Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Wymiana oleju wspomagania Bravo

    Dziś zabrałem się za wymianę oleju w mechanizmie wspomagania kierownicy w moim Bravo. Kupiłem 1L czerwonego ATF'a firmy ELF.
    Z góry piszę, że wtopiłem i nie uważam metody którą zastosowałem za dobrą. Była ona opisana w którymś z tuoriali dla BBM'ów i polega na wyssaniu strzykawką z gumowym wężykiem wszystkiego co się da przez zbiorniczek wyrównawczy. W miejsce starego płynu dolewa się nowy który miesza się z resztą starego siedzącego w maglownicy. Czynność tę powtarzałem 4x bo na tyle mi starczyło nowego płynu, ale efekt jest taki, że owszem płyn jest zdecydowanie czystszy i widać już jego czerwonawą barwę, ale nie jest to ta czerwień nowego oleju.

    Wrzucam kilka fotek z całej operacji:

    100_4109.jpg
    Zestaw strzykawka + wężyk do kroplówki zakupiony w aptece

    100_4110.jpg100_4111.jpg
    Z całego zestawu pozyskałem gumowy wężyk

    100_4113.jpg
    Wysysanie starego płynu - cały zbiorniczek + wąż powrotny od maglownicy do którego wkładałem końcówkę mojego wężyka to niecałe 2 takie mega strzykawki. Stary płyn jest zupełnie czarny :/.

    100_4115.jpg
    Przepracowany płyn lądował w butelce po Coli

    Generalnie nie robiłem fotek z ostatniej wymiany, ale tak jak mówię - mimo wszystko bardzo ciemny z bordowym zabarwieniem.
    Ostatnimi czasy słyszałem czasem lekkie syczenie z układu kierowniczego - zobaczymy czy w ogóle to cokolwiek dało. Zastanawiam się też nad ponowną wymianą ale w odkręcaniem węży przy maglownicy tylko wydaje mi się, że olej i tak tam stary zostanie - w mniejszej ilości w prawdzie ale jednak.. Jest na to jakiś inny patent?
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 25-08-2011 o 21:44
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Kiedyś był opisywany. Wymaga 2 osób:
    - zdejmuje się oba węże ze zbiorniczka,
    - górny się wstawia do jakiejś butelki (dość dużej) a do dolnego jakiś lejek,
    - jedna osoba przygotowuje się do lania do lejka świeżego płynu, a druga osoba w tym czasie odpala silnik,
    - leje się tak długo, aż do butelki będzie spływać czysty, czerwony płyn,
    - wtedy szybko się krzyczy, żeby zgasić silnik
    - składa się wszystko i uzupełnia płyn w zbiorniczku, odpala i patrzy czy nie jest za mało.

    Z góry uprzedzam, że metoda jest ekstremalna, sam tego nie robiłem, tak wyczytałem na tym forum jakieś pół roku temu

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fakt jest to trochę przerażające Nie wiem z jakim ciśnieniem to idzie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Mamut pewnie czytałeś moje wypociny,a ta metoda nie jest ekstremalna.
    Potrzebna tylko większa butelka na stary olej (najlepiej 5L) bo ma duży korek przez który powietrze ucieka bez problemu.Tylko do tej wymiany trzeba nie dość że dwie osoby to jeszcze dwie litry oleju,bo jedna to za mało żeby przepłukać.Jak masz jakieś pytania to wal.Dodam że silnik trzeba zgasić w momencie kiedy olej znika w lejku,żeby można było odczepić owy lejek i wpiąć wąż do zbiorniczka.Jak coś zostanie w lejku to trzeba się bawić strzykawką lub można trochę też porozlewać.Bułka z masłem
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie do końca wiem jak działa wspomaganie hydrauliczne i pewnie stąd moje pytanie ale czy bez ruszania kierownicą cały olej w obiegu pracuje? Chodzi o to czy same odpalenie silnika bez kręcenia kierownicą wystarczy aby przepłukać cały układ.. Ja za każdą wymianą kręciłem parokrotnie w lewo i w prawo do oporu, gasiłem i dopiero kolejna wymiana.. Raz zapomniałem zakręcić korek i dziwnie wspomaganie chodziło - aż się trochę przestraszyłem. Czy jak nie ma tam ciśnienia to może się dziać coś nie tak?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    żeby olej wyleciał to trzeba kręcić kierą bo wtedy jest ciśnienie w układzie. A wymienai się płyn troszkę inaczej, odkręcając korek spustowy na magłownicy.. ale widze że są też inne sposoby. jak zostawiłeś korek otwarty to mogło Ci powietrze zassać ale dopiero wtedy jak cały płyn by wziął układ a tego zawsze i tak zostaje około połowa w zbiorniku.

    byrrt ta cola wygląda smakowicie..
    Ostatnio edytowane przez tomasz_ ; 30-08-2011 o 13:07

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Maglownica ma korek spustowy? Gdzie? Wszędzie piszą o odkręcaniu przewodów hydraulicznych..
    Powietrza raczej mi nie zassało bo płyn w zbiorniczku był. Zbiorniczek był jednak odkręcony..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    podaj maila to wyślę Ci manuala może podręcznikowym korkiem spustowym to nie jest, ale działanie identyczne.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wrzuć tu manula, będzie dla potomnych

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Manual o którym mówił tomasz_ jest już w dziale download.. Problem jest tylko taki, że na zdjęciach nic nie widać ale nawet nie o to chodzi.. Nie wiem ale wydaje mi sie, że taka wymiana też nie da 100% czystego płynu. Najsensowniejszym wg. mnie jest metoda na przepłukanie układu. Metoda ta jest opisana na wielu forach innych marek więc chyba się sprawdza.. Na razie zostawiam u siebie co jest bo z kasą cienko, ale może kiedyś wrócę do tematu i wymienię cały olej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    oczywiscie zgadzam się ale w ten sposób poprostu płyn szybciej schodzi.


 

Podobne tematy

  1. wymiana oleju ducato 3,0
    Napisany przez chroszcz na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 18-04-2011, 19:26
  2. strzelił mi pasek wspomagania... bravo 1.6 16V
    Napisany przez szymekwschowa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-04-2011, 10:22
  3. wymiana oleju
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-03-2010, 17:05
  4. Wymiana akumulatora na nowy i brak wspomagania
    Napisany przez Agnieszka1977 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-10-2009, 23:26
  5. wymiana plynu od wspomagania
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 09-02-2009, 21:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wspomaganie marea

wymiana plynu wspomagania fiat bravawymiana oleju wspomagania marea fiatfiat brava 1.6. 16v olej wspomaganiawymiana plynu wspomagania bravowspomaganie bravogdzie wlac plyn do wspomagania kierownicy fiat bravafiat brava wymiana olejuile oleju do wspomagania do fiat brava 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl