Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree1lubi to!

Temat: Dorobienie kluczyka - Croma  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008

    Dorobienie kluczyka - Croma

    Orientujecie się czy istnieje możliwość dorobienia zapasowego kluczyka do Cromy? Jakie mogą być koszty i gdzie to można zrobić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    450 zł u kluczników, bez możliwości zaprogramowania pilota i ponad 1000 zł we Fiacie (no chyba że masz kartę kodową).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    33
    Postów
    9
    Auto
    Croma dynamic 1,9
    Rocznik
    2008
    Zadzwon do goscia w osiecznej kolo leszna woj. Wlkp.. jest nie drogi I cuda potrafi. Wygoogluj sobie.....

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    W aso za oryginalny kluczyk (elektroniczny) chcą 950 zł.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Czy chodzi o zakład Auto Elektronika J. Pietek z Osieczna?

    Z ceną 1000 zł w serwisie to jakiś kosmos. Czy jak mam tą kartę kodową to będzie dużo taniej?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Jakieś 230 zł mniej

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Podobno z dorobienie kluczyka do Cromy poza ASO na chwilę obecną jest niemożliwe, taką informację uzyskałem od firmy która od lat specjalizuje się w Fiacie.
    Gdyby ktoś miał wiedze gdzie można dorobić kluczyk proszę o info.
    Dla zainteresowanych naprawą czy kupnem elektroniki do samochodów grupy Fiat Profesjonalna naprawa i sprzedaż elektroniki

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    76
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Czesc. Ja dorabialem ale stacyjke do kluczyka. Kupilem uzywana stacyjke a gosc zgral program ze starej stacyjki I wgral do nowej. Wszystko chodzi super. Koszt zaprogramowania 80 zl. Kluczyki tez dorabia.pozdro

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Jarokuc, daj namiary na tego specjalistę

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jarokuc Zobacz post
    a gosc zgral program ze starej stacyjki I wgral do nowej
    kto Ci takich głupot nagadał?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    76
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    No tak to wygladalo. Zabral stara uszkodzona stacyjke z auta podlaczyl kabelkiem pod kompa cos Tam zgral. Podlaczyl uzywke pod kompa kabelkiem cos wgral. 20 min my to zajelo. Zalozyl nowke- uzywke I chodzi. 0 problemow. Stara stacyjke mi wyczyscil go byla zalana cola I raz dzialala raz nie. Teraz mam 2 dzialajace.
    Jak kupilem uzywke to po podlaczeniu nawet kluczyka nie moglem przekrecic.cos ja blokowalo. Pod auto na bank sie nie podpinal!!!!!!w serwisie trwa cala adaptacja nose stacyjki 4 godziny I kosztuje 240zl.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    No tak to wygl

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Gosc nazywa sie Filip fila nr tel podam jak znajde.
    Ostatnio edytowane przez jarokuc ; 27-05-2015 o 19:10

  13. #12
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    pierwsze słysze o kodowaniu stacyjki, w Cromie immo jest w stacyjce?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2015
    Skąd
    Jarocin
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1,9 JTD
    Rocznik
    2005
    no nie gadaj kolego....

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał kox Zobacz post
    pierwsze słysze o kodowaniu stacyjki, w Cromie immo jest w stacyjce?
    Moduł t.e.g. "transmitter for entry and go"
    Moduł TEG stanowi część systemu "Smart -Key", który składa się z następujących elementów:

    - klucza elektronicznego "T.E.G" (Transmitter for Entry and Go);

    - odbiornika klucza elektronicznego i odbiornika częstotliwości radiowej "TEG-Reader";

    - Węzła Blokady kierownicy NBS.

    System "Smart-Key" spełnia w samochodzie następujące funkcje:

    - dostęp do samochodu poprzez rozpoznanie - poprzez częstotliwość radiową - pilot zdalnego sterowania;

    - zapłon / uruchomienie samochodu poprzez system "Immobilizer";

    - rozdział zasilania w samochodzie (+15, INT/A, 15/ 54, +50) poprzez Węzeł blokady kierownicy (NBS);

    - blokowanie /odblokowanie mechaniczne kierownicy;

    - kluczyk mechaniczny awaryjny (back-up).




    1 – Węzeł Blokady kierownicy (NBS)

    2 – Węzeł T.E.G. Reader (NTR)

    3 - T.E.G.

    4 – Wkładka back-up


    System "Smart-Key" jest bardziej pewny od wszystkich poprzednich wersji systemów zabezpieczenia spełnianymi przez Immobilizer itd. gdyż kody sterowania i zabezpieczenia są zapamiętane w 4 elementach sieci CAN: Body Computer, centralka sterowania silnika, węzeł blokady kierownicy i TEG-Reader.



    Działanie
    Włożenie teg w teg reader
    TEG wewnątrzl TEG Reader może być obrócony w 3 pozycje: dwie stabilne(OFF i ON) i jedną niestabilną (START).

    Warunki rozpoznania pozycji następują poprzez zmianę stanu 4 wyłączników TEG_IN, TEG_MAR, TEG_Crank1 i TEG_Crank2.




    SW1, Teg IN

    SW2, Teg MAR

    SW3, Teg CRANK1

    SW4, Teg UNLOCK

    SW5, Teg CRANK2

    M, Silnik

    TEG może być włożony w cztynik tylko w pozycji OFF, i to powoduje zmianę stanu wyłącznika TEG_IN z konsekwencją wake-up sieci CAN i przesyła zawsze poprzez sieć B-CAN, NBS do Body Computer żądanie Power ON (+15).

    Gdy TEG zostanie rozpoznany odblokowana zostaje kierownica i NBS przesyła do TEG Reader sygnał odblokowania mechanizmu blokującego mechanicznie obrót TEG w czytniku.

    Przy działaniu odblokowania zmienia stan wyłącznika TEG zablokowany (TEG_lock). Przełączenie tego wyłącznika powoduje przerwanie zasilania silnika blokowania/odblokowania.

    Jeżeli podczas obrotu TEG z pozycji OFF w ON, z powodu szybkiego manewru nastąpi utrzymanie zablokowania uniemożliwi to wykonanie calkowitego manewru bez obligatotyjnego powrotu TEG w pozycję OFF.

    Jeżeli informacja o zmianie stanu z TEG (Zablokowny do Niezablokowany) nie dopłynie w ciągu 400 ms lub kluczyk utrzymany zostanie w pozycji “Zablokowany”, klient zostanie o tym poinformowany poprzez zestaw wskaźników i musi wykonać procedurę odblokowania poprzez procedurę awaryjną opisaną następnie.

    Jeżeli TEG nie zostanie rozpoznany, NBS nie odblokuje w żaden sposób kierownicy i spowoduje przesłanie komunikatu ostrzeżenia do Węzła Zestawu Wskaźników (NQS).

    Tak więc tylko gdy zostanie włożony TEG ważny do czytnika można będzie obrócić go w pozycję ON, aby dać il +15, i pozycję START aby aktywować fazę uruchamiania silnika.

    Uruchomienie marcia (key-on)
    Włożenie TEG w TEG Reader powoduje odblokowanie kierownicy przez NBS i jeżeli wszystkie warunki bezpieczeństwa są spełnione w konsekwencji nastąpi żądanie aktywacji +15.

    NBS żąda od NBC zgody na uzyskanie +15 i, po sprawdzenia kodu Immobilizera poprzez NTR, odblokowuje kierownicę oraz wysyła zgodę na Power ON.

    Gdy zgoda z NBC zostanie otrzymana z NBS, nastąpi żądanie odblokowania obrotu TEG w czytniku i po przesłaniu sygnału zwrotnego feed-back odblokowanie przez NTR, TEG jest swobodny i może być obrócony w pozycję ON i START.

    W przypadku gdy Immo nie jest rozpoznany, NBS nie otrzyma zgody z NBC i kierownica nie zostaje odblokowana. Ponadto przewidziana jest sygnalizacja w NQS.

    Gdy TEG zostanie obrócony w pozycję ON zostanie spowodowana zmiana stanu wyłacznika TEG_ON i NBS aktywuje obciążenia +15/54, INT i INT/A.

    Dla wersji z automatyczna skrzynia biegów gdy w stanie +15, NBS rozpozna poprzez sieć CAN że dźwignia zmiany biegów jest w pozycji róznej od P (PARK), NBS powoduje poprzez odpowiedni sygnał określenie zablokowania TEG w czytniku.

    Zablokowanie kierownicy przez węzeł blokady kierownicy następuje odpowiednio po wyjęciu TEG z TEG Reader.

    Po odłączeniu akumulatora Węzeł Blokady Kierownicy utrzymuje warunek (zablokowania lub odblokowania) w którym się znajduje: dlatego przy wszystkich naprawach i interwencjach w warsztacie, w których trzeba obrócić kierownicą po odłączeniu akumulatora, należy pozozstawić TEG włożony do czytnika, wykonać Key-ON (obracając go w pozycję ON) i przywrócic w OFF (Key-OFF) gdy odłączy się akumulator: kierownica zostanie odblokowana i możliwa do obrócenia.

    Oświetlenie
    Podświetlenie pierścienia sterowane jest bezpośrednio przez TEG Reader i nabywa stan z sieci B-CAN, w szczególności:

    - przy key on: pierścień zawsze podświetlony;

    - przy key-off: pierścień jest podświetlony do momentu kiedy sieć B-CAN jest aktywna.

    Gdy sieć zostaje uśpiona - sleep także diody podświetlające pierścień zostają zgaszone.

    Dezaktywacja +15 on, wyłączenie silnika i wyjęcie teg
    W stanie samochodu przy Key On (z Key Off, lub powrót ze stanu po uruchomieniu), po obróceniu TEG w pozycję OFF, NBS dezaktywuje obciążenia +15/54, INT i INT/A i aktywuje odblokowanie TEG w TEG Reader.

    W przypadku gdy w momencie dezaktywacji prędkość samochodu będzie większa od 4 km/godz, NBS nie zasteruje zablokowaniem kierownicy przy wyjęciu TEG.

    W takim przypadku użytkownik zostaje poinformowany poprzez sygnalizację w NQS; "Kierownica nie będzie zablokowana".

    Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów przy Key-Off il TEG nie obraca się do końca w pozycję OFF ale zatrzyma się w pozycji pośredniej, gdzie wyjęcie kluczyka nie jest dozwolone. Aby móc go wyjąć należy sprawdzić, czy dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji P (Park).

    Akywacja uruchomienie (start)
    Uruchomienie silnika termicznego jest sterowane poprzez obrócenie TERG w pozycję niestabilną START i naciśnięciu na pedał sprzęgła lub hamulca (funkcja recovery)dla wersji wyposażonej w skrzynię biegów mechaniczną, lub tylko na pedał hamulca dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.

    Po rozpoznaniu sygnału uruchomienia, przed uaktywnieniem włączenia silniczka, NBS sprawdza następujące warunki:

    - pedał sprzęgła/hamulca naciśnięty w ciągu 200 ms (timeout) od aktywacji +15

    - sygnał zatwierdzenia +15 (obecny również w sieci B-CAN)

    - aktywacja uruchomienia ze strony NBC (sprawdzenie IMMOBILIZER)

    Praca silnika (+50) pozostaje do momentu kiedy pedał sprzęgła/hamulca nie zostanie zwolniony, lub przez maksimum 10 sekund. (lub zostanie zwolniony kluczyk).

    W przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów musi być przestrzegany warunek dodatkowy pozycji dźwigni zmiany biegów w P (Park).

    Podczas fazy uruchomienia NBS wyłącza zasilanie INT/A i odpowiednie obciążenia.

    Jeśli uruchomienie następuje w sposób prawidłowy, NBS oceniając sygnał w sieci obrotów silnika, steruje blokowanie mechaniczne TEG w TEG Reader.

    Jeżeli uruchomienie nie uda się NBS odcina zasilanie silnika (+50) i aktywuje l’INT/A. Aby powtórzyć uruchomienie należy obrócić ponownie TEG w pozycję OFF i powtórzyć procedurę “cranking”.


    Brak URUCHOMIENIA: w przypadku braku uruchomienia nie jest możliwe dokonanie przejazdu "skokowego" poprzez uruchomienie rozrusznika z włączonym biegiem (sprzęgło/hamulec musi być zawsze naciśnięty/e aby aktywować uruchomienie, a więc rozłączyć napęd).



    Operacja holowania jeżeli następuje w warunku Akumulator Rozładowany musi być poprzedzona klasycznym "mostem pomiędzy akumulatorami", aby zagwarantować rozpoznanie kluczyka i w konsekwencji odblokowanie kierownicy.



    Sygnalizacja systemu
    System Smart Key steruje niektórymi lampkami kontrolnymi i/lub wysyła sygnały komunikatów do Zestawu Wkaźników dla następujących funkcji:

    - dostęp do samochodu i/lub Alarm

    - bokowanie/odblokowanie Kierownicy

    - uruchomienie/wyłączenie silnika

    - awaria blokowania elekrycznego kierownicy

    - brak rozpoznania TEG

    - sygnalizacja, że kierownica nie jest zablokowana

    - sygnalizacja o awarii odbiornika TEG

    - sygnalizacja obecności TEG w czytniku dla otwarcia drzwi kierowcy przy Key-Off

    - sygnalizacja włączenia TEG w TEG Reader

    Elementy
    Pilot zdalnego sterowania
    System zdalnego sterowania składa się z nadajnika o częstotliwości radiowej zintegrowanego w TEG, który przesyła zmienny kod do odbiornika.


    częstotliwość zmienia się w zależności od kraju sprzedaży: (np. Europa 433.92 MHz)



    Przy użyciu TEG użytkownik może wykonać następujące akcje:

    - zablokowanie - odblokowanie zamka centralnego drzwi/bagażnika;

    - otwarcie - zamknięcie szyb;

    - zapalenie świateł wewnętrznych;

    - włączenie - wyłączenie alarmu (jeśli występuje).

    Zasięg przekaźnika wynosi około 20 m.

    Odbiornik
    Odbiornik o częstotliwości radiowej jest zintegrowany w module TEG-Reader.


    częstotliwość zmienia się w zależności od rynku sprzedaży.



    Zapamiętuje do ośmiu przekaźników i pozwala na wykonanie operacji wyżej wymienionych.




    1 – TEG Reader

    2 – Szczelina dla odblokowania awaryjnego

    Odbiornik zapewnia następujące funkcje:

    - otrzymanie i rozkodowanie sygnałów pochodzących od przekaźnika.

    - zarządzanie programowaniem przekaźnika.

    - zarządzanie sterowaniem otwarcia i zamknięcia drzwi.

    - wykonywanie autodiagnostyki.

    Odbiornik ma możliwość zapamiętania ośmiu kodów zdalnego sterowania.

    Teg z trzema przyciskami



    1 - blokowanie drzwi

    2 - odblokowanie drzwi

    3 - zwolnienie bagażnika

    4 - kluczyk w back-up

    TEG jest urządzeniem elektronicznym, który używany w miejsce kluczyka tradycyjnego, wykonuje:

    - dostęp do samochodu wykonując wszystkie normalne operacje poprzez zdalne sterowanie;

    - uruchomienie tego samochodu: jeżeli zostanie włożony i obrócony wewnątrz odpowiedniego czytnika dezaktywuje zablokowanie elektryczne kierownicy i przesyła zgodę na uruchomienie zgodnie z logiką opisaną poprzednio.

    Część zdalnego sterowania zapewnia przekaźnik o 433.92 MHz, 3 przyciski sterowania dla funkcji dostępu do samochodu i wkładka z tworzywa typu desmodromicznego chowanego i wyciąganego ręcznie.


    TEG jest homologowany zgodnie z regulaminem. 95/56/CE i zgodny z wymaganiami europejskich towarzystw ubezpieczeniowych oraz ich odpowiednimi ośrodkami technicznymi.



    Kluczyk mechaniczny awaryjny (back-up)
    W przypadku awaryjnym TEG jest używany jako normalny kluczyk mechaniczny umożliwiający wykonanie manewrów w bębenku mechanicznym back-up (otwarcie-zamknięcie drzwi, uruchomienie-wyłączenie air-bag itd.).

    Klucz mechaniczny jest wkładką desmodromiczną wyjmowaną ręcznie z TEG.

    Wyjmowanie awaryjne
    Istnieje możliwość odbokowania TEG w każdych warunkach, również w samochodzie w ruchu, poprzez wkładkę mechaniczną awaryjną.

    I tak w przypadku uszkodzenia, które blokuje obrót TEG i powrót w pozycję OFF, możliwe jest odblokowanie mechaniczne szczeliny zgodnie z następującą procedurą:

    - wyjąć z TEG kluczyk back-up;

    - włożyć kluczyk awaryjny w szczelinę występującą w nakładce i wcisnąć do oporu.

    Za pomocą tego manewru działając ręcznie odblokowuje się silnik blokujący i uwalnia obrót TEG.

    Wykonanie tej operacji jest odbierane przez NBS, który wysyła sygnał informacyjny do zestawu wskaźników w celu wskazania, że kierownica nie będzie zablokowana.


    wyjęcie wymuszone TEG z TEG Reader nie jest mechanicznie dozwolone, w konsekwencji tego typu działania powoduje się uszkodzenie zaczepu, który powoduje wciągnięcie kluczyka w czytnik.



    W przypadku wyjęcia awaryjnego z TEG, kierownica NIE zostanie zablokowana.

    Analogicznie jeżeli TEG zostanie wyjęty przy prędkości powyżej 4 Km/h, kierownica NIE zostanie zablokowana.

    System fiat code
    TEG steruje także funkcjonowaniem systemu "Immobilizer" nazwanym FIAT CODE.

    System bazuje się na przekazywaniu i odbieraniu sygnału o częstotliwości radiowej z kodem numerycznym zmiennym (Rolling Code).

    Każda transmisja wytwarza kod zmienny, sterowany algorytmem matematycznym.

    Informacja transmisji jest zapamiętana w w odbiorniku w pamięci stałej (EEPROM), w sposób uniemożliwiający utratę informacji nawet w przypadku wymiany baterii.

    Programowanie zdalnego sterowania
    Odbiornik, w momencie dostawy, zawiera kod uniwersalny równy 00H AAH AAH A2H, który pozwala na aktywację w zakładzie nadajnikiem uniwersalnym, kod ten musi być następnie dezaktywowany przy pierwszym programowaniu.

    Należy potępować zgodnie ze wskazaniem urządzenia Examiner.

    Styk wyjściowy
    Poniżej jest przedstawiony widok z tyłu TEG Reader z konektorem połączenia i odpowiednimi stykami wyjściowymi.




    Styki wyjściowe (konektor 12 stykowy)

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    po co wklejać takie obszerne referaty co to ma na celu nie lepiej wkleić odnośnik do strony , z pewnością większość osób po pierwszych 4 linijkach przewinie na sam dół
    ps: jak to się ma do dorabiania kluczyka

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Orientujecie się czy istnieje możliwość dorobienia zapasowego kluczyka do Cromy? Jakie mogą być koszty i gdzie to można zrobić?
    W Zamościu jest kolega (rozmawiałem z nim na ten temat) z forum Stilo co ma możliwość dorobienia oryginału ale też cena około 1100. Z Rzeszowa do Zamościa nie tak daleko.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dorobienie kluczyka BravoII
    Napisany przez szklarzmen na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 25-05-2015, 17:35
  2. Dorobienie kluczyka - gdzie na Śląsku
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-03-2011, 22:03
  3. [zamek] ile kosztuje dorobienie klucza z imobilizerem?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-05-2010, 19:01
  4. Dorobienie kluczyka...
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-03-2010, 21:35
  5. dorobienie kluczyka do stilo
    Napisany przez marjano82 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-03-2010, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pietek osieczna forum

ile kosztuje dorobienie kluczyka do fiata cromik

fiat croma kluczyk

kluczyk croma gdzie dorobic

croma czyszczenie kluczyka

programowanie kluczyka croma

klucze croma cena

kluczyk croma

dorabianie kluczy fiat croma

immobilaiser osieczna dorabianie kluczy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl