Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31

Temat: Croma - prześwit  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski
    To ja bardzo chcę, żeby mój sypał się zawsze tak jak teraz
    Pzdr

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    A tak serio to w benzynie nie widzę problemu aby zmieniać olej co 30 tys. I tak taki olej wygląda lepiej niż w dieslu po 5 km

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    A tak serio to w benzynie nie widzę problemu aby zmieniać olej co 30 tys. I tak taki olej wygląda lepiej niż w dieslu po 5 km
    Ale jak dbasz tak masz... ja bym nie wytrzymał psychicznie jakbym nawet w benzyniaku nie wymienił oleju co te 15 tyś km.

    A serio to nawet w benzyniaku gdzie obecnie króluje downsizing i turbiny to konstrukcje tak wysilone i "delikutaśne" że wymiana co 10 - 12 tyś km wyszłaby tylko na zdrowie "bebechom" auta. A nie jak mają niektóre marki - wymiana co 30 lub 40tyś km. Moim skromnym zdaniem głupota

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    A dlaczego co 15 kkm a nie np co 10?
    Z czego się bierze ta mądrość?
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    a dlaczego nie co 50 albo 100 tys?

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    to już lepiej w ogóle nie wymieniać

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    a dlaczego nie co 50 albo 100 tys?
    Producent nie zaleca.
    Pytam dlaczego 15 jest OK a 20, 25 już nie?
    Wiec moze 10?
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    A patrzyłeś co ile producent zaleca wymianę filtra powietrza?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Kiedys stary dobry mechanior powiedział mi by olej wymieniac co 10, max 12 tyś km bo powyżej takiego przebiegu traci on właściwości smarne...i tu nie ma co dyskutować, po prostu prawda. Tworzenie coraz lepszych technologii wytwarzania oleju silnikowego nie sprawia że może on wytrzymać większy przebieg, jest on poprostu bardziej ekologiczny -czytaj tańszy w produkcji. Podobnie z filtrami, wymieniaj regularnie, a na pewno to nie zaszkodzi (oczywiście nie co 50, 100 i 150tyś km )

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    A patrzyłeś co ile producent zaleca wymianę filtra powietrza?
    Tak, jak w przypadku innych czynności.
    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał gregsen Zobacz post
    Kiedys stary dobry mechanior powiedział mi by olej wymieniac co 10, max 12 tyś km bo powyżej takiego przebiegu traci on właściwości smarne...i tu nie ma co dyskutować, po prostu prawda. Tworzenie coraz lepszych technologii wytwarzania oleju silnikowego nie sprawia że może on wytrzymać większy przebieg, jest on poprostu bardziej ekologiczny -czytaj tańszy w produkcji. Podobnie z filtrami, wymieniaj regularnie, a na pewno to nie zaszkodzi (oczywiście nie co 50, 100 i 150tyś km )
    Stary, dobry mechanior ma star nieaktualne informacje... 20 lat temu tak było.
    Oleje wtedy były w większości mineralne. Dzisiejsze oleje wytrzymuja wiecej.

    Popatrz w książki i historie serwisu aut sprowadzanych z zachodu. Wszystko zgodnie z wykazem czynnosci...

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Tak, jak w przypadku innych czynności.
    Pzdr

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]



    Stary, dobry mechanior ma star nieaktualne informacje... 20 lat temu tak było.
    Oleje wtedy były w większości mineralne. Dzisiejsze oleje wytrzymuja wiecej.

    Popatrz w książki i historie serwisu aut sprowadzanych z zachodu. Wszystko zgodnie z wykazem czynnosci...

    Pzdr
    Zgadza się - wszystkie przeglądy idealnie wbite w książkę, wszystko zgadza sie do 1 km

    A potem przy przebiegu 100tyś km auto co miało w swoim żywocie trzy razy wymieniony olej (moze i dwa razy) ma do wymiany np. turbinę, w misce olejowej syf, a w skrzyni w której nigdy nikt nawet nie pomyślał o tym by chociaz sprawdzic poziom oleju pływają opiły. I tu sie kłania wykaz czynności - przeciez producent chce dla nas dobrze - by kupic nowe turbo, nowa skrzynię i jeszcze pół auta wymienić. To jest ślepa ufność w brednie serwisowe. Taki mały przykład - DSG z niewymienialnym olejem (zalecenie producenta), nagle...JEB i wymiana oleju co max. 60 tyś km bo okazuje się że skrzynia nie wytrzyma jazdy na czymś co kiedyś było olejem ale po paredziesięciu tyś km już go nie przypomina.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Moje bylo serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.
    Teraz ma 185 kkm przebiegu i działa bez zarzutu.
    Turbina i skrzynia dzialaja bdb.
    Pzdr

    PS: sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni i uzupelnianie jest w wykazie.
    Nie pomija się podczas przeglądu w ASO.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 29-06-2013 o 09:14

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Podstawą dlatego jest serwisowanie auta. W skrzyni olej trzeba sprawdzać, a po przebiegu 60tyś - 80 tyś km wymieniać. Nie ważne czy to manual czy automat.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Bo generalnie posiadacze automatów dzielą się na dwie grupy: Na tych co wymieniają olej w skrzyni oraz na tych co będą go wymieniać


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nawiew - sam się przełącza
    Napisany przez matejko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-09-2014, 07:58
  2. przełączanie na gaz
    Napisany przez dariusz201 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-11-2010, 21:08
  3. Przełącznik świateł
    Napisany przez sienka na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-10-2010, 18:58
  4. Sam przełącza się na benzynę
    Napisany przez Sucre79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-09-2010, 19:03
  5. przełożenie silnika
    Napisany przez Norbi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2009, 22:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cromimi login norbi 9

fiat croma przeswitcroma przeswitfiat croma wymiary przeswit w klapie wymiarycroma jaki olej do skrzyni manualnejpokrywa silnika fiat croma 1 9kia sportage dolanie oleju do skrzyni manualnejpokrywa palstikowa silnika 1 9 croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl