Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 53
Like Tree1lubi to!

Temat: Zamulony silnik , brak mocy (dynamiki) Fiat bravo 1.6 16V  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Zamulony silnik , brak mocy (dynamiki) Fiat bravo 1.6 16V

    Witam!
    Mam problem z Fiatem Bravo 1.6 16V 96r. auto jest słabe, mało dynamiczne i tak jakby nie miało mocy jak na motor 1.6 16V ,ładnie trzyma obroty na biegu jałowym 800, nie gaśnie , nie kopci ogolnie silnik łdnie chodzi ale szczerze to jechałem teraz kuzynka corsą B 1.0 i lepiej sie zbiera niż mój! teraz napisze co sprawdziłem i zrobiłem:
    Sprawdziłem:

    1.Kable WN oraz swiece OK
    2.Czujnik zasysanego powietrza- jak go wyjołem był zalany(styki też) olejem nie wiem dlaczeog, a wyglądał tak:




    Sprawdziłem rezystancje tak:włożyłem fgo do naczynia i sprawdziłem temp. wody w naczyniu było ok 40 stopni potem włozyłem czujnik i sprawdziłem rezystancje i było ok 1700 ohm , pozniej zobaczyłem na ok 80 stopni i było 1000ohm a powinno byc chyba ok 250 ohm. Jak był w samochodzie na dworku przy ok 0 stopni to raz pokazała 7 kOhm a raz 5 kOhm , nie wiem czemu taka rozbierzność. Mierzył kiedyś może do porównaia wyników?? bo nie wiem czy szwankuje czy nie??

    3.Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski 2 pinowy) - rogrzałem auto tak, że było ok 2 kreski przed połową (pewnie ok 80stopni) i zmierzyłem rezystancje = 250 ohm więc chyba ok

    4. czujnik wału korbowego- rezystancja = 620 ohm więc tez chyba dobra

    Auto posiada taki filtr powietrza:


    i jest torche juz złuzyty



    Czy ktoś może coś stwierdzic z tych wyników czy z którsy czujników do wymiany, czy ogólnie co jest nie tak ??
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ogólnie stożki montowane do seryjnych silników bez przeróbek zabijają go po prostu więc jak auto ma już go długi czas to może ten mit okazać się prawdą i stożek znacząco zużył silnik. Jaki masz przebieg i od kiedy masz ten stożek?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Cytat Napisał bravoSX2012 Zobacz post
    Jaki masz przebieg i od kiedy masz ten stożek?
    Przebieg jest 217300 km a stozek jest juz sporo... auto sprowadzone było z niemiec w 2007 roku i własnie juz z tym filtrem to kto wie ile juz z tym jest, a tym bardziej ze nie był wymieniany tylko raz kiedys czyszczony ten filtr. a co do innych pomiarów to mogą miec na to wpływ?

    PS: sprawdzałem cały wydech i ez wydaje sie w kiepkism stanie tzn. rusza sie na obejmie i na łączniku elastycznym( czasami tam dym ulatuje) nie wiem czy moze to miec wpływ na to.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ogólnie bywa też tak, że stożek zamula auto bo podaję za dużą ilość powietrza i spada moment obrotowy jak dobrze mówię. Proponowałbym Ci założyć seryjny dolot kupić jakiś lepszy filtr. Nieszczelny wydech powoduję większe spalanie bo jest inne płukanie cylindrów. Do tego wyczyść przepustnice bo tez może być zawalona nagarem. Nic innego mi chyba nie przychodzi do głowy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    Do tego wyczyść przepustnice bo tez może być zawalona nagarem.
    a nie bede musiał pozniej jechac na komputer na nowa adaptacje? i czy przepustnica moze wpływac na moc auta? a dlaczego olej znajduje sie na tym czujniku? skad on tam moze sie brać? Wiele pytan a tak mało odpowiedzi

    PS: sprawdziłem jeszcze Czujnik położenia przepustnicy: tu troszke sie nameczyłem poniewaz musiałem wykręcic aby zmierzyc, bo ciezko tam sprawdzic i wyszlo od 1kOhm do max 2,6kOhm (kreciłem recznie potencjometrem)prawidlowo powinno byc 3320-3980 Ohm czyli cos nie tak??

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wiesz, ja też jechałem Corsą B (silnik 1.4, bodajże 60KM) i też miałem wrażenie że niemiec zbiera się lepiej. cały pic polega na tym, że Corsa jest lżejsza o ok. 300 kg od Bravo, poza tym moment obrotowy też pewnie jest inny. po czujnikach nie szperaj, bo to szukanie w ciemno. uszkodzenie więkoszości czujników spowoduje wyświetlenie kontrolki błędu układu wtryskowo-zapłonowego na desce rozdzielczej. zresztą przy uszkodzeniu któregoś z czujników temperatury miałbyś zauważalnie większe spalanie i problemy z rozruchem. jak już tak bardzo się upierasz, to tak jak radzą koledzy, wróć do fabrycznego dolotu + reset adaptacji i przede wszystkim sprawdź sobie komprechę. ten olej w dolocie, to niekoniecznie zdrowy objaw. oleju nie bierze?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Cytat Napisał bravoSX2012 Zobacz post
    zauważalnie większe spalanie
    w aucie mam sekwencyjna instalacje gazową i gaz w miare ( 9l w trasie, 10/11l w miescie) ale za to mi sie wdyaje ze bierze sporo na odpalanie za nim sie przełaczy na gaz to torche potrafi wypic(wydaje mi sie jakbym cały czas dolewał

    [QUOTE=jak już tak bardzo się upierasz, to tak jak radzą koledzy, wróć do fabrycznego dolotu + reset adaptacji i przede wszystkim sprawdź sobie komprechę [/QUOTE]

    Nie tyle co sie upieram tylko łapie sie już czego mogę... troche mnie to irytuje ponieważ jak na ten motor powinien isc lepiej.

    [QUOTE=ten olej w dolocie, to niekoniecznie zdrowy objaw. oleju nie bierze? [/QUOTE] włassnie tez mnie dziwi, moze przez odme? a oleju cos tam bierze ale chyba nie jest źle( Przejechałem nimteraz 12tyś od wymiany i dolałem w sumie 0,5 l , a namiarce mam połowe i nie jest czarny itp.

    PS: A Tobie ile potrafi wypić bo widze ,że też masz w gazie? i czy sprawdzales kiedys w ile od o do 100 km/h ?
    POZDRAWIAM

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Na zdjęciu widać wtryskiwacze od gazu - problem jest i na benzynie i na gazie? Jeśli tylko na gazie no to pewnie trzeba skalibrować niesławne wtryskiwacze firmy Valtec i wystroić od nowa instalacje.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    robiłem do tej pory 2 wymiany oleju, bez dolewek, ale ja też mam olej w kolektorze ssącym. spalanie gazu w mieście 10-12L, w trasie 8L. podobnie z benzynką - to jest norma dla tych aut. czy moje auto jest zmulone, nie wiem. nie jechałem do tej pory innym Bravo z podobnym motorem, więc nie mam porównania. po prostu Fordem Escortem 1.6 16V jeździło mi się lepiej - wgniatało w fotel. w Bravo tego nie mam. gadałem z kumplem, który miał kiedyś Lancie z tym samym silnikiem i stwierdził, że ten typ tak ma... jeździłem też Oplem Astrą 1.6. wrażenie podobne jak w Bravo więc przestałem drążyć. przypominam, że ja mam wersję Bravo na rynek niemiecki czyli 90KM. przyspieszenia jeszcze nie sprawdzałem, zrobię to przy okazji i o wynikach poinformuję w temacie o moim bolidzie

    a katalizator jeszcze masz? w jakim jest stanie? jeśli masz muła tylko na LPG, to może czas na wymiane filtrów, regulację, ewentualnie wymianę listwy. generalnie jak masz gdzieś w okolicy tanią diagnostykę komputerową, to może warto?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Moja Brava też nie wgniata w fotel, a jest 103KM. Prowadzić nie prowadziłem, ale siedziałem w Felicii 1.6 75 KM (silnik VW) i tam dosłownie czuć przyspieszenie, ale tam jest 8V, czyli silnik jest niskoobrotowy i można szybko wejść w obszar wysokiego momentu. U mnie jak chce szybko przyspieszyć, to redukcja z 5-ki na 3-kę nie jest niczym nadzwyczajnym, a tylko tak mogę zrobić przy ok. 100 km/h ponad 3,5 kRPM a pamiętajmy, że ten silnik ma swoje 147 Nm dopiero przy 4 kRPM.
    Oleju nic a nic nie bierze, ale przebieg mam niewielki < 100 kkm i pewny bo znam historię auta od 98 roku.

    edit: Przepustnica zawalona olejem to podobno norma w tym silniku, także nie ma co się przejmować

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    mamut-tme problem jest własnie i na PB i LPG więc kalibracja pewnie nic tu nie da

    boch To samo mówił moj kuzynek , jechał z znajomym jego Escortem 1.6 i ponoć wgniata w fotel tak jak ty teraz piszesz, dziwił sie ze u mnie tak słabo... i przez to mnie to zainteresowało (spostrzegłem ,że mój lepiej idzie własnie na wysokich obrotach).


    Widze ,ze mamy chyba to samo wiec chyba szukam igły... mój tez nie wbija w fotel i ma olej w przepustnicy itd. jeszcze takie pytanie czy jest sens czyscić przepustnice jak obroty są idealne, nie gaśnie, odpala na zimnym i ciepłym?

    PS. Dzieki wszytkim za szybkie odpowiedzi.Pozdrawiam

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tak jak pisałem, sprawdź sobie jeszcze katalizator.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    wielopolskie
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Cytat Napisał bravoSX2012 Zobacz post
    tak jak pisałem, sprawdź sobie jeszcze katalizator.
    z tego co mi wiadomo to nie ma katalizatora ale na dniach jeszcze się upewnie i dam znać na forum.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Jak przeczyścisz nic się mu nie stanie a będziesz spał spokojnie :p

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Czyścić czyścić, conajmniej raz w roku. Ja przed zimą zapomniałem wyczyścić i potem po którejś mroźnej nocy przepustnica się kleiła (po puszczeniu gazu obroty baaaardzo wolno spadały).


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FIAT STILO 1.4 16V - Brak mocy
    Napisany przez karol303 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-12-2015, 13:24
  2. Brak mocy i kopcenie Bravo 1.9 TD
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2012, 10:55
  3. Czasami brak mocy Marea Weekend 1.6 16V 1999 r.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-01-2012, 18:42
  4. Bravo 1.9 TD intercooler brak mocy
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2010, 18:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak mocy silnika

zamulony silnik

silnik niema mocy

brak mocy w silniku

silnik nie ma mocybrak mocybrak mocy w auciesilnik brak mocybrak mocy silnika na gazfiat bravo 1.6 16v brak mocyfiat bravo brak mocyfiat brava nie ma mocyzamulony silnik objawyfiat brava brak mocyutrata mocy silnikafiat brava 1.6 16v brak mocyfiat bravo nie ma mocyczujnik temperatury fiat brava 1.6 16vbrak mocy fiat bravafiat brava zamulonyspadek mocy autafiat brak mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl