Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009

    Fiat Croma 2.2 147KM

    Witam mam pytanie odnośnie Fiata Cromy z silnikiem 2.2 czy jest w nim koło dwumasowe jak wyglądają koszty napraw jeśli chodzi o silnik? Jestem zainteresowany kupnem.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Silnik 2.2 to jednostka benzynowa i nie posiada koła dwu masowego. Konstrukcja GM z łańcuchem rozrządu, na forum vectry nie jest polecany.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    ja posiada taka cromke i juz smigam na rok nie mam co sie czepiac sprawuje sie dobrze a pod gazem jeszcze lepiej...
    poza awaria centralnego zamka nic sie nie dzialo. wszyscy pisza ze sielnik z vectry sa slabe ale zapominacie ze zawieszenie tez jest z vectry i wcale nie nalezy do najleprzych i zywotnych zreszta jak kazde na polskich drogach wszystko zalezy jak sie trafi ja polecam a do gazu jest ideal...
    Ostatnio edytowane przez MarcinCroma ; 28-01-2015 o 10:04

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    No to własnie kupiłem taką Crome mam nadzieje że bedzię wszystko ok wiem że to benzyna ale w benzynach też są koła dwumasowe ..
    Ostatnio edytowane przez Damian0907 ; 28-01-2015 o 14:58

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Damian0907 Zobacz post
    ale w benzynach też są koła dwumasowe ..
    I tutaj masz rację, chociaż kiedyś wydawało mi się, że to niemożliwe.
    "Dwumasówki" w benzynie są jednak dużo trwalsze niż w dieslach - mniejszy moment obrotowy i w większym zakresie obrotów niż w dieslu (diesel ma wyższy moment obrotowy w mniejszym zakresie obrotów np. 450Nm przy obrotach silnika od 2000 do 2600 obr/min.) Stąd też mniejsze i bardziej liniowo narastające obciążenia, co przekłada się na dłuższą żywotność koła dwumasowego.

    Tutaj przykładowy artykuł traktujący o momencie obrotowym: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 28-01-2015 o 17:30
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Tego nie wiedziałem, przepraszam za wprowadzenie w błąd
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Koła dwumasowe są jak najbardziej stosowane w autach z silnikami benzynowymi, tak jak napisał SAR37. I rzeczywiście są bardziej trwałe, przykładem może być moje wcześniejsze auto, Audi A3 (8L) 1.8 turbo, gdzie, z tego co wiem, cały czas siedzi oryginalne koło dwumasowe a przebieg to już ok. 290 tys. km (kolega nim teraz jeździ) i problemów na razie nie było (a komplet sprzęgła wymieniłem przy przebiegu ok. 240 tys. km). Słabe to auto też nie było ale jednak moment sporo mniejszy niż w dieslu.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    no to kolega moze pochwali sie nowym nabytkiem...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Zrobi się cieplej to pokaże GP, Bravo, Crome

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    według katalogu ic przy tym silniku jest dwumasa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Moge potwierdzić - jest dwumasa. Wymieniałem w swojej sprzęgło więc sprawdzone naocznie. Przy przebiegu 200tys nie wymaga żadnej interwencji, tak jak ktos pisał wyżej, dużo niższy moment niz w dieslu nie niszczy jej. Silnik ok, trzeba tylko zadbać o rozrząd, u mnie wymieniony wraz z napinaczem nowego typu, oryginalny był starego typu. Temat szeroko opisany na forum vectry. Gaz spisuje sie bardzo dobrze, spalanie 9-13 litrów. Silnik nie jakas rakieta ale w porównaniu do kilku sporych samochodów z silnikami 1.8 i mocą ok 120 KM twierdzę że jest dobrze, dynamika odczuwalnie lepsza.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Scorpio33 Ty masz 1.8? W tej 2.2 chyba łańcuch jest? nie wiem czy wymieniać?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Mam 2.2. łańcuch wymienił w moim egzemplarzu poprzedni właściciel, ale albo nie wymienili napinacza albo te starego typu były tak wadliwe że jak ją kupiłem to na wolnych obrotach słychać było terkotanie. Wymieniłem napinacz na nowego typu i jest spokój i cisza. To czy cos złego dzieje się z rozrządem poznać z początku właśnie po efektach dźwiękowych, jak nic nie słychac niepokojącego to nie ma co wymieniać.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    W tych silnikach ważny jest też olej i nie proponuję wymiany na mineralny bo bardzo cierpi łańcuch, który podlega wymianie wraz z napinaczem.


 

Podobne tematy

  1. Pasek rozrządu (ustawienie) 2.0 HLX 147km
    Napisany przez Lycha001 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 22-06-2014, 21:07
  2. Wymiana rozrządu w 2.0 20V 147km HLX
    Napisany przez Lycha001 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-02-2014, 04:50
  3. Marea weekend 2,0 20v 147KM na części
    Napisany przez hak64 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-08-2013, 21:49
  4. Bravo 2.0 Hgt 147KM Jak poprawić moc?
    Napisany przez Dudix25 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-06-2013, 06:48
  5. Różnice między 2.0 20v 147km i 154km
    Napisany przez miczaw22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-05-2013, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana lancucha rozrzadu fiat croma 2 2 silnik

croma 2.2 147km branie oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl