Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 52
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Fiat bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008

    Skrzynie biegów w Bravo, proszę o pomoc

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie skrzyń biegów w bravo... przewertowałem już milion stron niestety dopiero po zakupie.

    Kupiłem tydzien temu fiata Bravo 2008r 1.4 T-jet z przebiegiem 118 tyś przebiegu. Rozkodowałem VIN wpisałem model skrzyni i odkryłem istną masakrę (M32).

    Po przeczytaniu jednego wieczora sterty tematów, załamałem się psychicznie jeżeli chodzi o trwałość tej skrzyni... ale popytałem znajomych i mam teraz rzeczywiste pytanie, jak to z nimi jest ?

    Wiem, że tych skrzyni wyprodukowana jest masa, ale ja mam 117 tyś przebiegu, jedynka wchodzi normalnie, reszta biegów też, nic nie haczy, nie buczy i nie szumi. 3 znajomych ma opla GTC z przebiegiem 170-230 tyś przebiegu w dieslu z tą skrzynią i zero problemów + jeden z insignią...

    Czy były jakieś dobre i wadliwe partie, jak to wyglądało ? bravo kupiłem od znajomego, który też żadnych problemów z tą skrzynią nie miał... wręcz przeciwnie, nie wiedział, że są takie awaryjne.

    Zamówiłem już olej do wymiany, ale chciałbym znać opinię osób z branży, czy zrobię na niej 50-60 tysięcy km czy raczej to mało prawdopodobne ? na skrzynie.com.pl czytałem, że wcześniej czy później padną no ale ten jeden GTC ma salonową 230 tyś km i cisza.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    34
    Postów
    63
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?

    " przede wszystkim zawczasu trzeba zaradzić przyszłym problemom i zmienić olej, ja dowiedział się od fachowca, który regeneruje skrzynie, że M32 jest niedosmarowana, trzeba zalać ją około 2,8-2,9 litrami dobrego oleju, podobno we fiatach używany jest olej Tutella i nie ma z nimi większych problemów, poza tym nie wiem jaki jest koszt regeneracji skrzyni z insigni, ale zwykłe m32 po naprawie i regeneracji można dostać z gwarancją za bodajże 1600zł oddając oczywiście swoją, jest magik koło Poznania który ma te skrzynie w jednym palcu "
    Ostatnio edytowane przez czucza2005 ; 21-12-2014 o 13:59

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Fiat bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Czyli ogólnie na spokojnie, dbać i spać ? 50-60 tysięcy powinno być ok ?
    Mam kilku znajomych z M32 i dopóki im nie powiedziałem to byli zdziwieni... ponoć 2,5 miliona egzemplarzy zostało wyprodukowane a na forach to są odsetki bo przecież piszą tylko Ci co im padło..

    Jaki olej polecasz do wymiany ? wymienię dla świętego spokoju

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    34
    Postów
    63
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    Olej FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 jest doskonałą alternatywą cenową dla oryginalnych olejów serwisowych. W wielu przypadkach przewyższa swoją jakością produkty oryginalne. Doskonale spisuje się w większości skrzyń biegów 6 biegowych. Szczególnie polecany do skrzyń M20, M32, F40.

  6. #5
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał czucza2005 Zobacz post
    Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?

    " przede wszystkim zawczasu trzeba zaradzić przyszłym problemom i zmienić olej, ja dowiedział się od fachowca, który regeneruje skrzynie, że M32 jest niedosmarowana, trzeba zalać ją około 2,8-2,9 litrami dobrego oleju, podobno we fiatach używany jest olej Tutella i nie ma z nimi większych problemów, poza tym nie wiem jaki jest koszt regeneracji skrzyni z insigni, ale zwykłe m32 po naprawie i regeneracji można dostać z gwarancją za bodajże 1600zł oddając oczywiście swoją, jest magik koło Poznania który ma te skrzynie w jednym palcu "

    Skąd masz takie ilości oleju? Wg. instrukcji powinno zalać się około pół litra mniej. Może rzeczywiście powinno się te skrzynie zalewać większą ilością oleju.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    34
    Postów
    63
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    eng
    wg instrukcji to jest 1.87 litra dla 1.6 M-Jet i 1.9 M-Jet 16v, a dla 1.4 T-Jet to 2.4 litra. A założyciel wątku defpl ma 1.4 T-Jeta.

  8. #7
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Ja mam T-Jet dlatego napisałem, że jest to około pół litra mniej niż Ty podajesz. Rozumiem zatem, że do tych 2.4 z instrukcji należy dolać te 0.5 litra oleju żeby było te 2.9 i to usprawni pracę skrzynii i zapobiegnie jej przyszłym awarią?
    Ostatnio edytowane przez eng ; 24-12-2014 o 06:16

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Mam pytanie nie tyle o TJET ale o MJET jest tam inna skrzynia też 6 biegów. I ostatnio zauważyłem że przy wyższych obrotach powyżej 2,5tys wbijając 5 i 6, coś zarzęzi tak na sekundę jak puszczę sprzęgło po zmianie. Kiedyś też to miałem ale ustało teraz ponownie. Umówiłem się na zmianę oleju z mechanikiem to na początek , przebieg 125tys więc też nie tragedia. Czy ktoś miał takie problemy?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2009
    Ja mam t-jet 120KM i miałem problem ze skrzynią M32 przy ok 150tyś km. U mnie huczało na 5 i 6 biegu (auto dużo eksploatowane w trasie), dość denerwująca przypadłość.
    Wymiana łożysk na wałku 5-6 bieg to ok 800-1000zł z robocizną (same łożyska 300zł (150zl/szt.) ale dużo roboty bo trzeba skrzynie wyciągnąć), natomiast pełna regeneracja z wymianą wszystkich łożysk to ok 2000-2500zł.
    Generalnie czucza2005 ma rację, mój fachowiec też powiedział że przy wymianie łożysk zalali więcej oleju lepszej jakości i problem nie powinien się już powtórzyć. Tak czy siak liczę że te kolejne 100tyś przelatam bez problemu (pełna regeneracja).
    Wydaje mi się że na forach trochę wyolbrzymia się problem z M32. Może nie jest to udana skrzynia i może chodzi dość topornie, a biegi czasem lubią przyhaczyć, ale jeśli ktoś równomiernie używa wszystkich biegów (cykl mieszany) to problem pewnie pojawi się znacznie później niż przy 150tyś. A w dodatku jeśli ktoś zawczasu wymieni olej i zaleje go czymś lepszym i tyle ile trzeba (a nie tyle ile w instrukcji) to prawdopodobnie problemu nie będzie wcale.
    Gdyby każda z 2,5mln skrzyń rozsypywała się po 100tyś to byłby to istny armagedon o którym każdy by słyszał, jak np. o problemach z DPFami, EGRami itd. a wcale tak nie jest.
    Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    kraków
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    Specjalistyczny Zakład Mechaniki Samochodowej "Anmar" 32-010 Kocmyrzów ul. Dojazdów 180 , tel. 12 387-12-71 , tel/fax 12 387-02-80 , ANMAR - Auto serwis
    Bravo 2008 1.4 t-jet 120KM wymienione wszystkie łożyska w M32 przy ponad 160tyś . Co do napray skrzyń mogę powiedzieć że są genialni. Serwis fiata nie dawał rady a oni Tak. Ceny ? pytać. Wcale nie jest drogo.

  12. #11
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    fiata jaki miałeś objaw zużytych łożysk? No i najważniejsze jaka była cena wymiany oraz czas wykonania usługi? Zostawiałeś całe auto czy samą skrzynię?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Witam, czy w modalach 1.4 (90 km) jest skrzynia M32 (czytalem ze sa z nia problemy).
    Czy po VIN sprawdze jaka skrzynie ma auto?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli to jest skrzynia 6b to M32. Z tego co wiem we wszystkich benzyniakach montowali M32, natomiast w niektórych dieslach zdarzały się skrzynie 5b czyli fiatowskie.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    159
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jeśli to jest skrzynia 6b to M32. Z tego co wiem we wszystkich benzyniakach montowali M32, natomiast w niektórych dieslach zdarzały się skrzynie 5b czyli fiatowskie.
    To źle się dowiedziałeś, w 1.4 16v 90KM jest skrzynia Fiatowska c513, bez problemowa.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Alton88 Zobacz post
    To źle się dowiedziałeś, w 1.4 16v 90KM jest skrzynia Fiatowska c513, bez problemowa.
    To Ty się źle dowiedziałeś, widziałem wiele Bravo 90KM ze skrzynią 6b, najwidoczniej zdarzały się egzemplarze z fiatowska skrzynią 5b
    FIAT BRAVO 1.4 16V 1WŁ,Serwisowany w ASO. ZADBANY (5949586491) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    FIAT Bravo II SPORT 1.4 90 PS klima (5958906883) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Fiat Bravo II 1.4 Benzyna 2008r 70 tys.km (5961477427) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Ogłoszenie: Fiat Bravo Opłacony gotowy do rejestracji - ASO Fiat - 18 500 PLN

    Chociaż wg instrukcji jest tak jak napisałem wyżej:
    Zrzut ekranu z 2016-02-02 18:05:22.png
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 02-02-2016 o 18:18
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-04-2017, 11:14
  2. Cinquecento . Wybierak i lewarek biegów . proszę o pomoc
    Napisany przez Fabik1995 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-03-2014, 23:59
  3. Elektryka Bravo 1.9 TD - Proszę o pomoc!
    Napisany przez walerianka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2012, 23:24
  4. Skrzynie biegów w bravo/brava/marea
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-10-2012, 22:20
  5. Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc.
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2011, 17:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia m32 fiat bravo

skrzynia M32 Fiat

fiat bravo jaka skrzynia bi

fiat bravo skrzynia m32

skrzynia m32 w jakich autach

bravo 2 diesel awarie skrzyn biegow

fiat bravo 2 problem z biegami

fiat bravo 2 1.9 120km czy ma skrzynie m32

fiat bravo 150 jtd jaka skrzynia biegow

fiat bravo 1.4 skrzynia biegow

problem z 3 biegiem fiat bravo 2

olej do skrzyni biefow bravo ii

fiat bravo 2 skrzynia

jak rozpoznac fiatowska skrzynie w bravo 1.9

wadliwe skrzynie fiat bravo AHJ

fiat bravo 1.4 t jet jaka skrzynia

olej do skrzyni c513

bravo t jet czy multijet forum

bravo kiedy nowa skrzynia

fiat bravo slrzynia m32

fiat bravo m32 awarie i problemyw jakich modelach fiata jest wadliwa skrzyniaregeneracka slrzyni biegow jtdwlew oleju w skrzyni biegow fiat bravo II 1.9 150km

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl