dolnym rogu wpisane są różne wartości. Jeżeli jest wybite 0.5 to znaczy, że auto ma (miało) DPF. Jeżeli jest typu 1.3 to znaczy, że fabrycznie nie było DPFa.
    Jeżeli nie chcesz dwumasy to szukaj automatu.
    Tak są przewody, ale są to przewody ciśnieniowe które mierzą różnice ciśnien przed filtrem i za filtrem, do dpf'a nie jest doprowadzane paliwo...
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 26-02-2016 o 11:09
    andy5 i czarli02 lubią to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A czemu koniecznie bez DPF? Akurat dpf we fiacie również problemem nie jest. Problemem jest natomiast wiedza mechaników i podatność na stereotypowe sugestie (jak coś w dieslu szwankuje to na pewno dpf)

    Bywa natomiast że dpf sygnalizuje zupełnie inne problemy które trzeba tak czy owak usunąć (nadmierne dymienie).
    Capsel i czarli02 lubią to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    A czemu koniecznie bez DPF? Akurat dpf we fiacie również problemem nie jest. Problemem jest natomiast wiedza mechaników i podatność na stereotypowe sugestie (jak coś w dieslu szwankuje to na pewno dpf)

    Bywa natomiast że dpf sygnalizuje zupełnie inne problemy które trzeba tak czy owak usunąć (nadmierne dymienie).
    Ale jak go fabrycznie nie ma to nie jest to wielki problem. Na polski rynek były Cromy bez DPFu i to z ostatnich lat produkcji - mój kolega ma taką z 2010 roku. Więc jak się taką da znaleźć to tylko lepiej.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Jak crowa to tylko diesel, a dpf-em bym się nie przejmował bo u mnie nigdy nie udało mi się go zapchać
    mirek8423 lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Na polski rynek były Cromy bez DPFu i to z ostatnich lat produkcji - mój kolega ma taką z 2010 roku. Więc jak się taką da znaleźć to tylko lepiej.
    Posiadam takową bez DPF-u z przebiegiem 121 000km, ale 8V i 120KM- będzie na sprzedaż po odbiorze zamówionej cytryny (4-5 tygodni). Jeśli jesteę zainteresowany to odezwij się na priva pod koniec marca.
    PZDR
    czarli02 lubi to.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Sar a regulowałeś luzy zawodowe? Ile to kosztuje? I co ile je robiłeś?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Sar a regulowałeś luzy zawodowe? Ile to kosztuje? I co ile je robiłeś?
    Jak robiłem skrzynię i przy okazji wymieniałem rozrząd (pomiędzy 60 a 70 kkm - muszę sprawdzić w książce obsługi) to mechanik sprawdzał też luz zaworowy. Powiedział mi, że jest OK więc nie drążyłem tematu. Silnik cały czas pracuje równo, bez wahań obrotów. A kosztów nie znam - robiłem kilka rzeczy i w sumie za robociznę zapłaciłem 700zł (wymiana rozrządu, łożysk w skrzyni, paska napędu osprzętu, koła pasowego wału korbowego). Wcześniej "chwaliłem się" ceną za wymianę łożysk w temacie skrzyni M32, ale dopiero Twoje pytanie uświadomiło mi, że sprawdzenie luzów zaworowych też było robione. Skoro przed sprawdzeniem i po, było OK to zupełnie wypadło mi to z głowy.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odp.pytam bo ja jeszcze nie regulowałem auto ma 173000 i nie wiadomo czy kiedykolwiek byly one regulowane. Niby nic nie stuka, odpala na dotyk ale tak jakby wiecej palil. Dopiero dzisiaj dowiedziałem sie o tym ze faktycznie trzeba zawory regulować w wersji 8v.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Grotniki
    Wiek
    40
    Postów
    49
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    A ja kupiłem 2,2 PB i na razie jestem zadowolony. CZekam na montaż LPG. Myślałem, że będzie dramat z osiągami tak jak piszą na tym forum, ale trochę się ludziska mylą. Nie jest to demon przyśpieszenia, ale nie ma dramatu. Wcześniej jeździłem Alfą Crosswagon 1,9 z boxem na 172KM i przesiadka na Cromę dała mi ogrom satysfakcji. Baaaardzo cichy, wygodny i pakowny samochód. Jak z awaryjnością, to dopiero się dowiem za jakiś czas


 

Podobne tematy

  1. Zwieszenie, amortyzatory, dylemat
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 21-05-2014, 22:03
  2. dylemat
    Napisany przez dzako69 na forum Panda (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-01-2014, 23:36
  3. Dylemat - czy w nią inwestować na poważnie.
    Napisany przez tcx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 11-02-2013, 11:17
  4. Dylemat, 1.3 Mjet, brak mocy gdy rozgrzany
    Napisany przez arekk1992 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-09-2012, 16:31
  5. Dylemat z chłodnicą wody:(
    Napisany przez Hazi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl