Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.9 16v Multijet
    Rocznik
    2008

    Wymiana cylinderka hamulcowego - Brava

    Mam mały problem. Przez cylinderek tylnego hamulca wycieka mi od jakiegoś czasu płyn hamulcowy - w końcu zapaliła mi się lampka o niskim jego stanie, a więc postanowiłem coś z tym zrobić. Przejrzałem trochę tematów na forum, ale nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia mojego problemu.
    Otóż chciałbym sam wymienić ten niewielki element...
    Jeśli chodzi o dostanie się do samego bębna, to mam już 'doświadczenie', ponieważ bawiłem się z wymianą łożyska w mojej Bravie (wtedy też zauważyłem usterkę, ale nie miałem czasu i części, aby zrobić to od ręki), jednak prosiłbym o info, o ile ktoś miał z tym już coś wspólnego, czy warto się za to zabierać w domowych warunkach i czy dam radę jako raczej początkujący 'majsterkowicz'?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    oczywiście zrobisz to sam; zastanów się czy nie warto zmienić już szczęk? wykręć stary cylinderek na wzór albo złap rozstaw śrub bo są dwa rodzaje z i bez abs; uważaj na samoregulator przy ściąganiu sprężyn; nowe odpowietrzniki litr płynu hamulcowego - przelejesz dobrze a i będziesz miał pewność że swierzy; dasz rade
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    jeśli rozbierałeś już tylne koło i wymieniałeś sam łożysko to i z cylinderkiem sobie poradzisz , to nie jest trudne - potrzeba zdemontować sprężyny i rozpierak szczęk hamulcowych , odkręcić 2 śrubki mocowania cylinderka , następnie wykręcić przewód hamulcowy - i to jest najtrudniejsze , ja obie strony urwałem więc jest się dobrze zaopatrzyć w nowy przewód miedziany 50 cm od cieniasa z polmozbytu składa się odwrotnie , a po założeniu bębna należy odpowietrzyć - proste pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    ja tam do wymiany cylinderka nie rozpinam szczęk ani sprężyn. właśnie w tej chwili też wymieniam cylinderek w polo, tylko czekam aż dowiozą mi cylinderek.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bez problemu - jakiś czas temu u siebie wymieniałem wszystko z tyłu (fotki w temacie mojego Bravo). Trzeba tylko ostrożnie z przewodami hamulcowymi bo jak to jeszcze fabryczne to pewnie zardzewiałe.. Oczywiście wymień symetrycznie po obu stronach. Jaki masz system hamulcowy (były montowane dwa) dowiesz się w ePer po numerze nadwozia.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.9 16v Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki wielkie za odpowiedzi - zachęciliście mnie do roboty!

    Mam nadzieję, że cylinderki skombinuję jakoś w najbliższym tygodniu, a za wymianę zabiorę się w następny weekend.. W każdym razie, jak już będzie po, zdam na pewno małą relację jak to jest ubrudzić się płynem hamulcowym

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Warto się zaopatrzyć w klucz do przewodów hamulcowych - taki rozcięty oczkowy rozmiar 11 aby dało się przełożyć przez przewód, bo płaskim będzie ciężko to odkręcić;/
    http://media.toya24.pl/media/catalog.../5/7/57700.jpg

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja odkręciłem ale fakt faktem nie może być to kluczyk topex z amelinium tylko porządny spasowany klucz płaski ze stali crv
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z płaskimi kluczami, nawet najlepszej jakości jest taki problem, że naciskają na śrubę/nakrętkę sześciokątną tylko w dwóch miejscach, co powoduje, że mocno zapieczona może się po prostu obrobić. Klucz nasadowy naciska w 6 miejscach więc jest stanie przenieść większy moment bez obrobienia. Wspomniany wyżej klucz naciska w 5 miejscach
    Polecam popryskać na nakrętkę jakimś odrdzewiaczem codziennie przez kilka dni przed wymianą.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Gdy już będziesz miał zdjęty bęben to przed wymianą cylinderka polecam z wyczuciem zaciągnąć ręczny.Dużo to pomaga,ponieważ rozchodzą się szczęki hamulcowe i cylinderek robi się luźny i łatwo go można wyjąć.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Klucz do przewodów kosztuje grosze, a znacznie pomaga - zdecydowanie warto i przyda się na przyszłość.

    Nie upierałbym się jednak przy wymianie obu - jak drugi jest ok to nie ma sensu go wymieniać.

    No i zawsze trzeba pamiętać o drugiej osobie do odpowietrzania.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Klucz do przewodów kosztuje grosze, a znacznie pomaga - zdecydowanie warto i przyda się na przyszłość.

    Nie upierałbym się jednak przy wymianie obu - jak drugi jest ok to nie ma sensu go wymieniać.

    No i zawsze trzeba pamiętać o drugiej osobie do odpowietrzania.
    jestem za podpowiedzią kolegi byrrt- jeśli jeden cylinderek powiedział papa (pewnie strona stanęła ) to aby patrzeć jak drugi powie goodbye . Płyn jest higroskopijny i łapie wodę jak gąbka , po latach guma parcieje i łyka wodę . ja odkręcając swoje odkręciłem 2 śrubki mocowania cylinderka , złapałem to paskudne M11 kluczem do rur i obracałem cylinderkiem 1x się udało a w prawej stronie pękła rurka

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie jeden niby się zacinał ale przy wymianie obu wyszło że są w stanie agonalnym. Jeden zaczął cieknąć przy demontażu szczęk, oba mega zardzewiałe.. Lepiej wymienić oba :-)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.9 16v Multijet
    Rocznik
    2008
    Dobra, większość mam już za sobą...

    Udało mi się wymienić cylinderki bez większych problemów, jednak z własnych obserwacji faktycznie polecam zaopatrzyć się w porządne klucze, ponieważ z jednej strony ledwo udało mi się ruszyć nakrętkę od przewodu. Poza tym samo zdjęcie bębna to jakaś masakra - po prawej stronie, gdzie sam wcześniej wymieniałem łożysko, zszedł jako tako, ale z lewej umęczyłem się niemiłosiernie.
    Teraz pozostaje jeszcze odpowietrzyć cały układ i z powrotem na koła. A może by tak już pozbyć się zimówek.....

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    . A może by tak już pozbyć się zimówek..... [/QUOTE]
    Patrzę przez okno i ... czarno to widzę


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wyciek płynu hamulcowego
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2013, 21:31
  2. Czujnik poziomu płynu hamulcowego
    Napisany przez chesty na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2012, 15:31
  3. Pompa Vacum do układu hamulcowego
    Napisany przez sebonek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-03-2012, 21:42
  4. [ukł. hamulcowy] Wymiana płynu hamulcowego
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 08-01-2011, 09:40
  5. Wymi8ana płynu hamulcowego - jak?
    Napisany przez Godrac na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-09-2010, 07:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana cylinderka hamulcowego

cylinderek hamulcowy fiat bravo

cylinderek hamulcowy fiat brava

wymiana cylinderka punto 2

ceny cylinderkow fiat brawa jtd

wymiana cylinderka hamulcowego siena

cylinderki hamulcowe fiat

wymiana cylinderkow obrobiona

cylinder hamulcowy fiat brava

wymiana cylinderka hamulca brava

cylinderek hamulcowy bravaczy mozna wymienic cylinderek bez demontazu szczekwymiana cylinderka hamulcowego fiat palio weekendrozcieta guma cylinderkafiat brava wymiana cylinderkowwymiana cylinderka hamulcowegl fiat bravafiat siena wymiana cylinderka hamulcowegoclinderek fiat brava cenawymiana cylinderko chamulcowyccylinderki hamulcowe bravafiat bravo wymiana cylinderkow hamulcowychcilindwrek kola tyl fiat brawa 1.6stilo wymiana cylinderka

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl