Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2015
    Skąd
    Silesia
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4 12V | Volvo S60 T5
    Rocznik
    '96 | '04

    Fiat Croma - parę pytań o silniki benzynowe

    Cześć.

    Mam nadzieję, że piszę ten temat w odpowiednim dziale na forum.

    Intensywnie zastanawiam się nad zakupem Fiata Croma (2005/2006r) z silnikiem benzynowym 2.2 z automatyczną skrzynią biegów.
    Samochód dla Żony, ot takie wyzwanie

    Na początku zastanawiam się nad automatem, czy aby to na pewno dobry wybór. Zacząłem czytać o skrzyniach AF40 monitowanych w tych (oraz innych) samochodach i opinie są zupełnie podzielone. Co więcej, w przypadku tego forum wszyscy użytkownicy tego forum opowiadają o działaniu automatu w silnikach JTD. Czy ktoś użytkuje tą skrzynię w silnikach benzynowych? Czy ktoś może coś o tym powiedzieć?

    Druga sprawa - czy użytkownicy Cromy na tym forum zakładają instalację LPG? Jeśli tak to który silnik, 1.8 czy wspomniany przeze mnie 2.2l ?

    Z góry serdeczne dzięki za pomoc w powyższych sprawach.
    Pozdrowienia!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Croma 2.2i 16v
    Rocznik
    2007
    Cześć.

    Mogę tylko odpowiedzieć o silniku 2.2 i lpg. To ten sam silnik co montowany w wielu astrach i vectrach... dosyć sprawdzona konstrukcja z dwoma minusami:
    - przede wszystkim wadliwe smarowanie łańcucha - poszukaj w necie od którego numeru seryjnego poprawili konstrukcję.
    - podobno ma łatwo pękającą głowicę...

    Ja mam 2.2 z 2007 (wersja poprawiona) - założyłem gaz stella eobd48 (czy jakoś tak) i sprawuje się dobrze. Nie ma prawie różnicy w osiągach, spala około 11-11.5l gazu (skrzynia manualna). Gaz zakładałem niecały rok temu, ale już się zdążył zwrócić.
    Aha, do gazowania lepiej nadaje się wersja 147 koni niż 150.

    Pozdrawiam!

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Witam, jestem nowy na forum i szukam odpowiedzi. Mam zamiar kupic crome 1.8 i chcialem sie dowiedzic jaki kod silnika ma ta croma i czy potrzebuje regulacji zaworow czy regulacja jest hydrauliczna? Czy ten silnik to twin spark? Dziekuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1.8 lpg
    Rocznik
    2007
    Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maciasgo Zobacz post
    Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.
    Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1.8 lpg
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał tomkil Zobacz post
    Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)
    Obawiam się że u mnie właśnie wariator padł. A co do silnika to już sam zgłupiałem bo przed zakupem byłem pewny że to z Vectry C.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Wariatory są jak by nie było Dwa....Ssący i Wydechowy.
    Silnik jest bardzo dobry, Jak na benzynę to mało Pali, jednak w wersji 140KM nie za bardzo lubi gaz.
    Ostatnio edytowane przez Emenems-m ; 31-12-2015 o 16:30

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Silniki w wectrze 1.8 sa 2- jeden 122 km a drugi 140.
    Podajcie jaki macie kod silnika croma 1.8, prosze.
    Ostatnio edytowane przez tomkil ; 31-12-2015 o 17:26

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Emenems-m Zobacz post
    W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy
    Czyli to jest silnik z18xer z reczna regulacja luzow? Kurde juz sie pogubilem bo fiat podaje ze to silnik 939A4.000, w takim razie 939A4.000 = z18xer?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2015
    Skąd
    Kietrz
    Wiek
    36
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2008
    Niestety w Cromie 1.8 trzeba ręcznie regulować zawory, podobno jeśli jeździ się na Benzynie nie ma z tym problemów, na LPG trzeba tego pilnować ja na wiosnę będę montował LPG chyba że paliwo nadal będzie taniec to się wstrzymam.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Jeśli chodzi o 1.8, jeśli nie jest wyposażony w głowicę KL7 (wg. nomenklatury GM), to słabo się nadaje do LPG.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2015
    Skąd
    Silesia
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4 12V | Volvo S60 T5
    Rocznik
    '96 | '04
    Cytat Napisał scorpio33 Zobacz post
    Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.
    Czy możesz mi napisać ile zrobiłeś na LPG tys km? Jaka instalacja?
    Jeździsz na automacie czy manualu?

    Z góry dzięki!

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Stag 300, na gazie ok 130 kkm, manual. Na wiosnę mam zamiar zmieniać na inne auto, więc Croma pójdzie na sprzedaż, jak ktoś zainteresowany to kontakt na priv.


 

Podobne tematy

  1. Parę pytań dotyczących błędów - Fiat Punto 2 1.2 8V SX
    Napisany przez hybrid na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-07-2014, 17:29
  2. Parę pytań, przymierzam się do zakupu.
    Napisany przez adi000 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-06-2014, 11:22
  3. Żywotność sprzęgła Stilo - silniki benzynowe
    Napisany przez radiwa na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-04-2014, 00:32
  4. Fiat brava 1.9 jtd 2001 r. parę pytań
    Napisany przez marcinek84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-09-2012, 19:00
  5. Parę pytań o fotelach...
    Napisany przez MiKuŚ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-03-2010, 01:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 1.8 luz zaworowy

regulacja zaworow croma 150

glowica silnika do fiata cromy 2 2 benzyna 147 koni kupie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl