Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    szela, z tym płynem gadasz bzdury, chodzi tu o podwójną naturę cząsteczek mydeł, część hydrofobową i hydrofilową, jedna przyciąga wodę a druga odpycha i działa na tłuszcz na zasadzie emulgacji, czyli rozbijania na mniejsze drobiny. Ale wracając do tematu, jak tankujesz paliwo właśnie typu verwa czy coś, to lejesz poprostu czystsze, pozostawiające mniej osadów i nagarów, a te (osady i nagary) co były wcześniej to znikają przez zwykłe wypalenie, a nie cudowne zdolności penetracyjne i czyszczące paliw. Od czyszczenia to masz inne dodatki stosowane od czasu do czasu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jelcyn, opisywałem to w dużym uroszczeniu bo nie piszemy tutaj doktoratu z chemii.
    "Z fizycznego punktu widzenia najprościej można ten proces wytłumaczyć mówiąc, że dodanie mydła do wody powoduje zmniejszenie napięcie powierzchniowego ciała, które poddajemy czyszczeniu, co umożliwia wodzie usunięcie brudu.
    Ogólnie rzecz biorąc właściwie to nie samo „mydło myje”, a raczej umożliwia, lub znacząco pomaga wodzie w wykonaniu tej czynności." artykuł "Dlaczego mydło myje".

    Cytat Napisał Jelcyn
    emulgacji, czyli rozbijania na mniejsze drobiny.
    Emulgacja - proces łączenia dwóch nie mieszalnych substancji, z których przynajmniej jedna jest cieczą, prowadzący do powstania trwałej emulsji.

    A wracając do głównego wątku to zdania są i będą podzielone. Wg. wszelkich dostępnych mi informacji paliwa premium są czystsze a przed wszystkim zawierają mniej siarki. A ponadto ze względy na obecność detergentów tworzą lepsze mieszanki paliwo/powietrze co powinno przełożyć się na "lepszą" praca silnika i mniejsze spalanie.
    Mój JTD v-powera pali mniej niż zwykłej "ropy" z shella, a ropy z naste pali najwięcej choć różnice nie są duże. Choć czasem zaradzają się odchyłki od normy. Z uwagi na bardzo wysokie ceny v-powera leje go co 3 bak - jak to się mówi nie zaszkodzi a pomóc może.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Panowie, Panowie Co to za off-topic?!
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  5. #19
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    dobra, kończymy mydlaną gadkę, wracamy do paliw. Z uwagi, że piszecie o dieslach, to nie mogę się dokładniej wypowiadać, ale przynajmniej jak chodzi o uznanych dostawców paliw można śmiało lać lepsze paliwa.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał Jelcyn
    Ale wracając do tematu, jak tankujesz paliwo właśnie typu verwa czy coś, to lejesz poprostu czystsze
    Nie rozumiem, twierdzisz że rafinerie produkują paliwa brudne i czystsze? Daj spokój. Baza paliwowa jest identyczna, koncerny stosują jedynie dodatki do gotowych baz paliwowych. Na obecną chwilę np. shell, lukoil i lotos to paliwo z tej samej rafinerii.
    Zawartość siarki wymagana jest dyrektywami unijnymi i niezależnie od tego co lejesz w każdym ON jej zawartość jest praktycznie identyczna, aczkolwiek zredukowana na skutek norm.
    Będę się upierał przy swoim - pierwszorzędne znaczenie ma to czy stacja jest w miarę nowa, czy nie widnieje na czarnej liście paliwowej UOKiK i czy jest to stacja własna, a dopiero na końcu jaki szyld wisi. A dodatki sobie dolewam sam, przynajmniej mam pewność że tam są. I nie chodzi o ich cudowne właściwości myjące, a na dzień dzisiejszy do ON np. obniżające temp. wytrącania parafiny, podwyższające l. cetanową i poprawiające właściwości smarne, a w przypadku PB - wiążące wodę i zwiększające kaloryczność paliwa.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał joshua79
    twierdzisz że rafinerie produkują paliwa brudne i czystsze? Daj spokój. Baza paliwowa jest identyczna, koncerny stosują jedynie dodatki do gotowych baz paliwowych
    baza to baza, ale dodatki o których nawet sam wspominasz w droższych paliwach są lepszej jakości. żebyś nie łapał za słówka, nie mówię, że w normalny są kiepskie ( ) , ale nigdy nie ma tak dobrze, żeby nie mogło byś lepiej. czytaj, mniej nagarów, prawdopodobnie (ręki nie dam sobie za to uciąć) większa liczba cetanowa i tak dalej.
    Cytat Napisał joshua79
    Zawartość siarki wymagana jest dyrektywami unijnymi
    ...które mówią w przedziale od-do czyli coś tych związków siarki trochę może być, a w uszlachetnianym będzie dolna granica albo nawet poniżej.
    Cytat Napisał joshua79
    pierwszorzędne znaczenie ma to czy stacja jest w miarę nowa, czy nie widnieje na czarnej liście paliwowej UOKiK i czy jest to stacja własna, a dopiero na końcu jaki szyld wisi.
    tutaj się spierać nie będę i podpisuję się pod tym ,,obiema rękami''

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Skoro z jednej strony się zgadzasz że superpaliwo to paliwo bazowe plus dodatki, a z drugiej że to lepsze ma mniej siarki, to jedno przeczy drugiemu. Nie da się obniżyć zawartości siarki dolewanymi dodatkami, bo dokonuje się tego na poziomie krakingu podczas produkcji paliwa. Czyli mniej więcej każde paliwo ma jej taką samą zawartość, chyba że Pan Kazio na stacji Krzak doleje jakiegoś przepalonego oleju czy innego mazutu, to jej poziom drastycznie skoczy.
    Polecam poszukać kart charakterystyk oferowanych paliw i wszystkie czy to zwykły ON czy inny Dynamic ma podobne parametry, różnią się l.cetanową no i ewentualnymi dodatkami.

    http://www.lotosdynamic.pl/warunki_techniczne_diesel
    http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...302_eurodiesel

    Porównaj dla przykładu superdiesla i zwykłego diesla powyżej - zawartość siarki owszem obniżona do max.10, ale w OBU przypadkach.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    No i te karty mi się podobają. Dlaczego?? Pracowałem na LUKOILU, odbierałem paliwo i muszę Wam powiedzieć, że zwykły ON (na LUKu nie ma 'super' rodzajów) ma parametry lepsze niż te w zwykłym Eurodieslu na Lotosie, a niewiele odbiegające od znacznie droższego Dynamica.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał karwoj25
    No i te karty mi się podobają. Dlaczego?? Pracowałem na LUKOILU, odbierałem paliwo i muszę Wam powiedzieć, że zwykły ON (na LUKu nie ma 'super' rodzajów) ma parametry lepsze niż te w zwykłym Eurodieslu na Lotosie, a niewiele odbiegające od znacznie droższego Dynamica.
    To cieszę się Twoim szczęściem, tym bardziej że Lukoil od dłuższego czasu bierze paliwo właśnie od Lotosa na podst. umowy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [silnik] Paliwa wysokooktanowe (V-power Racing itp.) w Punto
    Napisany przez ggta na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 02:52
  2. Uno 1,1 LPG - Czy warto?
    Napisany przez Apo25 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 17:32
  3. Fiat Bravo 2007-2008 silnik diesla - opinie
    Napisany przez szogu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2009, 17:38
  4. Zapach diesla wewnątrz auta, Bravo 1.9 MTJ
    Napisany przez Patrycja na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2008, 20:43
  5. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Verwa

diesel ultimate opinie

diesel a diesel ultimateverva czy wartov power diesel opinieDiesel ultimate czy wartopaliwo ultimate opiniecastrol tda opiniepaliwa ultimate opiniediesel ultimate wartoultimate diesel wartocastrol tda diesel 19 jtdv-power diesel opiniediesel ultimateverva czy v-power dieselpaliwa ultimate czy wartodiesel verva czy wartov-power czy wartopaliwo do diesla ultimetediesel verva wartodiesel czy diesel ultimatepaliwa uszlachetnione a dpfverva vs ultimatev powerdodatki do diesla czy warto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl