Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    szela, z tym płynem gadasz bzdury, chodzi tu o podwójną naturę cząsteczek mydeł, część hydrofobową i hydrofilową, jedna przyciąga wodę a druga odpycha i działa na tłuszcz na zasadzie emulgacji, czyli rozbijania na mniejsze drobiny. Ale wracając do tematu, jak tankujesz paliwo właśnie typu verwa czy coś, to lejesz poprostu czystsze, pozostawiające mniej osadów i nagarów, a te (osady i nagary) co były wcześniej to znikają przez zwykłe wypalenie, a nie cudowne zdolności penetracyjne i czyszczące paliw. Od czyszczenia to masz inne dodatki stosowane od czasu do czasu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jelcyn, opisywałem to w dużym uroszczeniu bo nie piszemy tutaj doktoratu z chemii.
    "Z fizycznego punktu widzenia najprościej można ten proces wytłumaczyć mówiąc, że dodanie mydła do wody powoduje zmniejszenie napięcie powierzchniowego ciała, które poddajemy czyszczeniu, co umożliwia wodzie usunięcie brudu.
    Ogólnie rzecz biorąc właściwie to nie samo „mydło myje”, a raczej umożliwia, lub znacząco pomaga wodzie w wykonaniu tej czynności." artykuł "Dlaczego mydło myje".

    Cytat Napisał Jelcyn
    emulgacji, czyli rozbijania na mniejsze drobiny.
    Emulgacja - proces łączenia dwóch nie mieszalnych substancji, z których przynajmniej jedna jest cieczą, prowadzący do powstania trwałej emulsji.

    A wracając do głównego wątku to zdania są i będą podzielone. Wg. wszelkich dostępnych mi informacji paliwa premium są czystsze a przed wszystkim zawierają mniej siarki. A ponadto ze względy na obecność detergentów tworzą lepsze mieszanki paliwo/powietrze co powinno przełożyć się na "lepszą" praca silnika i mniejsze spalanie.
    Mój JTD v-powera pali mniej niż zwykłej "ropy" z shella, a ropy z naste pali najwięcej choć różnice nie są duże. Choć czasem zaradzają się odchyłki od normy. Z uwagi na bardzo wysokie ceny v-powera leje go co 3 bak - jak to się mówi nie zaszkodzi a pomóc może.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    Panowie, Panowie Co to za off-topic?!
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    dobra, kończymy mydlaną gadkę, wracamy do paliw. Z uwagi, że piszecie o dieslach, to nie mogę się dokładniej wypowiadać, ale przynajmniej jak chodzi o uznanych dostawców paliw można śmiało lać lepsze paliwa.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał Jelcyn
    Ale wracając do tematu, jak tankujesz paliwo właśnie typu verwa czy coś, to lejesz poprostu czystsze
    Nie rozumiem, twierdzisz że rafinerie produkują paliwa brudne i czystsze? Daj spokój. Baza paliwowa jest identyczna, koncerny stosują jedynie dodatki do gotowych baz paliwowych. Na obecną chwilę np. shell, lukoil i lotos to paliwo z tej samej rafinerii.
    Zawartość siarki wymagana jest dyrektywami unijnymi i niezależnie od tego co lejesz w każdym ON jej zawartość jest praktycznie identyczna, aczkolwiek zredukowana na skutek norm.
    Będę się upierał przy swoim - pierwszorzędne znaczenie ma to czy stacja jest w miarę nowa, czy nie widnieje na czarnej liście paliwowej UOKiK i czy jest to stacja własna, a dopiero na końcu jaki szyld wisi. A dodatki sobie dolewam sam, przynajmniej mam pewność że tam są. I nie chodzi o ich cudowne właściwości myjące, a na dzień dzisiejszy do ON np. obniżające temp. wytrącania parafiny, podwyższające l. cetanową i poprawiające właściwości smarne, a w przypadku PB - wiążące wodę i zwiększające kaloryczność paliwa.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał joshua79
    twierdzisz że rafinerie produkują paliwa brudne i czystsze? Daj spokój. Baza paliwowa jest identyczna, koncerny stosują jedynie dodatki do gotowych baz paliwowych
    baza to baza, ale dodatki o których nawet sam wspominasz w droższych paliwach są lepszej jakości. żebyś nie łapał za słówka, nie mówię, że w normalny są kiepskie ( ) , ale nigdy nie ma tak dobrze, żeby nie mogło byś lepiej. czytaj, mniej nagarów, prawdopodobnie (ręki nie dam sobie za to uciąć) większa liczba cetanowa i tak dalej.
    Cytat Napisał joshua79
    Zawartość siarki wymagana jest dyrektywami unijnymi
    ...które mówią w przedziale od-do czyli coś tych związków siarki trochę może być, a w uszlachetnianym będzie dolna granica albo nawet poniżej.
    Cytat Napisał joshua79
    pierwszorzędne znaczenie ma to czy stacja jest w miarę nowa, czy nie widnieje na czarnej liście paliwowej UOKiK i czy jest to stacja własna, a dopiero na końcu jaki szyld wisi.
    tutaj się spierać nie będę i podpisuję się pod tym ,,obiema rękami''

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Skoro z jednej strony się zgadzasz że superpaliwo to paliwo bazowe plus dodatki, a z drugiej że to lepsze ma mniej siarki, to jedno przeczy drugiemu. Nie da się obniżyć zawartości siarki dolewanymi dodatkami, bo dokonuje się tego na poziomie krakingu podczas produkcji paliwa. Czyli mniej więcej każde paliwo ma jej taką samą zawartość, chyba że Pan Kazio na stacji Krzak doleje jakiegoś przepalonego oleju czy innego mazutu, to jej poziom drastycznie skoczy.
    Polecam poszukać kart charakterystyk oferowanych paliw i wszystkie czy to zwykły ON czy inny Dynamic ma podobne parametry, różnią się l.cetanową no i ewentualnymi dodatkami.

    http://www.lotosdynamic.pl/warunki_techniczne_diesel
    http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...302_eurodiesel

    Porównaj dla przykładu superdiesla i zwykłego diesla powyżej - zawartość siarki owszem obniżona do max.10, ale w OBU przypadkach.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,091
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    No i te karty mi się podobają. Dlaczego?? Pracowałem na LUKOILU, odbierałem paliwo i muszę Wam powiedzieć, że zwykły ON (na LUKu nie ma 'super' rodzajów) ma parametry lepsze niż te w zwykłym Eurodieslu na Lotosie, a niewiele odbiegające od znacznie droższego Dynamica.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał karwoj25
    No i te karty mi się podobają. Dlaczego?? Pracowałem na LUKOILU, odbierałem paliwo i muszę Wam powiedzieć, że zwykły ON (na LUKu nie ma 'super' rodzajów) ma parametry lepsze niż te w zwykłym Eurodieslu na Lotosie, a niewiele odbiegające od znacznie droższego Dynamica.
    To cieszę się Twoim szczęściem, tym bardziej że Lukoil od dłuższego czasu bierze paliwo właśnie od Lotosa na podst. umowy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [silnik] Paliwa wysokooktanowe (V-power Racing itp.) w Punto
    Napisany przez ggta na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 01:52
  2. Uno 1,1 LPG - Czy warto?
    Napisany przez Apo25 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 16:32
  3. Fiat Bravo 2007-2008 silnik diesla - opinie
    Napisany przez szogu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2009, 16:38
  4. Zapach diesla wewnątrz auta, Bravo 1.9 MTJ
    Napisany przez Patrycja na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2008, 19:43
  5. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Verwa

diesel ultimate opinie

diesel a diesel ultimateverva czy wartov power diesel opinieDiesel ultimate czy wartopaliwo ultimate opiniecastrol tda opiniepaliwa ultimate opiniediesel ultimate wartoultimate diesel wartodiesel ultimateverva czy v-power dieselpaliwo do diesla ultimetev-power czy wartov-power diesel opiniepaliwa ultimate czy wartodiesel czy diesel ultimatediesel verva czy wartocastrol tda diesel 19 jtddiesel verva wartoON BPultimeid opiniev powerverva diesel czy v-power dieseldodatki do diesla czy warto