Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997

    Lightbulb Zwarcie w instalacji Marea 1.8

    Po odpaleniu auta i załączeniu świateł mijania poczułem dziwny zapach. Po przejechaniu 500m z lewej strony kierownicy zaczął wydobywać się dymek i zapach spalenizny i okazało się że nie działają światła po lewej stronie z tyłu, ale tylko pozycyjne i stop (kierunki i przeciwmgłowe śmiga). Bezpieczniki sprawdzone i żarówki OK. Nigdzie z wierzchu na kablach nie widać spalenia.

    Co się mogło upalić gdzie szukać przyczyny? Na ktoś pomysł albo podobne doświadczenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    a rogacze przy kierownicy sprawdzałeś?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał BoRo_26 Zobacz post
    a rogacze przy kierownicy sprawdzałeś?
    To znaczy?
    Dzisiaj jeszcze oglądałem dokładnie i sprawdzałem - jest tak że tylko tylna lewa pozycja nie świeci, bo STOP z prawej i lewej praży jak słońce w lato I jeszcze jedno, przed awarią robiło mi się coś takiego że jak miałem właczony zapłon to przy nacisnieciu hamulca zapalały się przednie pozycyjne i podświetlała się lekko deska rozdzielcza, a teraz tego nie ma.

    I o co tu kurna chodzi?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,757
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Cytat Napisał kuki87 Zobacz post
    To znaczy?
    Manetki przy kierownicy

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To o czym mówisz to ewidentnie wskazuje, że gdzieś masz zwarcie lub zły styk do masy. Niestety trudno Cię nakierować gdzie może szkopuł siedzieć. Mogą być to manetki, lub przekaźniki lub gdzieś przy puszce z bezpiecznikami lub sama instalacja. Poszukaj "na nos" gdzie dochodzi najwięcej zapachu spalenizny i tam szukaj.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    grzebałem dzisiaj z 5 godzin, wyciągnąłem skrzynke bezpieczników i szukałem po kablach. Jedynie co przykuło moją uwagę to lekko nadtopiona jedna wtyczka od zegarów. Sprawdzałem testerem gdzie dochodzi proąd, ale w pewnym momencie zwątpiłem. Nie mam już siły do tego. Chyba skończy sie u elektryka. BTW Macie kogoś, albo polecacie z Łodzi?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    IMAG0400.jpg

    I znalazłem ustrojstwo - najprawdopodobniej. Na początku analizowałem złe schematy tj. do wersji bez CHeckPanel'a, a ja mam wersje z CheckPanelem. Wyciągnołem wiec zegary, rozkręciłem i moim oczom ukazało sie właśnie to. Pozostaje chyba tylko wymiana bo nie widze co tu zbierać.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Tylko dlaczego tak się stało ?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Zwarcie w instalacji Marea 1.8

    To przypadkiem nie od kontroli świateł stopu?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To przypadkiem nie od kontroli świateł stopu?
    Wg instrukcji tak ale na schemacie idzie tam też przewód od pozycyjnych.

    schemat.JPG

    Na czerwono zaznaczony ten przewód

    Chyba zgadzało by się dlaczego nie ma pozycji z lewej strony z tyłu. Miernikiem sprawdzałem i napięcia tam nie ma.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    Wymiana licznika rozwiązała problem.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał kuki87 Zobacz post
    Tylko dlaczego tak się stało ?
    Czasami w takich układach mamy do czynienia z tzw. zimnymi lutami. Z biegiem czasu powstała przerwa, szedł tam jakiś prąd i z czasem się to nadpalało, aż w końcu upaliło lub najzwyczajniej jakaś wada była i się zrobiło zwarcie między ścieżkami.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    Wszystko fajnie, ale kurzcze odkryłem dzisiaj że nie działa termometr. To znaczy nie pokazuje temperatury na zewnątrz a działało przed zmiana licznika. Nie wiem czy taki licznik kupiłem czy coś się odłączyło?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Liczniki są takie same (wizualnie) ? Nawet wersje bez klimy po FL miały liczniki współpracujące z klimą - ja dokładałem do siebie termometr..
    Do licznika idą 2 przewody - jeden z centralki klimy (transmisyjny) i jeden fizycznie z przcisku.. Wszystko jest oczywiście w jednej z wtyczek.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    Może coś mi się odłączyło jak grzebałem w przewodach. Nieminiej obczaiłem już na schematach co gdzie i jak jeśli chodzi o termometr. Wtyczka B na liczniku ( czyli środkowa) za to odpowiada. Znów czeka mnie rozkręcanie


 

Podobne tematy

  1. zwarcie,akuś kaput
    Napisany przez agus833 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-11-2012, 14:56
  2. Zwarcie, ale gdzie i jak szukac ?
    Napisany przez cukier49 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-12-2011, 00:24
  3. zwarcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-06-2011, 19:10
  4. Zwarcie
    Napisany przez wilczak99 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2011, 11:42
  5. Zwarcie
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-10-2010, 15:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zwarcie od licznika bravo

zwarcie po nacisnieciu hamulca fiat marea

zwarcie instalacji fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl