Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2013
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    38
    Postów
    45
    Auto
    croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Co jest nie tak z pompą wody w croma 1.9 120KM?

    Witam

    Mam pytanie do szanownych posiadaczy cromy 1.9 (120KM). Po zakupie wozu w maju 2013 wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą. W lipcu 2014 pompa zatarła się na trasie tzn. rozleciała w drzazgi. Wymieniłem znowu kompletny rozrząd. Przejechałem jakieś 15 tys km i zauważyłem, że lekko ubywa mi płynu chłodniczego i trochę wariuje temperatura. Wóz wylądował w serwisie i okazało się, że cieknie z POMPY. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jakim cudem oryginalne pompy (pierwszy rozrząd robiony w ASO, drugi z konieczności już nie ale pompa oryginalna - mam faktury etc) wytrzymują po 15-20 tys km??? Może jest jakiś warty uwagi zamiennik? Na szczęście tym razem nie pojechałem w trasę tylko na wszelki wypadek podjechałem na podnośnik.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Krechowiecki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Witam!
    Z tego co pamiętam to oryginalna pompa chyba miała wirnik z tworzywa i coś z nią było "nie halo" - wiem, że przy zakupie zamiennika podczas wymiany rozrządu, wszyscy polecali mi pompę z aluminiowym wirnikiem. Kupiłem więc polecaną firmy SKF (w identycznym jak Twój silniku) i po przejechaniu 23 tys km nadal wszystko jest OK. Nawet gdzieś był wątek o tym...
    O chyba tutaj:Wymiana rozrządu
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 28-10-2014 o 14:45
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2013
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    38
    Postów
    45
    Auto
    croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki za informacje SAR37. Toby się zgadzało. W takim razie dzwonię do mechanika z sugestią dotyczącą pompy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Krechowiecki

    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Witam!
    Z tego co pamiętam to oryginalna pompa chyba miała wirnik z tworzywa i coś z nią było "nie halo" - wiem, że przy zakupie zamiennika podczas wymiany rozrządu, wszyscy polecali mi pompę z aluminiowym wirnikiem. Kupiłem więc polecaną firmy SKF (w identycznym jak Twój silniku) i po przejechaniu 23 tys km nadal wszystko jest OK. Nawet gdzieś był wątek o tym...
    O chyba tutaj:Wymiana rozrządu
    PZDR

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    Wlasnie pompy SKF siadaja na muchy na forum vkp.pl nie raz opisane jak skf ukreca wirniki, pompy do 150km za wszystkie plastikowe, do 120km sa wirniki mosiezne, najlepsze pompy to HEPU ale cena odstrasza w porownaniu do reszty badziewa.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał BEST OILS Zobacz post
    Wlasnie pompy SKF siadaja na muchy na forum vkp.pl
    Waśnie, kiedyś nie było problemów bo nie było forów - teraz każda fura ma swoje forum i wszyscy mają jedynie słuszne, własne zdanie.
    Każda część ma swój "resurs", czy to tańsza, czy droższa. Nas "interesują" te najtańsze z największą żywotnością, czyli patrząc realnie - średnia półka (żaden "chińczyk" ale też nie najwyższa półka cenowa). Kwestią sporną pozostaje tylko sposób montażu i czas używania. Znam wielu właścicieli aut, którzy nagminnie oszczędzają na wymianach różnych podzespołów czekając, aż dana część się rozleci lub wymieniając niektóre elementy samodzielnie przy pomocy kombinowanych narzędzi. Potem robi się ZONK - jak to? Stara część się rozsypała więc wstawiłem najdroższą i też się posypała? Eeee do d... ten SKF, Lemforder, INA, etc. Tak tworzy się negatywna historia danej marki bo taki "domorosły" mechanik samodzielnie wymienił część zapominając zupełnie o podstawowych czynnościach diagnostycznych lub technologicznych (oczyszczenie i sprawdzenie miejsca montażu pod kątem ewentualnych uszkodzeń, dobór odpowiedniego momentu podczas dokręcania, zastosowanie właściwych lubrykantów, uszczelek, regularna wymiana płynów eksploatacyjnych, etc.). Do tego dochodzą także oszczędności w wyborze warsztatu - tu jest taniej niż tam (celowo pomijam ASO bo wiem kto tam pracuje i potem okazuje się, że panowie "pseudomechanicy" ukręcili gwint, zerwali przewód, nie uzupełnili poziomu lub stwierdzili: ta stara uszczelka jest jeszcze OK więc nową zostawimy dla naszych lepszych klientów
    A wracając do tematu: części SKF używałem w kilku autach i nigdy nie miałem z nimi problemu więc polecam je z własnego doświadczenia.
    Pozdrawiam!

    p.s. a tak na marginesie: nie jeżdżę jak "kapelusznik" i "krówka" też musi czasem zamienić się w "byka" - pomimo takich warunków pracy pompa nadal pracuje sprawnie: nie cieknie, nie pracuje głośno, nie rezonuje - ale tez faktem jest, że płyn chłodniczy jest wymieniony i kontrolowany przy każdym podniesieniu maski - ot, zwykły element kultury technicznej.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-10-2014 o 08:57
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    mieliśmy 3 przypadki rozsypania się pomp skf... znajomy miał 2 takie przygody po zrobieniu rozrządu na pompie skf...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    No wlasnie, bo SKF stał sie pakowaczem i nie wiadomo teraz jakiej firmy siedzi w pudelku SKF pompa wody.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Jeśli tak podchodzimy do sprawy to w zasadzie wszystko, co dobre to już było...
    Swoje zaproponowałem bazując na doświadczeniu a co kolega krechu wybierze to jego sprawa.

    p.s. sprawdziłem paragony i wyszło, że przejechałem już 32 kkm a nie 23 kkm jak pisałem wcześniej.
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-10-2014 o 16:03
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  10. #9
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    SKF był i jest polecany na forum opla dla naszych silników. Chwilowo nie interesuje się tematem, ASO zmieniło mi rozrząd z pompą przed wydaniem samochodu (bez dopłaty).


 

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 jtd 8v 120KM 2007
    Napisany przez malutki640 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-02-2016, 12:40
  2. Grzałka silnika z pompą wody
    Napisany przez Groom71 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2014, 09:09
  3. Fiat croma 1.9jtd 120km a.d. 2005
    Napisany przez carooso na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-05-2014, 13:30
  4. Poradnik - wymiana rurki chłodzenia między pompą wody a termostatem
    Napisany przez Virusek na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-02-2012, 21:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl