Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 74 z 74
Like Tree4lubi to!

Temat: DPF Croma - czy występują problemy?  

  1. #61
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    teraz miałem regulację zaworów.
    Był jakiś szczególny powód regulacji luzów czy robiłeś profilaktycznie? Coś się zmieniło w pracy silnika, spalaniu itd. itp? Jaki koszt tej imprezy?
    Nigdy więcej STILO



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Moim zdaniem 6,9 na trasie to dużo. Chociaż ja mam wersję 120 KM - wcześniej przelewał mi jeden wtrysk, teraz miałem regulację zaworów. Na trasie potrafi zejść na 5,5 litra, 130 km/h na 6. biegu daje niecałe 6 litrów spalania (wg kilometrówki i dystrybutora). Osobiście poleciłbym sprawdzić korekty wtrysków, względnie obserwować interwał między dopalaniem DPF. Przy ostro przelewającym wtrysku miałem dopalanie co 50-70 km jazdy miejskiej.
    Też mam zawyżone na podobnym poziomie wskazania z komputera - najczęściej jest to zimą, kiedy sprężarka od klimy nie chodzi. Latem wskazania kompa się pokrywają z tym co wychodzi na dystrybutorze.
    Korekty mam na dobrych poziomach, w granicy 0,4 każdy. DPF wypala się co 600 w mieście i co 1200 kiedy tylko jeżdżę na trasach. Spalanie 5,5 to miałem na trasie ale służbowym firino 1,3 multijet. Nie wiem jak croma może osiągnąć takie spalanie.
    Tylko jeszcze jedna istotna albo nie sprawa, to że nie mam klap wirowych a egr jest zaslepipny na amen.

  4. #63
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Niektórzy twierdzą że ta cała ekologia typu klapy oraz EGR ma jednak wpływ na mniejsze spalanie. Ci którzy się trudnią modyfikacjami twierdzą, że nie. Jakoś niespecjalnie się dziwię, że tak twierdzą Ja ekspertem nie jestem więc się wypowiadać nie będę. Tutaj trzeba byłoby sprawdzić to samo auto w tych samych warunkach np. na hamowni, z włączonym tempomatem przed i po modyfikacji.
    Nigdy więcej STILO

  5. #64
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    65
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Był jakiś szczególny powód regulacji luzów czy robiłeś profilaktycznie? Coś się zmieniło w pracy silnika, spalaniu itd. itp? Jaki koszt tej imprezy?
    Kolega z pracy mi ciągle o tym dupę truł, więc dla świętego spokoju w serwisie rzuciłem takie hasło . Potem doczytałem w instrukcji, że co 60 tys. należy robić regulację.
    Prawdę mówiąc jestem bardzo zaskoczony na plus bo odczuwalnie auto mniej pali i trochę lepiej odpala. Ostatnio miałem tryb jazdy mieszany - 400 km trasy i reszta po mieście, z korkami włącznie. Na dystrybutorze wyszło 50,5 litra przy przejechanych 830 km, czyli niecałe 6,1 l/100 km. Jednocześnie nic nie grzebałem w oprogramowaniu i uzbrojeniu silnika - dalej mam EGR i DPF.
    Komp pokazuje dużo mniejsze spalanie przy ruszaniu i rozpędzaniu na dwójce, trójce. Jak puszczę gaz spalanie od razu wskakuje na kompie na 2,0 l, wcześniej trochę to zajmowało. Także szczerze polecam, choć tak naprawdę nie wiem w jakim stanie były u mnie luzy. Koszt zabawy - to jakieś 300-400 PLN w ASO, z wymianą uszczelki pokrywy włącznie.
    Jeszcze jedna rzecz mnie trapiła w aucie - miałem takie sytuacje, że auto miało opóźnioną reakcję na gaz. Było to w momencie kiedy hamowałem silnikiem na skrzyżowaniu i od razu chciałem dodać gazu. Ostatnio tego nie zaobserwowałem, ale jestem na tyle krótko po regulacji, że trzeba się temu przyjrzeć
    boch lubi to.

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Z tego co wyczytałem w wersji 16V nie ustawia się luzow, gdyż mamy w tych silnikach hydrauliczne popychacze, zostaje mi jedynie odkręcić czynnik doladowania i umyć go, w innym wypadku przyzwyczaić się do spalania takiego jakie jest, chociaż motor na na pewno najechane 300 tys więc co się dziwić że spalanie większe niż jednostek z dużo mniejszym przebiegiem.

  7. #66
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Kolega z pracy mi ciągle o tym dupę truł, więc dla świętego spokoju w serwisie rzuciłem takie hasło . Potem doczytałem w instrukcji, że co 60 tys. należy robić regulację.
    Prawdę mówiąc jestem bardzo zaskoczony na plus bo odczuwalnie auto mniej pali i trochę lepiej odpala. Ostatnio miałem tryb jazdy mieszany - 400 km trasy i reszta po mieście, z korkami włącznie. Na dystrybutorze wyszło 50,5 litra przy przejechanych 830 km, czyli niecałe 6,1 l/100 km. Jednocześnie nic nie grzebałem w oprogramowaniu i uzbrojeniu silnika - dalej mam EGR i DPF.
    Komp pokazuje dużo mniejsze spalanie przy ruszaniu i rozpędzaniu na dwójce, trójce. Jak puszczę gaz spalanie od razu wskakuje na kompie na 2,0 l, wcześniej trochę to zajmowało. Także szczerze polecam, choć tak naprawdę nie wiem w jakim stanie były u mnie luzy. Koszt zabawy - to jakieś 300-400 PLN w ASO, z wymianą uszczelki pokrywy włącznie.
    Jeszcze jedna rzecz mnie trapiła w aucie - miałem takie sytuacje, że auto miało opóźnioną reakcję na gaz. Było to w momencie kiedy hamowałem silnikiem na skrzyżowaniu i od razu chciałem dodać gazu. Ostatnio tego nie zaobserwowałem, ale jestem na tyle krótko po regulacji, że trzeba się temu przyjrzeć
    Zatem nie pozostaje mi nic innego jak poszukać dobrego serwisu, w którym zawory mi wyregulują. Lokalne ASO u mnie odpada, bo nie mają pojęcia o regulacji luzów w 8 zaworowych Multijetach/JTD. Pewnie umówię się we Flar-Ital i przy okazji wymienię dwumas.
    Nigdy więcej STILO

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    65
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Boch, daj znać z ciekawości jak efekty po regulacji luzów.
    Nowszy_00 - z wtryskami to miałem tak, że korekty miałem na właściwym poziomie, i z desperacji wlałem LM. Po przejechaniu baku na jednym wtrysku korekta poszybowała daleko poza normę - miałem coś na poziomie 4.

  9. #68
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał lemoniada Zobacz post
    Witam ja mam Crome z dpf 120 ps od stycznia tego roku zrobilem prawie 30 tys km i nie mam zadnych problemo.Wypalanie mam od 1200 do 1400 km wiekszosc w trasie ,mam zalozona diode informujaca o wypalaniu i musze powiedziec ze zawsze dpf jest wypalany w trasie w miescie jeszcze mi nie wypalal.Pozdrawiam.
    A gdzie Ty ta diode podpiołes zeby sie zapalala jak dpf sie wypala

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Cytat Napisał szoszon Zobacz post
    A gdzie Ty ta diode podpiołes zeby sie zapalala jak dpf sie wypala
    tutaj jest wątek o diodzie informującej o wypalaniu (podłączenie pod bezpiecznik F40 ogrzewania tylnej szyby, które się aktywuje w modelach "8V" przy wypalaniu DPFa; w 2.4 chyba tez nie działa z tego co koledzy pisali w poniższym wątku); u mnie ten mod nie działał więc przeszedłem na ICar2 (BT)+DPF Monitor (aplikacja):
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...niu-dpf-22978/
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Boch, daj znać z ciekawości jak efekty po regulacji luzów.
    Nowszy_00 - z wtryskami to miałem tak, że korekty miałem na właściwym poziomie, i z desperacji wlałem LM. Po przejechaniu baku na jednym wtrysku korekta poszybowała daleko poza normę - miałem coś na poziomie 4.
    Lalem też liquid moili, do każdego tankowania do pełna dokładam też 100 ml miksolu. Co zrobiłeś z wtryskami w takim wypadku? Regeneracja?

  12. #71
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    597
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    do każdego tankowania do pełna dokładam też 100 ml miksolu
    ..a kolejna Croma z dwusuwem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    Przepraszam że odświeżam wątek z przed 4 lat ale jakim sposobem udaje się robić takie spalanie... Ja w trasie nie mogę zejść poniżej 6,9....
    Od 5 lat z kawałkiem prowadzę dzienniczek kosztów...
    Przebieg: 174 115 km, przejechany dystans: 64 265 km, średni koszt: 0,49 PLN /km
    ON Średnie spalanie: 7,40 l/100 km

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    ..a kolejna Croma z dwusuwem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Od 5 lat z kawałkiem prowadzę dzienniczek kosztów...
    Przebieg: 174 115 km, przejechany dystans: 64 265 km, średni koszt: 0,49 PLN /km
    ON Średnie spalanie: 7,40 l/100 km
    I takie spalanie jak najbardziej jest prawdopodobne.

    A wracając do lm ostatnio dodałem jakiegoś STP do czyszczenia wtryskiwaczy i os tej pory na zimnym silniku zamiast normalnego pomruku jaki ma mój silnik słyszę trekotanie zaworów lub coś takiego. Tylko że objaw ten jest tylko i wyłącznie na biegu jałowym, jadąc kultura pracy silnika od razu wraca do normy.

  14. #73
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Boch, daj znać z ciekawości jak efekty po regulacji luzów.
    Nowszy_00 - z wtryskami to miałem tak, że korekty miałem na właściwym poziomie, i z desperacji wlałem LM. Po przejechaniu baku na jednym wtrysku korekta poszybowała daleko poza normę - miałem coś na poziomie 4.
    Oczywiście, ale nie wiem kiedy to nastąpi, może na wiosnę, bo na razie mam dużo różnych zawirowań...
    Piszesz, że wlałeś Liqui Moly, ale co to było? Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy czy olej 2T? Ja zamieniam się w wielkiego sceptyka wszelkiej dodatkowej chemii do silników. Uważam że jest to swego rodzaju szarlataneria czyszcząca jedynie kieszenie klientów. Moim zdaniem nie ma szans na skuteczne czyszczenie wtryskiwaczy przy okazji aplikacji dodatków do baku. Stosowałem zarówno środki popularne jak STP czy LM oraz te drogie jak Archoil i rezultaty były właściwie żadne. Potwierdziły to pomiary korekt przed i po. Być może jest jeszcze jakiś sens stosowaniu technologii zwanej Liqui Moly Jet Clean Tronic czyli czyszczenie układu wtryskowego w układzie zamkniętym na odcinku urządzenie Jet Clean Tronic/pompa CR/wtryskiwacze/powrót/filtr/Jet Clean Tronic z pominięciem zbiornika paliwa. Nie znalazłem jednak w internetach wiarygodnych opinii potwierdzonych logami z korekt. Nic moim zdaniem nie zastąpi profesjonalnego czyszczenia zdemontowanych wtryskiwaczy.
    Co do oleju 2T poprawiającego smarność ponoć suchego współczesnego paliwa zdanie mam podobne. Stosowałem olej 2T, który zalecany jest szczególnie w przypadku sporych korekt na +. Początkowo miałem wrażenie, że jest nieco lepiej, natomiast logi korekt wtryskiwaczy mówią co innego - korekty systematycznie pogarszają się, co jest prawdopodobnie oznaką zużycia eksploatacyjnego. Pozostaje zatem oddanie auta do serwisu specjalizującego się w regeneracjach wtryskiwaczy. Jakie mogą być koszty, wiadomo, to nie jest tania impreza. Pewnie dlatego tak mało osób decyduje się na regenerację i nabija kabzy sprzedawców chemii do motoryzacji
    Nigdy więcej STILO

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    65
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Zalałem LM Diesel Spulung. LM zalałem ze dwa razy, a zrobiłem już swoim wozem 45 tys. km.
    Poza tym też nie zalewam żadnych dodatków, mixolów itp. Jakoś tak nie mogę się przekonać Jedni piszą, że super, inni że lipa. Wychodzę z założenia, że gdyby trza było coś dolewać do baku to instrukcja albo serwis coś by mówił na ten temat.
    Wtryski poszły do regeneracji, co dokładnie było to nie wiem. W ASO wyjęli wtryski i zawieźli do swojego zaprzyjaźnionego warsztatu. Z tego co wiem to jeden przelewał, koszt całej zabawy z regeneracją wtrysku wyszedł mnie koło 500-600 PLN (chociaż było to grubo ponad 2 lata temu i piszę cenę z głowy).
    Z innych źródeł słyszałem też, że w MultiJetach wtryski są w zasadzie nie do zdarcia, z zastrzeżeniem ze jakieś denko lubi się zużyć i naprawa nie jest relatywnie droga.


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  2. Problemy z klimatyzacja
    Napisany przez fahrenheit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2013, 08:14
  3. Problemy z elektryką?
    Napisany przez l3ochnia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-05-2013, 14:16
  4. Brava 1.2 - Dwa problemy
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-06-2012, 12:11
  5. Sprzęgło - problemy...
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-04-2010, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl