Tak prawdopodobnie będzie dokładnie wyglądać model Fiat Panda nowej generacji. Materiał przygotował jeden z wiodących magazynów samochodowych we Włoszech, który uchodzi na bardzo wiarygodny i posiadający świetne kontakty w branży motoryzacyjnej.
W lipcowym wydaniu magazynu motoryzacyjnego Quattroruote ukazał się obszerny artykuł poświęcony modelowi Fiat Panda nowej generacji (patrz tutaj). Najprawdopodobniej samochód włoskiej marki oficjalnie ujrzy światło dzienne podczas jesiennej wystawy branżowej we Frankfurcie.
Nowa Panda stanowić będzie rozwinięcie i udoskonalenie koncepcji poprzednika, który rozpoczął tak udaną karierę rynkową i miał znaczący wpływ na poprawę notowań włoskiej firmy. Klienci docenili Pandę m.in. za funkcjonalność, przydatność do jazdy w mieście, przystępną cenę zakupu i niskie koszty eksploatacji oraz solidność wykonania, w czym niewątpliwa zasługa pracowników fabryki w Tychach.
Licząc od momentu premiery w roku 2003, skumulowany wolumen Pandy drugiej generacji osiągnął już poziom 2 mln egzemplarzy. O tym wydarzeniu możesz przeczytać w 2 miliony Fiata Panda.
Nad wyglądem nowej Pandy pracowali specjaliści z Centro Stile Fiat. Patrząc na materiały opublikowane przez Quattroruote, łatwo dostrzec inspiracje rozwiązaniami stylistycznymi wykorzystanymi przy projektowaniu nowego Uno, który cieszy się tak dużym zainteresowaniem klientów w Brazylii. W porównaniu z poprzednikiem nowa Panda ma bardziej zaokrąglone kształty i zawadiacki wygląd, który podkreśla rzucający się w oczy kształt otworu wlotu powietrza oraz mocniej zarysowane błotniki.
Początkowo w gamie jednostek napędowych zobaczymy najprawdopodobniej benzynowy silnik 1.2 8v Fire oraz diesla 1.3 16v MultiJet II, do których dołączy też wyróżniony nagrodami branżowymi innowacyjny motor TwinAir (dostępny już w gamie Fiata 500 oraz nowej Lancii Ypsilon).
Decyzją kierownictwa Fiata produkcja modelu Panda nowej generacji rozpocznie się w zakładach Pomigliano d’Arco pod Neapolem. Fabryka będzie w stanie wytwarzać do 270 000 egzemplarzy rocznie.
Źródło: Samar, Quattroruote.it
Wiadomość