Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    31
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Żeby proces wypalania mógł się odbyć temp silnika musi mieć minimum 70 stopni. Co do wypalania dpf też nie zauważyłem żadnego podniesionego poziomu oleju. Wypalania głównie w mieście, zawsze do poziomu około 18%, średnio co 500 km Tak więc za 23 tyś km trochę tych wypalen było. Raz tylko przerwalem proces ale specjalnie żeby zobaczyć co się stanie, ale za chwilę ( kilka km dalej) znowu zainicjował ponowne wypalenie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    131
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    Ja też mam 2008 i czytałem, że po fl nie dało się założyć kontrolki więc powiedz jak to zrobiłeś bo ja też bym takie coś chciał
    Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    31
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.
    Niestety u mnie ten patent nie przechodzi...

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    U mnie ten patent też nie działa.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 19-10-2015 o 18:41
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    131
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Niestety u mnie ten patent nie przechodzi...
    Ja przy zatkaniu DPF do 103 % postanowiłem się przejechać z podpiętym kompem i go wypalić i kiedy zaczęło się wypalanie zauważyłem ,że tylna szyba grzeje bo akurat rozpadał się deszcz i stąd o tym fakcie wiem,moze trzeba zmienić biegunowość na diodzie( rezystencję), a co do wypalania po uruchomieniu to może nie była to minuta ale na pewno 2 km pamiętam bo to jest takie miejsce gdzie włącza się wentylator od ogrzewania czyli silnik ma temperaturę 50 st.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    242
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Noo - minutę po odpaleniu -to chyba sprawdzałeś w południe w tegorocznych upałach . Innej opcji raczej nie ma bo silnik musi się nagrzać (nie wiem czy to jest akurat 70st, ale możliwe że tak), a i szacunkowe napełnienie filtra (szacunkowe - bo obliczane przez ecu na podst historii i parametrów jazdy) musi przekroczyć 80%
    Wypalanie jest inicjowane przez ECU poprzez podanie dodatkowej dawki paliwa (w MES jest to widoczne jako faza wtrysku POST - w miejsce zera pojawia się wartość, przy okazji jest to też sposób na sprawdzenie czy - czy ecu wogóle podejmuje próbę wypalania), podnosi to temperaturę filtra do ok 600st, i rozpoczyna się właściwe wypalanie. Jak się już rozpocznie - wystarczy nie wyłączać silnika, a po ok 10 min się skończy.
    Tak więc - inicjacja po minucie od włączenia silnka? Tylko jakiś zbieg okoliczności (upał, silnik nagrzany z poprzedniej jazdy), inaczej bez szans
    A cromę - użytkuję 10 rok, więc..naprawdę znam to auto

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    moze trzeba zmienić biegunowość na diodzie( rezystencję)
    Skoro podłączona pod bezpiecznik dioda zapala się pod włączeniu podgrzewania tylnej szyby z przycisku to znaczy, że dioda podłączona jest poprawnie.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    131
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Noo - minutę po odpaleniu -to chyba sprawdzałeś w południe w tegorocznych upałach . Innej opcji raczej nie ma bo silnik musi się nagrzać (nie wiem czy to jest akurat 70st, ale możliwe że tak), a i szacunkowe napełnienie filtra (szacunkowe - bo obliczane przez ecu na podst historii i parametrów jazdy) musi przekroczyć 80%
    Wypalanie jest inicjowane przez ECU poprzez podanie dodatkowej dawki paliwa (w MES jest to widoczne jako faza wtrysku POST - w miejsce zera pojawia się wartość, przy okazji jest to też sposób na sprawdzenie czy - czy ecu wogóle podejmuje próbę wypalania), podnosi to temperaturę filtra do ok 600st, i rozpoczyna się właściwe wypalanie. Jak się już rozpocznie - wystarczy nie wyłączać silnika, a po ok 10 min się skończy.
    Tak więc - inicjacja po minucie od włączenia silnka? Tylko jakiś zbieg okoliczności (upał, silnik nagrzany z poprzedniej jazdy), inaczej bez szans
    A cromę - użytkuję 10 rok, więc..naprawdę znam to auto
    Sam byłem zdziwiony ale tak było, temperatura była bliska zeru, wczesna wiosna 6 rano dokładnie nie pamiętam.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Skoro podłączona pod bezpiecznik dioda zapala się pod włączeniu podgrzewania tylnej szyby z przycisku to znaczy, że dioda podłączona jest poprawnie.
    Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania,

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania,
    wcześniej napisałeś:
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Ja przy zatkaniu DPF do 103 % postanowiłem się przejechać z podpiętym kompem i go wypalić i kiedy zaczęło się wypalanie zauważyłem ,że tylna szyba grzeje bo akurat rozpadał się deszcz i stąd o tym fakcie wiem
    To w końcu podgrzewanie szyby się włącza czy nie? A może chodzi Ci o kontrolkę na przycisku odpowiedzialnego za włączanie/wyłączanie podgrzewania szyby, która podczas wypalania się nie świeci? Diodę podłączyłem zgodnie z wytycznymi. Wg tych wytycznych prawidłowo podłączona dioda zapala się podczas włączania podgrzewania z przycisku. To że kontrolka na przycisku nie zapala się podczas wypalania to wyłącznie kwestia ECU i sterowania wypalaniem DPF.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.
    to jak to jest?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał adamo Zobacz post



    Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania,
    o boch mnie wyprzedzil

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    131
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    chodzi mi oto,że w twoim aucie szyba nie grzeje w trakcie wypalania, przepraszam jednocześnie słuchałem debaty.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    306
    Auto
    Croma 1,9 150 KM manual DPF / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Nie wiem jak jest u innych bo u mnie jak DPF się wypala to często mam tak że jak zdejmuje nogę z gazu to jeszcze przez ułamek sekundy obroty nie spadają, jest taka zwłoka. Dla potwierdzenia wypalania w trakcie jazdy wciskam sprzęgło lub wrzucam na luz i sprawdzam chwilowe spalanie, wartość większa od 2l potwierdza wypalanie.
    Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem MES-em co ile km wypala mi się DPF i pokazał że co 1300 km, ciekawy jestem jak jest u innych Kolegów.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Gdybym robił dłuższe trasy 1000 km byłoby całkiem realne. No ale robię krótkie odcinki po mieście w związku z czym interwały pomiędzy wypaleniami wynoszą ok 450 km. Po każdym dopaleniu robię reset Trip B co ułatwia mi kontrolę nad DPF.
    U mnie podczas dopalania silnik pracuje trochę inaczej. Chwilowe spalanie wzrasta do 8L/100km. Po odjęciu nogi z gazu podobnie jak u kolegi spalanie chwilowe działa nieco "leniwie". Aktualnie planuję drugie podejście z zakupem modułu ELM327 BLUETOOTH najlepiej z włącznikiem w celu łatwiejszej kontroli nad DPF dzięki aplikacji AlfaOBD na smartfona
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    242
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A masz jakiś moduł o "smartnych" rozmiarach?
    Nie wiem jak w stilo ale w Cromie złacze jest za taką maskownicą i tuz pod nią - więc by jeżdzić z wpiętym ELMem trzeba zdjąć maskownicę - a to niefajnie wygląda.. ale może ktoś znalazł na to patent..

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    331
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    A masz jakiś moduł o "smartnych" rozmiarach?
    Nie wiem jak w stilo ale w Cromie złacze jest za taką maskownicą i tuz pod nią - więc by jeżdzić z wpiętym ELMem trzeba zdjąć maskownicę - a to niefajnie wygląda.. ale może ktoś znalazł na to patent..
    Taki interfejs zmieści się pod maskownicą, pamiętaj tylko, że gniazdo obd2 (więc i interfejs) jest zasilane cały czas.
    ELM327 OBD SCAN Bluetooth ELM 327 OBD2 MINI CD (5663290578) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-04-2016, 11:51
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 13:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 14:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 13:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 18:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu