Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: Dpf a przegląd techniczny  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006

    Dpf a przegląd techniczny

    Czy ktoś miał jakieś problemy z przeglądem po usunięciu dpf? Niestety moje auto ma wycięty w sposób widoczny czyli zastąpienie go złączem elastycznym a brak puszki od dpf. Moje auto to rocznik 2005 polski salon czy można tłumaczyć że ten model nigdy go nie miał?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Nie sądzę, żeby ktoś tam specjalnie zaglądał. Będzie dobrze o ile w ogóle sprawdzą skład spalin. Ale nawet bez DPF żadne normy nie powinny być przekroczone. W grudniu robiłem przegląd i gość tego nie zrobił. Nie chciałem specjalnie go do tego namawiać, żeby nie zaczął szukać (też nie mam DPF ale puszka została) ale jak sam mi powiedział, że jeździ Alfą GT po chipie i z wyciętym DPF-em to już byłem spokojny.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Ale nawet bez DPF żadne normy nie powinny być przekroczone.
    a zadymienie?


    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Niestety moje auto ma wycięty w sposób widoczny czyli zastąpienie go złączem elastycznym
    partacze! my jak usuwamy dpf-y to wsio zostaje jak ori...

    bardziej niż typowego przeglądu, bał bym się tego, że psiarnia wsadzi sondę w wydech... wtedy chyba żaden diagnosta nie zaryzykuje i nie wystawi zaświadczenia o poprawnym składzie spalin...
    Ostatnio edytowane przez pajel ; 15-03-2016 o 11:44

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ale Cromy z DPF jak i fabrycznie bez niego podobno spełniały normy Euro 4 więc to też nie będzie problem.
    Właśnie trochę poczytałem i podobno w dieslu można mierzyć na przeglądzie właściwie tylko zadymienie ale mało kto to robi bo wiąże się z pałowaniem nieobciążonego silnika do odcinki

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Też czytałem że diagnosta boi się sprawdzać zadymienie a jak to ma się do fabrycznego auta bez dpf obowiązkowy był chyba po 2006 a to auto rocznikowo 2005. A co mają powiedzieć ci kierowcy co za nimi kłęby dymu nie widziałem żeby ich jakoś policja bardzo gnebiła.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Też czytałem że diagnosta boi się sprawdzać zadymienie a jak to ma się do fabrycznego auta bez dpf obowiązkowy był chyba po 2006 a to auto rocznikowo 2005. A co mają powiedzieć ci kierowcy co za nimi kłęby dymu nie widziałem żeby ich jakoś policja bardzo gnebiła.
    Ja prosiłem o sprawdzenie poziomu zadymienia przez diagnostę na taki nieobowiązkowym przeglądzie we własnym zakresie, bo podniosłem trochę moc. Sprawdził, bez problemu łapał się w normach, nawet miał sporo zapasu. Auto mam fabrycznie bez DPF. Z wypowiedzi innych użytkowników wiadomo, że DPF w cromie nie jest problematyczny, ciężko go zajechać jeśli poprawnie użytkujesz auto i potrafisz rozpoznać, kiedy się wypala. Natomiast nie bardzo rozumiem, po co niektórzy z automatu wywalają DPF, bo to taki standard przy podniesieniu mocy? Często problemy z DPF to tylko przykrywka innej usterki, którą lepiej zdiagnozować szybciej a nie maskować wywaleniem DPF. Jeśli można mniej truć środowisko i innych ziomali, to po co usuwać to ustrojstwo?
    Poza tym to kwestia czasu, kiedy nasi włodarze wyjdą z szlachetną inicjatywą, podobnie jak inne kraje UE, wprowadzą strefy ekologiczne, niektórym autom zabronią wjeżdżać do centrum a organy kontroli wyposażą w odpowiednie maszynki do analizy spalin i nagle popyt na nowe DPFy drastycznie wzrośnie

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak masz wyciętą całą puchę to masz usunięty nie tylko dpf ale i katalizator bo są w jednej puszce, po co ktoś to w ten sposób zrobił? Ludzie robią rzeczy o których nie maja pojęcia. O ile po zrobieniu analizy spalin trudno jest stwierdzić brak filtra cząstek stałych o tyle brak kata zmieni skład mieszanki zasadniczo. Katalizator pracuje cały czas a filtr cząstek stałych przy dużych przeciążeniach silnika.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    ...być może celem był właśnie katalizator, a raczej kasa za jego sprzedaż...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    CROMA II 1,9JTD KATALIZATOR SONDA WYDECH (5607990750) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Coś takiego potrzebuje czy jeszcze inne? Nie wiem dlaczego ktoś wszystko wywalił sprzedawca mówił tylko o tym że nie ma dpf od nowości a tu jednak oszustwo bo fabrycznie był.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    328
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Jak masz wyciętą całą puchę to masz usunięty nie tylko dpf ale i katalizator bo są w jednej puszce
    Dziwne rozwiązanie
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 16-03-2016 o 23:22

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    że psiarnia wsadzi sondę w wydech...
    Nie sądzisz, że używanie takich określeń spłyca to forum do poziomu onetowego rynsztoka???

    Generalnie na przeglądach diesla nie zdarza się aby diagnosta używał analizatora spalin, a tym bardziej sprawdzał posiadanie/usunięcie DPF-a. Co innego benzyna - tam zawsze robi się analizę spalin (przynajmniej tak było jeszcze kilka lat temu).
    Zupełnie inną sprawą jest kontrola techniczna przeprowadzana przez mobilne, diagnostyczne patrole policji - wtedy nie wytłumaczysz się, że nie wiedziałeś o wycięciu DPF-a. A takie kontrole będą częstsze z racji walki z zanieczyszczeniem dużych miast (nawet są plany aby ścisłe centra miast były dostępne tylko dla aut spełniających normę EURO6 - niespełnianie normy w wypadku kontroli ma być surowo karane).
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ale jakie normy musi spełaniać auto, żeby właściciel/kierujący poniósł jakąkolwiek karę? Czy jest to jakoś określone? Samo wycięcie DPFa nie może być żadnym wyznacznikiem - bez dowodu mogę twierdzić, że moje auto dmucha z rury wydechowej czystym tlenem...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    (...) Natomiast nie bardzo rozumiem, po co niektórzy z automatu wywalają DPF, bo to taki standard przy podniesieniu mocy? Często problemy z DPF to tylko przykrywka innej usterki, którą lepiej zdiagnozować szybciej a nie maskować wywaleniem DPF. Jeśli można mniej truć środowisko i innych ziomali, to po co usuwać to ustrojstwo? (...)
    (...)
    Odpowiedź na to pytanie jest dosyć prosta: niewiedza i brak kompetencyjne mechaników (w zakresie analizy danych) w połaczeniu z powszechnym stereotypem awaryjnego DPF ( więc klient na taką propozycję przystaje). Do tego zarobek za zużyty filtr powiększający zysk (jeśli klient nieświadomy, to zostawi to jako złom w serwisie, a mechanik sprzeda). Ta robota jest więc prosta, nie wymaga specjalnej wiedzy ( poza tą jak wgrać nowy soft).
    Zaś znalezienie faktycznej awarii to nie takie proste (zwłaszcza jak trzeba analizować więcej danych - ci co potrafią analizować rożne dane zwykle są inżynierami a nie mechanikami)


    Cytat Napisał miras Zobacz post
    (...)
    Poza tym to kwestia czasu, kiedy nasi włodarze wyjdą z szlachetną inicjatywą, podobnie jak inne kraje UE, wprowadzą strefy ekologiczne, niektórym autom zabronią wjeżdżać do centrum a organy kontroli wyposażą w odpowiednie maszynki do analizy spalin i nagle popyt na nowe DPFy drastycznie wzrośnie
    Otóż to. Wystarczy że zmienią się przepisy dot. przeglądow. Wycięcie DPF narusza homologację więc powód do zatrzymania DR (nieprzedłużenia przeglądu) jest. Wystarczy tylko opracowanie skutecznej i łatwej metody sprawdzania obecności filtra (a to moim zdaniem da się zrobić) - i ci co mają już powycinane mogą nagle mieć niesprzedawalne auta

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Cóż, patrząc na to co się dzieje z dieslami to DPFy są tylko po to by przejść testy homologacyjne, bo potem te auta tak i tak nie trzymają parametrów normy A kto potem wymienia filtr przy przebiegach typu 250k km gdzie wartość nowego jest równa połowie wartości auta?
    Ja mam w swojej DPFa ale jak kiedyś stanę przed wyborem kupienia nowego albo wywalenia go to nie będę mieć żadnych skrupułów by zrobić to drugie.
    Nie potępiajmy wycinania DPFów w starych autach bo one tak i tak nie są już w żaden sposób skuteczne tak jak na początku eksploatacji...

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Trochę się panowie straszymy wzajemnie. Ja swoja kupiłem z przeświadczeniem że mam dpf'a, z czego nie byłem zbytnio szczęśliwy, ale w trakcie wymiany sprzęgła mechanik stwierdził że została tylko puszka. I co ja mam teraz zrobić? Cieszyć się czy żyć w strachu?! A croma przyjechała z zagranicy wiec i tam znają te patenty.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo Abarth , stan techniczny idealny!
    Napisany przez kamil19871 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-06-2015, 22:33
  2. Ceny przeglądów
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-03-2015, 23:06
  3. Auto bez przeglądu i OC
    Napisany przez Alexis na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-07-2012, 21:16
  4. przeglądając net
    Napisany przez palix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-02-2010, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czym zastapic usuniety dpf

pomiar spalin bez dpf

usuniecie dpf a norma spalin

usunoeciebdpf 2017

normy spalin bez dpfa

wyciety dpf co z przegladem

wyciety dpf przeglad

wyciety dpf przeglad w aso

analiza spalin po wycietym dpf

brak dpf a przeglad

przeglady aut z wycietym dpf

czy da sie wykryc brak filtra dpf

bez dpf a przeglad techniczny

test spalin bez dpf

usuniety dpf a przeglad

przeglad rejestracyjny dpf

czy usuniecie dpf mozna wykryc na przegladzie

przeglad techniczny filtr dpf

analiza spalin a dpf

normy spalin bez fap

Pomiar spalin po wycieciu dpf

po usunieciu dpf jaka bedzie norme spalin

czy auto z usunietym dpf

dpf przeglad

usuniecie dpf a przeglad

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl