Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
Like Tree4lubi to!

Temat: Czas rozstania z Cromą nadszedł..  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,479
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    w tym egzemplarzu został wycięty (albo jak to ujął sprzedawca: wydłubany) filtr DPF. Co to znaczy? To dobrze/źle?
    Brak filtra DPF może oznaczać w przyszłości problemy na stacji kontroli pojazdów, oraz podczas kontroli spalin robionych co raz częściej przez policję.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    W aucie kolegi Capsel jest tzw. podwójna podłoga (było to wyposażenie dodatkowe).
    Po podniesieniu tej klapy jest dodatkowa przestrzeń, w której można trzymać różne szpargały, jak również można wyjąć tą dechę i wtedy masz normalny, głęboki bagażnik.
    Głębokość tej "dodatkowej przestrzeni" pozwala na umieszczenia tam 5l płynu do spryskiwacza, na leżąco oczywiście.
    Aby mieć głęboki bagażnik, tę półkę opuszcza się na specjalnych zawiasach w dół i leży bezpośrednio na kole zapasowym ( nie wyjmiesz jej, to jest przykręcone), w moim przypadku jest to piąta ,oryginalna felga aluminiowa, nie używana.

    ...to już autoreklama

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Brak filtra DPF może oznaczać w przyszłości problemy na stacji kontroli pojazdów, oraz podczas kontroli spalin robionych co raz częściej przez policję.
    Z tymi problemami to na luzie... Croma występowała z DPF, albo bez, i obie spełniały normę Euro4.
    Usunięcie filtra nie spowoduje problemów podczas kontroli spalin to pewne.
    Ale jest jedno ale...
    DPF Fiata jest BEZPROBLEMOWY, jesli został usunięty to dlatego, że były (albo są) problemy z silnikiem i DPF się zapychał.
    W naszych Cromach DPF jest ofiarą problemów z silnikiem, a nie ich przyczyną!

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2007
    Kolego Capsel,

    Tak w ogóle to przepraszam za "podwędzenie" Ci wątku, bo Ty tutaj ogłaszasz swój samochód, a ja katuję pytaniami nowicjusza. Dziękuję za cierpliwość.

    Przymierzałem dzisiaj jedną Cromę. Kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
    - mimo, że Croma jest wyższa niż zwykłe kombi i kierownicę można dać bardzo wysoko, to nie udało mi się dać nogi/kolana pod kierownicę.
    - nie spotkałem się jeszcze z kierownicą, którą można dać aż tak "do góry", że zasłania całą deskę rozdzielczą. Wygodnie tak się jeździ? Ciekawe.
    - największe zaskoczenie: mocowanie pedału hamulca, które jest NAD pedałem gazu. Ułożyłem sobie wygodnie nogi, wciskam gaz i czuję, że nad pedałem gazu coś jest i też się wciska. Okazało się, że to mocowanie hamulca. Więc jednocześnie wciskałem oba pedały. Z czymś takim jeszcze się nie spotkałem...

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    Tak w ogóle to przepraszam za "podwędzenie" Ci wątku, bo Ty tutaj ogłaszasz swój samochód, a ja katuję pytaniami nowicjusza. Dziękuję za cierpliwość.
    Ogłoszenie jest w kategorii giełda, a tutaj dyskutujemy, więc śmiało pytaj nie przepraszaj

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    [QUOTE
    DPF Fiata jest BEZPROBLEMOWY, jesli został usunięty to dlatego, że były (albo są) problemy z silnikiem i DPF się zapychał.
    W naszych Cromach DPF jest ofiarą problemów z silnikiem, a nie ich przyczyną![/QUOTE]

    DPF Fiata Croma jest wyjątkowo problemowy i upierdliwy w przypadku jazdy typowo miejskiej czyli dużo jeździmy na krótkich odcinkach - w takim przypadku jego wykastrowanie jest moim zdaniem obowiązkowe, gdyż non stop masz tryb awaryjny - kasowanie i na nowo- z silnikiem to nie miało nic wspólnego, gdyż bardzo wielu użytkowników Crom po zabiegu usunięcia pseudo ekologicznego gadżetu robi duże przebiegi bez problemu - jest to moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    DPF Fiata dokończy wypalanie nawet na postoju, jedyny warunek: nie gasić silnika, gdy procedura trwa.
    Do pracy dojeżdżam 6km przez miasto, czyli sporo jazdy miejskiej, i nie maiłem nigdy problemu z filtrem prze 11lat!
    Może diabeł tkwi w tym, że ja nie mam żadnego problemu z rozpoznaniem kiedy wypalanie się zaczęło.
    robert79 i polsport lubią to.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    DPF Fiata dokończy wypalanie nawet na postoju, jedyny warunek: nie gasić silnika, gdy procedura trwa.
    Do pracy dojeżdżam 6km przez miasto, czyli sporo jazdy miejskiej, i nie maiłem nigdy problemu z filtrem prze 11lat!
    Może diabeł tkwi w tym, że ja nie mam żadnego problemu z rozpoznaniem kiedy wypalanie się zaczęło.
    Całkowicie się z Tobą zgadzam - moim zdaniem diabeł tkwi w tym, że gdyby producent chciał świadomie dbać o ekologię i trwałość oraz żywotność wszystkich elementów silnika i jego osprzętu to bez najmniejszego problemu w fazie projektowania uwzględniłby układ elektroniczny i choćby malutką diodę sygnalizacyjną, która odciążyłaby kierowcę od obserwowania i nasłuchiwania sposobu pracy silnika, obserwacji chwilowego zużycia paliwa itp. w celu nie przerywania procesu wypalania DPF - w skali całości procesu kosztów taki układ to groszowe sprawy dla koncernu, lecz o wiele lepiej później kosić kierowców na serwisie i z tego czerpać zyski przez długie lata - biznes jest nie na sprzedaży aut a na częściach do nich i w tym moim zdaniem problem.
    Capsel lubi to.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    Przymierzałem dzisiaj jedną Cromę. Kilka rzeczy mnie zaskoczyło:
    - mimo, że Croma jest wyższa niż zwykłe kombi i kierownicę można dać bardzo wysoko, to nie udało mi się dać nogi/kolana pod kierownicę.
    - nie spotkałem się jeszcze z kierownicą, którą można dać aż tak "do góry", że zasłania całą deskę rozdzielczą. Wygodnie tak się jeździ? Ciekawe.
    - największe zaskoczenie: mocowanie pedału hamulca, które jest NAD pedałem gazu. Ułożyłem sobie wygodnie nogi, wciskam gaz i czuję, że nad pedałem gazu coś jest i też się wciska. Okazało się, że to mocowanie hamulca. Więc jednocześnie wciskałem oba pedały. Z czymś takim jeszcze się nie spotkałem...
    Wszystko to co opisałeś jest na 100% spowodowane ustawieniem fotela. Prawdopodobnie był masakrycznie wysoko. Mam 188cm wzrostu, kierownice ustawioną maksymalnie do siebie i maksymalnie w DÓŁ. Nogi bezproblemowo mieszczą mi się pod kierownicą i o nic nie haczę. Już raz na forum widziałem jakieś dziwne informacje jakoby nie szło się zmieścić pod kierownicą i o haczeniu w wajchę od tempomatu. Należy zwrócić uwagę, że fotel ma bardzo dużą regulację we wszystkich płaszczyznach. Jeśli jakiś kosmita mocno w tym namiesza to może wyjść z tego dziwaczna pozycja. Twoje problemy z padałem gazu i hamulce też są na 100% spowodowane złą pozycją fotela.

    W Cromie reguluje się:
    - wysokość fotela
    - pochylenie oparcia
    - obszar lędźwiowy
    - kąt siedziska (to jest bardzo ważne!)
    Tomandx lubi to.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał lupuss Zobacz post
    W Cromie reguluje się:
    - wysokość fotela
    - pochylenie oparcia
    - obszar lędźwiowy
    - kąt siedziska (to jest bardzo ważne!)
    Nie wszystkie Cromy mają regulację kąta siedziska
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie wszystkie Cromy mają regulację kąta siedziska
    W tych, które tego nie mają przynajmniej nie da się tą regulacją przekombinować.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Mi swoją Cromę udało się sprzedać prawie trzy tygodnie temu. Po tygodniu siedziałem już w moim nowym aucie Peugeocie 508 SW rok 2016 2,0 HDI 150KM.
    Przeskok jest kosmiczny i choć bardzo lubiłem swoją Cromę, którą jeździłem prawie 7 lat, to nie żałuję :-) Zrobiłem nią 100 tys i byłem bardzo zadowolony, a po przesiadce ...dalej jestem zadowolony tylko o 100% bardziej

    Brałem pod uwagę Mondeo i Talismana ...ale podjechałem pod auto i już wiedziałem, że to jest TO

    Pozdrawiam Capsel i życzę udanych wyborów.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A możesz się podzielić na czym te różnice polegają?
    Po 7 latach i 100 tys km ma człowiek już swoje wyrobione zdanie więc jestem ciekawy..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Podstawowa różnica to kultura pracy silnika i design.
    W mojej Cromie dopiero zaczynało się coś dziać powyżej 2200 obrotów ...tu, 1700 obrotów i można bieg zmieniać. W czasie jazdy silnika prawie nie słychać, a w Cromie turbinka lekko sobie mruczała i choć nie był to jakoś uciążliwy dźwięk, to jednak kiedy go nie ma, jest lepiej. Praca skrzyni biegów bardziej precyzyjna. Choć miałem w Cromie xenony, to jak włączyłem LEDy ...to inny świat przed autem.
    Oprócz tego znaczna poprawa w stosunku do Cromy to poprawa przestronności, komfortu i takiego jakby to nazwać ...odczucia luksusu

    Oczywiście porównanie ceny obu aut to przepaść, więc ten "luksus" jakiś powinien jednak być. 8 lat różnicy widać gołym okiem we wnętrzu, na materiałach, desce rozdzielczej ...nie mówiąc już o "budzie"

    Jest jeszcze jeden aspekt tej zmiany. Choć Croma nie psuła się zbyt często, to jednak odnosiłem wrażenie, że co chwilę musiałem coś do niej dołożyć. Tu 100 zł ...tam 300 itd i odczuwałem, że ta dziura jest tylko chwilowo łatana i za jakiś czas znów coś wypadnie. I naprawiało się coraz starsze auto z ciągle rosnącym przebiegiem ...i dojrzałem do decyzji o zmianie.

    Zobaczę czy ta zmiana będzie taka korzystna, ale na to liczę, bo inaczej bym jej wprowadził do swojego życia ...chyba po prostu wyrosłem z mojej Cromy. Auta można sobie zmieniać ...

    W dalszym ciągu uważam, że Cromy są bardzo nie docenianymi autami przez co ich cena przy odsprzedaży, jak na rocznik jest zbyt niska w stosunku do innych marek. Gdybym chciał jakieś Audi z 2008 roku sprzedać za 10 tys. zł to pewnie
    w ciągu kilku tygodni by go nie było ...Cromę sprzedawałem prawie 2 lata, bo nie chciałem oddać dobrego auta darmo, ale to już temat na całkiem inna dyskusję :-)

    Pewnie gość, który kupił ode mnie Cromę będzie zadowolony, bo można było na niej polegać, a ja mam teraz nadzieję, że podróż do Chorwacji jeśli będzie możliwa, będzie równie bezpieczna jak Cromą, ale o tym mam zamiar przekonać się za kilka miesięcy

    pozdrawiam

  15. #29
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Super.. No skrzynia kultura nie grzeszy w Cromie
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    40
    Auto
    Lancia Lybra 2.4JTD
    Rocznik
    2007, 2005
    Co do przebiegu i dwumasu w Cromach, to moja Croma (120KM) ma 265 kkm i oryginalne sprzęgło i dwumas.
    Problem ze skrzynią był od razu (taką kupiłem z przebiegiem 100 kkm). Wymienione łożyska w deklu, po 60 kkm znowu szumiały, ponowna wymiana tylko w deklu (bez ściągania skrzyni) i tym razem spokój. DPF nie było fabrycznie :-)

    Mam też inną Cromę 150KM z DPF i DPF jest ok. Mamy ją od nowości. Ma teraz 340 kkm nalotu. Ale ona dużo po autostradach latała, ostatnie 100 kkm to poza autostradami. EGR był raz wymieniany na oryginał. Sprzęgło było wymienione, bo jak się zakopała to przy szarpaniu coś strzelało. Ok. 230 kkm było wtedy. Sama tarcza i dwumas były w dobrym stanie. Ta ma lekki problem z wibracjami, ale to raczej wynika z jakiegoś tam napięcia łożysk dyfra. Jedna półoś była wymieniana, ale nie pamiętam która. Skrzynia-brak problemów, ale od zawsze był w niej wymieniany olej co 60 kkm.

    Generalnie uważam, że to jest całkiem trwały samochód. Turbiny, oryginał w obydwu.

    Z ciekawostek, mam też Maree 1.9JTD, która ma 430 kkm i oryginalną turbinę i dopiero drugi dwumas :-) Ale ten samochód też od nowości w rodzinie.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Crom'ka 05 , 2.2bp+gaz
    Napisany przez waclawm na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-02-2019, 21:41
  2. Rozstania nadszedł czas
    Napisany przez Pivko76 na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 18-02-2018, 18:19
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2017, 21:04
  4. Jazda CROMĄ
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post: 09-04-2014, 19:24
  5. Rozstania nadszedł czas :(
    Napisany przez waho. na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-04-2013, 22:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl