No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski
No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski
A tak serio to w benzynie nie widzę problemu aby zmieniać olej co 30 tys. I tak taki olej wygląda lepiej niż w dieslu po 5 km
Ale jak dbasz tak masz... ja bym nie wytrzymał psychicznie jakbym nawet w benzyniaku nie wymienił oleju co te 15 tyś km.
A serio to nawet w benzyniaku gdzie obecnie króluje downsizing i turbiny to konstrukcje tak wysilone i "delikutaśne" że wymiana co 10 - 12 tyś km wyszłaby tylko na zdrowie "bebechom" auta. A nie jak mają niektóre marki - wymiana co 30 lub 40tyś km. Moim skromnym zdaniem głupota
A dlaczego co 15 kkm a nie np co 10?
Z czego się bierze ta mądrość?
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
a dlaczego nie co 50 albo 100 tys?
to już lepiej w ogóle nie wymieniać
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
A patrzyłeś co ile producent zaleca wymianę filtra powietrza?
Kiedys stary dobry mechanior powiedział mi by olej wymieniac co 10, max 12 tyś km bo powyżej takiego przebiegu traci on właściwości smarne...i tu nie ma co dyskutować, po prostu prawda. Tworzenie coraz lepszych technologii wytwarzania oleju silnikowego nie sprawia że może on wytrzymać większy przebieg, jest on poprostu bardziej ekologiczny -czytaj tańszy w produkcji. Podobnie z filtrami, wymieniaj regularnie, a na pewno to nie zaszkodzi (oczywiście nie co 50, 100 i 150tyś km )
Tak, jak w przypadku innych czynności.
Pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Stary, dobry mechanior ma star nieaktualne informacje... 20 lat temu tak było.
Oleje wtedy były w większości mineralne. Dzisiejsze oleje wytrzymuja wiecej.
Popatrz w książki i historie serwisu aut sprowadzanych z zachodu. Wszystko zgodnie z wykazem czynnosci...
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Zgadza się - wszystkie przeglądy idealnie wbite w książkę, wszystko zgadza sie do 1 km
A potem przy przebiegu 100tyś km auto co miało w swoim żywocie trzy razy wymieniony olej (moze i dwa razy) ma do wymiany np. turbinę, w misce olejowej syf, a w skrzyni w której nigdy nikt nawet nie pomyślał o tym by chociaz sprawdzic poziom oleju pływają opiły. I tu sie kłania wykaz czynności - przeciez producent chce dla nas dobrze - by kupic nowe turbo, nowa skrzynię i jeszcze pół auta wymienić. To jest ślepa ufność w brednie serwisowe. Taki mały przykład - DSG z niewymienialnym olejem (zalecenie producenta), nagle...JEB i wymiana oleju co max. 60 tyś km bo okazuje się że skrzynia nie wytrzyma jazdy na czymś co kiedyś było olejem ale po paredziesięciu tyś km już go nie przypomina.
Moje bylo serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz ma 185 kkm przebiegu i działa bez zarzutu.
Turbina i skrzynia dzialaja bdb.
Pzdr
PS: sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni i uzupelnianie jest w wykazie.
Nie pomija się podczas przeglądu w ASO.
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 29-06-2013 o 10:14
Podstawą dlatego jest serwisowanie auta. W skrzyni olej trzeba sprawdzać, a po przebiegu 60tyś - 80 tyś km wymieniać. Nie ważne czy to manual czy automat.
Bo generalnie posiadacze automatów dzielą się na dwie grupy: Na tych co wymieniają olej w skrzyni oraz na tych co będą go wymieniać