Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009

    DPF Croma 1.9 MJet 150KM - wsad oryginalny i po wyrzucieniu DPF

    Hej, mam ogromną prośbę do właścicieli CROMY 1.9 MultiJet 150KM AUTOMAT z DPF oraz po amputacji DPFa (Sterownik EDC16, 1037391910)

    Od dłuższego czasu borykam się z cromką gdyż jakiś czas temu autko wpadło w tryb awaryjny i w efekcie diagnoza padła na skończony DPF (do dzisiaj nie jestem przekonany czy słusznie) i turbinę. Turbina poszłą do regeneracji - faktycznie była walnięta geometria. Fizycznie i programowo zrobiony dpf off. Jednak samochód do końca nie pracuje jak powinien - jak jest zimny ciężko rusza, spalanie na początku nie spada do 2.0l po zdjęciu nogi z gazu (zachowuje się tak jakby dalej chciał dopalać DPF). Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy. Później znowu to samo. Wg mnie coś jest nie tak - jeden elektromechanik mówił, że DPF OFF programowo jest źle zrobione, że tablica błędów DTC jest częściowo usunięte. Macher co robił DPF OFF zarzeka się, że wszystko zrobił jak należy.
    Jako, że już kupę kasy kosztowała mnie ta croma, a że to zacne auto to jeszcze postanowiłem się trochę z nią pomęczyć proszę Was o pomoc. Wszyscy mechanicy, elektrycy rozkładają ręce...
    Upatruję jeszcze szansę we wgraniu czystego oryginalnego wsadu z pełną tablicą DTC i sprawdzeniu jeszcze raz czy jakieś błędy będą.
    Ew. jeśli ktoś posiada wsad po DPF OFF to chętnie bym przyrównał i sprawdził. Być może to tylko kwestia złego programowania (oby tak było).
    Czy ktoś pomoże?
    Swoje pliki udostępniam na priv jakby ktoś chciał zerknąć.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    Jezeli dobrze wyprogramował do stopien zapełnienia powinien byc 0%, a jak Twoj egr?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał BEST OILS Zobacz post
    Jezeli dobrze wyprogramował do stopien zapełnienia powinien byc 0%, a jak Twoj egr?
    No właśnie i tu jest klops, bo stopień zatkania pokazuje 1000% a stan zatkania "nie zatkany". Nie pokazuje również wartości lambdy.. no ale ten parametr chyba może zostać pominięty po przeprogramowaniu - tak przynajmniej mi się wydaje..
    Co do EGRa to był czyszczony, zawór overboost bosch'a na kolektorze również.

    Wrzucam screena.
    dpf24082014.jpg

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    czyli wychodzi na to ze ten "magik" skopał sprawe, przy dobrze wyprogramowanym DPF powinien pokazywac stan 0%

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a co za firma robiła ten mod? nie lepiej było jechać do Cinka? masz raptem 90 km...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    a co za firma robiła ten mod? nie lepiej było jechać do Cinka? masz raptem 90 km...
    Akurat to już była musztarda po obiedzie. Z Cinkiem się kontaktowałem już po fakcie jak polecił mi go znajomy. Jak to mawiają.. mądry polak po szkodzie... Cinek mi wirtualnie wywróżył padniętą turbinę... co się sprawdziło i za tą diagnozę jestem mu bardzo wdzięczny A żeby tego było mało... awaria wyszła o 4 rano w trasie nad morze między Gliwicami a Pyrzowicami więc do Cinka był rzut kamieniem.. ale o jego istnieniu wtedy nie miałem bladego pojęcia No cóż, człowiek uczy się całe życie.
    Mod robiła firma JM z Łęk k/Kęt. Nie będę mówił, że paściarze, bo ja akurat nie miałem wcześniej doświadczenia z DPFami. Inny mechanik co ostatnio trafiłem na takowego z czystym sumieniem polecał gościa z JM i mówił, że zna się na rzeczy.
    Przyczyna moich problemów z Cromą może być zgoła inna tak więc nie będę póki co ganił autora moda, bo nie mam ku temu podstaw póki nie sprawdzę samochodu na innym wsadzie. Jeśli rozwiąże to problem wtedy będzie podstawa do powyższego Jeśli po zmianie dalej będą takie wskazania na chwilowym to znaczy, że przyczyny szukać trzeba gdzieś indziej..


 

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Używane: Fiat Croma II - oryginalny powrót do przeszłości!
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-11-2014, 21:42
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 01-03-2014, 20:40
  4. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16
  5. Croma 2010 1.9 Mjet 150 kM brak II-go biegu wentylatora chłodnicy
    Napisany przez funcroma na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-05-2013, 08:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl