Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 48
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Panowie kontrolowałem ostatnio dwa wypalania z podpiętym kmp. od zatkania dpf od 103- 104% wypalanie zaczęło się od 105,3% za pierwszym razem tmp. wzrosła do 720 st.wypalił się do 17% przy prędkości 70-80 następne wypalanie rozpoczęło się po przejechaniu 1008 km ale tmp. wzrosła tylko do 630 st. i temp. spadła po zatrzymaniu się na światłach do 580 stop. następnie wzrosła do 634 stop., wypalił się do 16%. Wniosek z tego taki,że na wypalanie wpływ ma wiele czynników tj. przede wszystkim jakość paliwa( wiadomo multijet wymaga dobrego paliwa), olej , styl jazdy, uważam ,że lepiej kupić dobre paliwo niż dodawać jakieś wynalazki typu millares+ 2t które tak pomagają jak gripex a ponadto do naszych samochodów z przebiegiem ok.200000 trzeba dołożyć kilka dziesiątek a może i setek. poz.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    uważam ,że lepiej kupić dobre paliwo niż dodawać jakieś wynalazki typu millares+ 2t które tak pomagają jak gripex
    Millers nie millares, poza tym stosowałeś jedno i drugie że wyciągasz takie wnioski?!

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Millers nie millares, poza tym stosowałeś jedno i drugie że wyciągasz takie wnioski?!
    Tak stosowałem jedno i drugie po zakupie auta, żadnej różnicy.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    A co konkretnego zastosowałeś? I w jakim celu?
    Jeżeli to nie tajemnica...
    Ostatnio edytowane przez scrabit ; 01-10-2014 o 12:55

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    A co konkretnego zastosowałeś? I w jakim celu?
    Jeżeli to nie tajemnica...
    Nie pamiętam nazwy ale stosowałem środek do czyszczenia układu zasilania, czasami ciężko rano odpalał, teraz jest OK.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2014
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2006
    U mnie jeszcze podczas wypalania pojawia sie dziwny zapach i pojawia sie metaliczny dzwiek.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice)
    Wiek
    30
    Postów
    86
    Auto
    Croma Tempra, Punto I, Suzuki GS500
    No niestety u mnie po raz pierwszy od zakupu wystąpił problem z DPF(80 tyś przejechane). Podczas jazdy nad morze całkowicie się zapchał, wywaliło błąd silnika, komputer wprowadził stan awaryjny (20 % mocy obroty do 3 tyś. bardzo ciężko było osiągnąć 90 km/h). Oczywiście komputer, oprogramowanie miałem z sobą, ale zapomniałem wziąć kabla. Nad morzem nie wiedząc gdzie tkwi problem wyczyściłem EGR i chłodniczkę do niego prowadzącą, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Po ponownym odpaleniu wszystko działało do momentu rozgrzania silnika (na nowo wszystko powracało). Po bardzo długim powrocie do domu i podłączeniu do komputera okazało się ze błąd dotyczy zapchania DPF-u. Zrobiłem wymuszone wypalanie, błąd skasowałem i wszystko działa poprawnie.
    Dlaczego DPF się zapchał
    1 przyczyna to, że 2 razy nie dokończyłem procedury wypalania
    2 przyczyna wydaje mi się że zatankowałem złej jakości paliwo (zawsze tankuję na shellu, niestety kilka krotnie pod rząd zatankowałem na jakiś pobocznych stacjach.)

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    To musiales jechac nad to morze jak przyslowiowy dziadek. Wypalanie DPF w normalnym trybie wymaga odpowiedniego rezimu czyli odpowiednia temp wydechu, odpowiednie obroty itd itp. Wymien olej, zatankuj auto na cywilizowanej stacji i co 500 km rob pol godzinna przejazdzke po autostradzie nie schodzac na budziku z 3000 obr./min.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Wcale nie trzeba żadnego buta, u mnie wypala się przy normalnej jeździe. A jak ktos ma automat i nie ma w poblizu autostrady to jak ma kręcić te 3000 obr.?

  11. #40
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    3000 obrotów wzięło się z VW.
    Nie dotyczy Fiata.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Każdy ma swój sposób, ja tylko opisałem jak ja to robię. Odradzam częste tzw. serwisowe wypalanie DPF, pierwsze co pada to turbo.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    3000 obrotów wzięło się z VW.
    Nie dotyczy Fiata.
    potwierdzam - raz wypalil mi się DPF na postoju - przymusowe zatrzymanie na trasie - zorientowałem się, ze zaczał się wypalać podczas jazdy i profilaktycznie nie wyłączyłem silnika. Jakie było moje zdziwienie jak po podpięciu pod MESa okazało się, że wypalil się jak zawsze mimo biegu jałowego.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Tak zgodze sie ze skonczy wypalanie dpf na postoju. Zależy tez na jakim jest etapie wypalanie. Jak pisalem wcześniej, mi zaczal wypalac po wjechaniu na parking pod domem. Skończyl wtedy wyjatkowo szybko, ale dopalil tylko czesciowo. Po nastepnych 150 km znow zaczal wypalac dpf, przez co srednie wypalanie dpf w fes z 5 ost. wyaplen spado wtedy 550km na okolo 220 km. Takie wypalanie co 150 km jest mocno szkodliwe dla silnika.

  15. #44
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tego co wiem, serwisowe dopalanie nie dopala filtra tak jak to ma miejsce przy dopalaniu aktywnym (np. ze 100 do 15%), a zaledwie tylko kilkanaście procent i należy po krótkim czasie dokonać ponowne dopalanie tym razem w trybie aktywnym.
    ja stosuje się do tego co napisałem wcześniej. przy filtrze zapchanym w minimum 80% jadę w trasę i staram się utrzymywać prędkość obrotową w granicach 3 tys. obr. jeśli ktoś posiada instrukcję Fiata dot. zasad wypalania w trybie aktywnym, to będę bardzo wdzięczny

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mam pytanie i prośbę do posiadaczy aut z DPF i możliwości podłączenia pod Multiecuscan. możecie sprawdzić u siebie w sterowniku silnika parametr "Przebieg przy ostatniej wymianie DPF"? czy jest on w miarę zgodny z przebiegiem na desce, czy może wynosi 0?


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  2. Problemy z klimatyzacja
    Napisany przez fahrenheit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2013, 08:14
  3. Problemy z elektryką?
    Napisany przez l3ochnia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-05-2013, 14:16
  4. Brava 1.2 - Dwa problemy
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-06-2012, 12:11
  5. Sprzęgło - problemy...
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-04-2010, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl