Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 53 z 53
Like Tree1lubi to!

Temat: Zamulony silnik , brak mocy (dynamiki) Fiat bravo 1.6 16V  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2011
    Skąd
    Wolica near Opole lubelskie
    Wiek
    25
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12v
    Pozwolicie że się podłączę . Mam właśnie problem z moim 1.4 12v . Otóż na gazie przy niższych obrotach nie ma wogóle siły trzeba go przegazowac żeby ruszyc dynamiczniej , przy wyższych obrotach też nie idzie jak powinien . Kolega ''boch'' napisał:
    przy uszkodzeniu któregoś z czujników temperatury miałbyś zauważalnie większe spalanie i problemy z rozruchem . ja wlaśnie tak mam że jak jest ciepły ciężko pali i w trasie wyszło mi ponad 12 litrów a nie katowałem go , w zimie spalał mi poniżej 10 a tu lato i więcej o 2 litry . Który to może byc czujnik temperatury gdzie go szukac i jak sprawdzic ? dodam ze instalacja II generacja z dodatkowym ręcznym kranem na rurce od parownika do dolotu . podro.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    40
    Postów
    63
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    1 pytanie, czy ta sytuacja wystepuje na benzynie i na gazie jak spalanie paliwa, zakladam ze tak : co ja bym sprawdzila
    a) termostat - wplyw na spalanie - ale nie ma wplywu na rozruch - jesli trzyma pionowo ok
    b)masy czy sa w porzadku
    c) czujnik temperatury cieczy w termostacie jest - ma wplyw na rozruch i spalanie
    d) czujnik temperatury powietrza
    ale sadze ze to bedzie w porzadku dlatego ze , mamy teraz lato jesli problem wystepuje teraz i jak jest cieplo to raczej nie te czujniki, bardziej
    e) czujnik walu korbowego _ rezydencja w temp 20 st C wynosi 774-946 om ( najprawdopodobniej mierzy sie go styki 1i 3 )

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jeżeli problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, to najprościej będzie jak kolega damianusiek podjedzie na diagnostykę. to jest właściwie podstawa jeśli chodzi o diagnozowanie problemów z rozruchem i dużym spalaniem. inaczej pozostanie szukanie w ciemno.
    niki1977, w przypadku pomiaru czujników nie ma czegoś takiego jak rezydencja
    Ostatnio edytowane przez boch ; 14-06-2012 o 14:03

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    40
    Postów
    63
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    oczywiscie, zawsze to robie te bledy w przekrecaniu tych samych słow technicznych i sie tym nie przejmuje , jesli znajdzie dobrego diagnosteja w swoim brava 1.6 mialam problem, znalezc fachowca, wiec kupilam sobie sama multimetr i termometr do 300 st C koszt 40 zl razem bo mechanicy wymyslali nawet wymiane komputera u mnie, czy calej skrzyni ( jak ktos z premedytacja 1 srubke mi wykrecil) od tej pory stoje nad nimi ucze sie i sprawdzam ich teorie sorry Boch , za pisownie

  6. #50
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    spoko. chciałem tylk coś wyprostować a co do Twoich i nie tylko Twoich problemów z mechanikami, to temat jest na tyle ciekawy, że poświeciłem mu oddzielny temat

    Czy macie zaufanie do mechaników?

    zapraszam
    Ostatnio edytowane przez boch ; 16-06-2012 o 10:13

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Witam, złota łopata za odkop, ale nie widzę sensu zakładania nowego tematu, jeżeli problem był już poruszany.

    Pacjent to Bravo 1.6 16V z 2001 roku.

    Auto paliło około 15-20 litrów w cyklu czysto miejskim, robiąc odcinki 2,5 km w dwie strony dziennie. Wymieniona została cewka, świece i kable, po czym poszła diagnostyka, na której wymieniono sondę lambda na nówkę boscha. Po tym ostatnim auto zeszło ze spalaniem do 10 l /100 km w cyklu miejskim 70% (tak jak pisałem wcześniej, odcinki po 2,5 km do pracy i tyle samo z powrotem) i 30% trasa do 90 km/h. Niestety, silnik nadal pracuje nierówno. Nie jest to typowe falowanie obrotów, ale czuć wibracje siedząc w środku i słychać z wydechu że przerywa. Przed wymianą sondy wyrzucało wypadanie zapłonów, teraz już tego nie ma. Dodatkowo, auto przy gwałtownym dodaniu gazu, "zastanawia się" lekko szarpie i dopiero zaczyna się zbierać, ale jakoś słabo. Przy odpaleniu zimnego silnika kręci ok 2-3 sekund (moja marea JTD szybciej się rozkręca).

    Po diagnostyce stwierdzili, że przy tak extremalnej dawce paliwa jaką dostawała, musi się wypalić cały nagar jaki powstał w silniku, ale ile to potrwa nie powiedzieli. Mogę oczywiście pojechać i reklamować usługę, ale wolałbym najpierw wiedzieć, co może być nie tak, żeby być gotowym na ewentualne koszta

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    EDIT:
    Sprawdziłem czujnik ciśnienia w kolektorze, był trochę brudny, ale bez śladów oleju. Przeczyściłem go kontakt spayem. W wężu podciśnienia od listwy wtryskowej nie czuć paliwa.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dla potomnych, winny okazał się lejący wtrysk po wymianie, spalanie w normie, ok 8l/100, silnik przestał kangurzyć


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. FIAT STILO 1.4 16V - Brak mocy
    Napisany przez karol303 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-12-2015, 13:24
  2. Brak mocy i kopcenie Bravo 1.9 TD
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2012, 10:55
  3. Czasami brak mocy Marea Weekend 1.6 16V 1999 r.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-01-2012, 18:42
  4. Bravo 1.9 TD intercooler brak mocy
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2010, 18:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak mocy silnika

zamulony silnik

silnik niema mocy

brak mocy w silniku

silnik nie ma mocybrak mocybrak mocy w auciesilnik brak mocybrak mocy silnika na gazfiat bravo 1.6 16v brak mocyfiat bravo brak mocyfiat brava nie ma mocyzamulony silnik objawyfiat brava brak mocyutrata mocy silnikafiat brava 1.6 16v brak mocyfiat bravo nie ma mocyczujnik temperatury fiat brava 1.6 16vbrak mocy fiat bravafiat brava zamulonyspadek mocy autafiat brak mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl