Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008

    Porady dotyczące jazdy samochodem z filtrem DPF

    Witam! Nie znalazłem podobnego tematu więc postanowiłem taki założyć

    Posiadam Bravo II z silnikiem 1.6 120KM który posiada filtr DPF.
    Pragnę zapytać się was jak radzicie sobie z tym filtrem?
    Ile zazwyczaj potrzeba czasu i jakich obrotów aby temeperatura w filtrze wypaliła sadze a filtr posłużył jak najdłużej ?
    Ile km wynosi wasza trasa? Mieszkam w Gdańsku i myśle aby raz w tygodniu przejezdzać obwodnice trójmiasta (ok 30km) aby filtr posluzył mi jak najdłużej. Myślicie że taka trasa będzie dobrym rozwiązaniem?

    Jeszcze co myślicie o takich specyfikach?
    PRO LINE DPF Płyn do płukania LM5171

    Czy to nie aby specyfik który stosuje się tylko do filtrów ale FAP tzw mokrego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 120
    Rocznik
    2008
    ileż to już razy był wałkowany ten temat na różnych forach.Aż dziw bierze że dalej ludzie o to pytają.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    nie znalazłem tam odpowiedzi na swoje pytania min o obrotach. A patrzylem nie tylko w modelu Bravo i korzystalem nawet z wyszukiwarki...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Co prawda mam inną pojemność ale konstrukcja jest bliźniacza więc:
    - nie wymagany jest jakiś określony poziom obrotów - wystarczy że silnik jest uruchomiony
    - ważne abyś potrafił rozpoznać moment wypalania (nierówna praca, wyjący wentylator, powolne opadanie wartości spalania chwilowego, dymek z rury, lekkie "zamulanie" itp) i nie wyłączał silnika podczas tego procesu, i zaraz po - nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką.
    - zależnie od przebiegu, wypalanie w wypadku gdy jeździsz po mieście może odbywać się nawet co 150-200 km (lub mniej) - w wypadku gdy filtr jest sprawny proces wypalania inicjalizuje sterownik na podstawie tego co sobie sam policzy (liczba uruchomień, przebieg, temperatura, styl jazdy itp)
    - w moim przypadku wypalanie trwa 9-10 minut a zimie minuta-dwie dłużej
    - jeżdżenie po obwodnicach byłoby nieopłacalne wobec powyższego, bo ileś % przebiegu robiłbyś "na daremno". Chyba że akurat tyle masz do Mamy/Mamusi, na obiadek hehe
    - co do specyfików - na pewno nie zaszkodzą. Ale czy warto? ja nie zauważyłem różnicy...
    - oczywiście idealnym przypadkiem jest jazda z obrotami powyżej 2 tys przez cały proces ale jak napisałem powyżej - jeżeli nie trzeba to nic na siłę.
    Ogólnie noszę się z zamiarem wycięcia tego dziadostwa - pierwszy objaw niedomagania będzie w tym wypadku wyzwalaczem. Póki co nie mam z nim problemu, początki były trudne ale z czasem się oswoiłem. Trochę denerwuje ciągle obserwowanie objawów ale sam chciałem Autem jeżdżę od 15 tys km, a przebiegu ma 173 tys, a może i więcej - whoj knows...
    Ostatnio edytowane przez Rzadzik27 ; 12-09-2015 o 09:15

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    37
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Witam,

    nawiązując do wypalania filtra,

    Jeżdżę 80% po mieście co jakiś czas dłuższa trasa ok 70 km. Jednak nie mam żadnych z DPF.
    Jedyna zasada jakiej sie trzymam to dokończenie rozpoczętego procesu wypalania DPFu.
    Banalnie łatwo jest rozpoznać kiedy ten proces sie rozpoczyna.
    Jadąc ze stałą obrotową predkościa silnika 2200-2700 nagle wzrasta spalania chwilowe do ok 10-12l a samochód staje się odrobinę "mułowaty".
    To oznacza początek procesu wypalania. Wrzucam 3 bieg/~2500 obrotów i po kilku kilometrach filtr wypalony a spalanie chwilowe spada do normalnego poziomu.

    Cała filozofia


    Pozdr

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Rzadzik27 nie masz racji, jeśli chodzi o sygnalizowanie.
    Ja jeżdżę głównie po mieście i jeszcze ani razu nie miałem procesu wypalania. Ponadto w zestawie wskaźników jest kontrolka (żółto-pomarańczowa) od filtra DPF, Jeśli się zaświeci tzn. że filtr jest zapchany i należy kontynuować jazdę do momentu jej zgaśnięcia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    Ja jeżdżę głównie po mieście i jeszcze ani razu nie miałem procesu wypalania.
    Tak Ci się tylko wydaje... No chyba że po mieście przejechałeś 100 km
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    kontrolka (żółto-pomarańczowa) od filtra DPF, Jeśli się zaświeci tzn. że filtr jest zapchany
    Zgadza się , ale kontrolka sygnalizuje stan w którym już bezwzględnie procesu przerwać nie można. Oprócz tego są jeszcze wypalania "w tle" i jak napisał Markub - jeśli to przypilnujesz to z dużym prawdopodobieństwem nie będziesz miał żadnych problemów.
    Poczytaj, bo użytkując autko z DPF w tak beztroski sposób szybko możesz się przekonać o skutkach takiej "zabawy"...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Rzadzik27 muszę się chyba jednak z Tobą zgodzić. Teraz okazuje się, że coś z moim autem jest nie tak. Nie ma mocy do 2000 obr/min. Wymieniłem filtr powietrza i oczyściłem przepływkę i jest ciut lepiej. Obstawiam, że to EGR lub DPF. Rozmawiałem z kolegą, który miał Ducato i jemu też w ogóle się kontrolka nie zapalała. Wyjął DPF i okazało się, że jest zapchany. Kazał mi sprawdzić chwilowe spalanie na biegu z górki bez nogi na gazie, jak wartość będzie 0 to DPF jest ok, a jak nie to zapchany. Włożył na dzień do jakiegoś płynu, który oczyścił filtr i wtedy dopiero poczuł moc samochodu. Ja nigdy nie wyczułem żadnych oznak, że następuje wypalanie. Od kiedy mam ten samochód to z mocą było tak samo. U Was ciągnie od samego dołu?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Pamiętam czasy, kiedy też się nad tym doktoryzowałem jak jeździć, kiedy się wypala, a kiedy nie, jaki specyfik dolewać, a może olej taki, albo inny, może Low-Saps a może MID. Od kiedy wywaliłem to dziadostwo DPF EGR, to zwyczajnie sobie jeżdżę i bezsensownym myśleniem nie zawracam sobie głowy. Takie moje spostrzeżenie off-topic. Każdy zrobi jak uważa.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Chyba to by było najrozsądniejsze rozwiązanie, muszę nad tym pomyśleć. EGR zaślepiłeś? Najpierw muszę mieć pewność, że tu jest przyczyna.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Zakres czynności był taki:
    1. Zgranie oryginalnego firmware silnika do komputera
    2. Mechaniczne wycięcie filtra DPF - teraz puszka jest pusta - nie ma w niej wkładu filtra
    3. Programowe wyłącznie DPF oraz EGR - obecnie MultiECUScan pokazuje, że filtr jest "niezapchany" i następuje normalna regeneracja - sterownik silnika dostaje takie informacje
    4. Wgranie mocniejszego programu uwzględniającego poprzednie modyfikacje
    5. Dodatkowe zaślepienie pełną blaszką zaworu EGR - Uwaga! do 1.6 MJet i 2.0 MJet pasują te same blaszki, silnik 1.9 ma inne.
    6. Cieszenie się bezproblemową jazdą.

    Operację przeprowadziłem w 2013 roku. Wtedy samochód miałem od roku i przez rok borykałem się z "manewrami" opisanymi przez Was powyżej. Miałem już tego po dziurki w nosie. Samochód jest z 2010 roku i jestem drugim właścicielem. Do 2012 roku, kiedy go kupiłem pojazd miał przejechane 100kkm. Operację wywalenia ekosyfu przeprowadziłem przy przebiegu około 120kkm. Od tej pory nie mam żadnych problemów z silnikiem. Używam oleju Motul XCESS 5W40 Full SAPS.

    Pomiar_Jura-Tuning.jpg

    Powyżej wykres z ówczesnych pomiarów na hamowni. Pierwszy pomiar z usuniętym filtrem DPF i zaworem EGR, drugi po wgraniu mocniejszego programu. Silnik to 2.0MJet. Dodam tylko, że samochód nie dymi na czarno, z rury wydechowej nie śmierdzi. Jeździ się dużo lepiej nie tylko ze względu na wyższą moc, ale reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest dużo szybsza. Nie ma takiej zwłoki jak dawniej przy filtrze DPF i zaworze EGR.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 30-04-2016 o 08:16

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Ile Cie wyniosło wycięcie filtra i zaślepienie EGR? Doszły mnie słuchy, że u mnie w okolicy taka usługa kosztuje 1500 zł jeśli chodzi o filtr i za taką cenę są w stanie odkupić, czyli suma sumaru wychodzę na 0. Plus przeprogramowanie.
    Ostatnio edytowane przez wojtas85 ; 30-04-2016 o 11:17

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    Ile Cie wyniosło wycięcie filtra i zaślepienie EGR? Doszły mnie słuchy, że u mnie w okolicy taka usługa kosztuje 1500 zł jeśli chodzi o filtr i za taką cenę są w stanie odkupić, czyli suma sumaru wychodzę na 0. Plus przeprogramowanie.
    1200 zł na gotowo za wszystko. Wywalenie DPF, zaślepienie EGR, mocny program + hamownia.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    Kazał mi sprawdzić chwilowe spalanie na biegu z górki bez nogi na gazie, jak wartość będzie 0 to DPF jest ok, a jak nie to zapchany.
    Nie jestem do końca przekonany czy najniższe chwilowe spalanie pokazywane we Fiatach będzie wynosić 0. Mnie się zdaje, że sterowniki w naszych autach pokazują wartości od 2 do 25L/100. Tak na pewno jest w Stilo. Jeśli w Bravo II jest inaczej proszę o sprostowanie.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Czy oddaniu filtra do regeneracji po jego montażu należy uruchomić w MES procedurę "wymiana filtra dpf" w celu skasowania parametrów filtra?
    Mój filtr chyba osiąga już swój koniec i zastanawiam się nad regeneracją


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pytanie Cienki wężyk pod filtrem powietrza obok odmy
    Napisany przez piecia777 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-01-2016, 09:16
  2. Porady dotyczące wymiany rozrządu.
    Napisany przez cygan_1_ na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2015, 19:38
  3. zaolejona puszka z filtrem powietrza
    Napisany przez blacktop na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-11-2014, 23:37
  4. Olej miedzy filtrem powietrza a turbiną
    Napisany przez szprotqiu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-05-2014, 21:48
  5. niespodzianka z filtrem oleju
    Napisany przez redlord na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2012, 08:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl