Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009

    Niskie obroty i szarpanie na zimnym silniku

    Witam Koledzy!
    Szukałem w starych tematach, ale jako że jestem nowy- nie bijcie jeśli było...
    Problem dotyczy Bravo 1,4 (90 koni), LPG fabryczne, 120 tkm przebiegu. Samochód kupiłem niedawno, sprowadzany z Włoch.
    Po zapaleniu na zimnym silniku obroty są w granicach 1200, natomiast po nagrzaniu obroty spadają na ok. 750 i tak równiutko się utrzymują- utrudnia to trochę ruszanie, bo trzeba dokładać więcej gazu. Ostatnio po zapaleniu (przed ruszeniem) szarpie silnik, trzęsie całym autem- to mija po rozgrzaniu, po dodaniu gazu potrafi wejść na obroty i się nie telepie. Z ciekawostek dodam, że niedawno miał taki objaw że palił tylko po 2 przekręceniu kluczyka- za pierwszym razem kręcił długo i nie potrafił złapać, za drugim przekręceniem palił od razu! Po wymianie filtra paliwa ten objaw pojawił się może jeszcze kilka razu i chyba się już uspokoiło... Tydzień temu miałem też inny problem z zapaleniem- po przekręceniu kluczyka łapał obroty tak na sekundę, dochodził do 600 obrotów i gasł (tak jakby nie dostawał paliwa). Po kilku takich przekręceniach zapalił i już tak nie robi. Proszę o pomoc jeśli ktoś spotkał się z podobnymi objawami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przede wszystkim to diagnostyka i auta i gazu - bez tego ciężko cokolwiek powiedzieć. Może mieszanka zła może krokowiec.. Trudno powiedzieć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Winny pewnie jest gaz. Zakręć zawór na butli, wypal gaz z przewodów i wtedy na benzynie sprawdź. Jeśli nie to nieszczelność w dolocie albo nastawnik ciśnienia benzyny w listwie wtryskowej.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Zapomniałem dodać, że po zakupie (czyli 2 m-ce temu) samochód oddałem do generalnego przeglądu, wyszło wszystko ok, również po podpięciu komputera żadnych błędów nie było. Bardziej martwią mnie problemy z odpalaniem, czytałem że to może być wina reduktora który na postoju "popuszcza" gaz i potem nie pali za pierwszym razem. Liczyłem że to będą jakieś typowe objawy i ktoś podda mi pomysł

    Poza tym mam jeszcze 2 inne problemy:
    1. Dziwny dźwięk podczas kręcenia kierownicą- bardzo delikatnie grzechocze, tak jakby jakaś mała śrubka latała wewnątrz kierownicy- rozbierać ją i szukać przyczyny, czy może to jakieś dźwięki przeniesione (np. z łożyska amortyzatora)? Żadnych luzów na kierownicy nie ma..
    2. Gwizd wydobywający się ze środkowej części deski, związany z klimatyzacją, ponieważ ustaje momentalnie po jej wyłączeniu. Gwizd na włączonej klimie pojawia się co chwile, trwa kilka sekund i znowu znika.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał grze Zobacz post
    Winny pewnie jest gaz. Zakręć zawór na butli, wypal gaz z przewodów i wtedy na benzynie sprawdź. Jeśli nie to nieszczelność w dolocie albo nastawnik ciśnienia benzyny w listwie wtryskowej.
    A czy może to mieć związek z tym że samochód nie był długo palony, zanim trafił do kraju na sprzedaż? Po zakupie palił za drugim razem prawie cały czas. Z czasem problem jest mniejszy, ale nadal się zdarza (może raz na tydzień).

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Raczej nie daje to żadnego nowego tropu. Jeśli nie masz trochę wiedzy czy też gdzie podpiąc pod kompa to odstaw auto na dobry serwis a ogarną za parę godzin.

    ...............................................

    Zrób jeszcze taki test... odepnij akumulator na dłuższą chwilę niech się komp zresetuje tylko po podpięciu odczekaj kolka minut zanim odpalisz a ajk odpalisz to nie dotykaj gazu niech pochodzi na jałowym do zagrzania się. Może ma mapy paliwowe rozjechane od gazu.
    Ostatnio edytowane przez grze ; 10-09-2013 o 14:46
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    W sumie racja, moja wiedza to tyle ile poczytam w internecie.
    Jeszcze jedna rzecz: po zapaleniu, na zimnym silniku wskakuje 1200 obrotów (lekko pływają w górę i w dół) i telepie silnikiem. W tym momencie gaszę, odpalam ponownie i wszystko jest ok (750 obrotów, równo pracuje), magia!! Faktycznie oddam do mechanika, tym bardziej że raz zapaliła się kontrolka od silnika i mógł zapisać się jakiś błąd... Zrobię jeszcze tylko tą próbę z resetowaniem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Moim zdaniem może być tak że przez gaz komputer wygenerował jakieś błędy i coś może się chrzanić, tak jak koledzy mówią pierwsza rzecz to diagnostyka komputera. można jeszcze pojeździć na samej benzynie i zobaczyć co się będzie działo.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Jeśli zapalała się kontrolka od silnika to nie zaczynaj od resetu kompa bo skasujesz zapisane kody błędów. Poszukaj jakiegoś klubowicza z Twoich okolic z kabelkiem to Ci podepnie za free albo za jakieś piffko
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    W sprawie grzechotania-szumu w kierownicy, najczęstszą przyczyną jest taśma z przewodami od poduszki powietrznej, trzeba rozbierać kierownicę aby to usunąć.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Ponawiam temat- byłem ostatnio u gazownika i dwóch mechaników. Gazownik stwierdził, że problemy z zapalaniem to nie jego działka. Jeden mechanik podejrzewał świece, podziękowałem mu. Drugi stwierdził, że wszystko jest ok (doładował tylko akumulator) i powiedział, że podejrzewa czujnik temperatury (chociaż jest podobno sprawny, dlatego nie wymieniał na nowy). Ostatnio samochód pali normalnie, nawet po zimnej nocy (?!). Czy jest to możliwe, żeby samochód miał problemy z zapalaniem tylko wtedy, kiedy ma mało paliwa w baku?? Zauważyłem taką zależność ostatnio i nie wiem czy wrócić z tym do mechanika czy nie?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Pewnie miałeś rozjechane mapy paliwowe od lpg a przy podładowywaniu aku. mechanik odpinał kleme i wszystko wróciło do normy na jakiś czas
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał grze Zobacz post
    Pewnie miałeś rozjechane mapy paliwowe od lpg a przy podładowywaniu aku. mechanik odpinał kleme i wszystko wróciło do normy na jakiś czas

    Kiedyś sam odpinałem i było bez zmian. Tankowalem 2 dni przed wizytami u mechaników i właśnie wtedy zaczął lepiej palić- dlatego jak na złośc w warsztacie zapalał od strzału!!


 

Podobne tematy

  1. Szarpanie przy ruszaniu na zimnym, świeżo odpalonym silniku
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-09-2014, 08:54
  2. Złożony problem - UPG(?) plus niskie obroty na zimnym silniku?
    Napisany przez hugerth na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-05-2013, 14:01
  3. Szarpanie na zimnym silniku i mulenie podczas rozgrzewania
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-05-2013, 01:48
  4. Wariujące obroty na zimnym Silniku
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 06:48
  5. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo ii szarpanie silnika

niskie obroty na zimnym silniku

szarpanie silnika po zapaleniu

fiatbrawo zwloch forum

szarpie na zimnym silniku fiat brava

fiat bravo 1.4 16 szarpanie na zimnym silniku

fiatbravo 2 szarpie przy zimnym silniku

wiecej gazu szrpanie zimny

fiat 1.8 na zimnym silniku szarpie

Szarpie jak jest zimny na obrotach fiat brava

fiatr brawo szarpie przy ruszaniu multiair

fiat bravo 2 szarpie przy malych obrotach

fiat obroty 750

fiat brava szarpie na zimnym silniku

szarpanie silnika na niskich obrotach na gazie

nowy fiat bravo szarpanie na zimnym silniku

silnik szarpie na niskich obrotach zimny

forum fiat brava szarpanie

fiat brava problem Z obrotami na zimnym silniku

auto szarpie na zimnym silniku

szarpanie podczas ruszania na zimnym silniku

Spadly obroty i szarpalo

fiat brava 1.4 szarpie na zimnym

szarpanie na niskich zimnym lpg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl