Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    22
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    Cinquecento - problem z podświetleniem zegarka.

    To mój pierwszy post na tym forum więc serdecznie witam wszystkich. Zwracam się z prośbą o pomoc. Pacjent - Cinquecento Sporting i problem z podświetleniem zegarka. Przez długi czas było tak, że zegar raz był podświetlony, potem podświetlenie gasło, znowu na chwilę się zapalało itd. Postanowiłem tam zaglądnąć. Wymieniłem tak dla pewności żarówkę na nową ponieważ myślałem że może stara nie łączy dobrze w oprawce, oraz zastosowałem modyfikację aby podświetlenie nie przygasało po włączeniu świateł. Wszystkie styki które się dało podoginałem tak żeby był lepszy kontakt. No i przez chwilę było ok. Podświetlenie było stałe, nie ściemniało się po włączeniu świateł. postukałem po obudowie zegarka tak dla sprawdzenia i problem powrócił, podświetlenie zanikało na moment, a teraz już nie świeci w ogóle. Proszę o pomoc i porady, co jest nie tak. Przeszukałem internet lecz zdecydowana większość ma przepaloną żarówkę. Żarówkę kilkukrotnie sprawdzałem pod prostownikiem, jest sprawna. Gdzie się dało to poprawiłem luty. Pomierzyłem piny na wtyczce do zegarka, na kablu czerwono-zielony jest stałe +12V, czarny to masa, żółto-czarny podłączony do masy, a na turkusowo-biały nie ma nic po zapłonie. Czy da się jakoś na stole pod prostownikiem sprawdzić działanie, tak jak jest to podłączone w aucie? Na którym pinie powinien być jakiś sygnał włączenia podświetlenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    416
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Powiem ogólnie, elektryka w cc to masakra, u mnie dopiero po wymianie 4 bezpieczników, nic się nie przepala teraz, zrobiliśmy inaczej bezpieczniki inne wartości, i teraz nic się nie przepala, radzę mocniejszy aku 44-46, cc to kablownia taka, że ojej, ale u mnie już się nic nie przepali.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    22
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Obecnie jest 44Ah i jest ok. Staram się go doprowadzić do porządku, dziś ogarnąłem się z wymianą pompy hamulcowej i rezystorem dmuchawy bo tylko 3. bieg działał I jak te rzeczy mi poszły sprawnie to z zegarkiem nie mogę dojść do ładu. Byłbym nawet może w stanie podłączyć osobny przewód do podświetlenia zegara po włączeniu zapłonu, tylko skąd, i gdzie w kostkę zegarka się wpiąć Właśnie studiuję schemat, ale nie mogę ogarnąć jak to jest sterowane, to podświetlenie ze ściemnianiem, gdzie podać +12V po zapłonie, czy masę aby podświetlenie wróciło..
    Ostatnio edytowane przez needspeed ; 28-12-2015 o 22:06


 

Podobne tematy

  1. Bravo 2000r problem ze światłami pozycyjnymi i podświetleniem deski
    Napisany przez eemarcin5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-11-2015, 08:03
  2. problem z oświetleniem
    Napisany przez koollo5 na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-02-2015, 20:11
  3. problem z oświetleniem wewnętrznym Marea
    Napisany przez krzychu1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-11-2013, 20:07
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-07-2013, 23:21
  5. Fiat Bravo - problem z podświetleniem + obrotek
    Napisany przez dj_aliens na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-02-2012, 13:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl