Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: tunele nawiewu - nie wieje  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997

    tunele nawiewu - nie wieje

    Witam ponownie, poraz 3 dzis przejde odrazu do problemu. W mojej marei działa tylko nawiew na szybe przednią, szyby boczne oraz troszke na nogi, oraz na tylną kanapę. Nie wieje z nawiewów umieszczonych na konsoli środkowej, także z tych po lewej stronie kierownicy i w tym samym miejscu tylko że po stronie pasarzera. Dodam, że ciężko jest przestawić pokrętłem nawiew na szybę przednią, albo na nogi, tak jakby coś było za bardzo tam naciągnięte. Co może być przyczyną że nie wieje z tych nawiewów? jak naprawić? pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Rozebrać, oberać - tam filozofi nie ma - czysta mechanika
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    ale co dokladnie rozebrać? bo że rozebrać to ja sie domyślam. ale gdzie, jak, itp

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    na początek rozbierz panel środkowy, będziesz miał wgląd od środka w kratki nawiewu oraz w takie jakby cięgnka.
    Manual jak rozebrać konsole jest TU

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    naprawione, dziekuje za sugestie wszystkim, jakby mial ktos pytania co do systemu otwierania nawiewow w bbm to zapraszam na pw albo gg

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tomasz, opisz tutaj na forum, sam chętnie przeczytam.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    no to tak. pokrętło sterujące miesjscem nawiewu naciąga cięgno, które poprzez ramię z zębatką steruje kołem z prowadnicami. W tych prowadnicach są 3 bolce, każdy na innym ramieniu. Te bolce sterują miejscami nawiewów. nogi, szyba, kabinowe+wzmocnienie nawiewu na szybe jeśli zamknięte. Koło to obracając się w prawo(a pokrętłem też w prawo czyli naciągamy cięgno) poprzez prowadnice odpowiednio ustawia nawiewy wg rysunków przy pokrętle. Tak samo działa to w drugą stronę, jeśli przekręcami pokrętło w lewo, to pchamy cięgno, które przekręca koło w lewo. Cięgno jest zamocowane w pancerzu na dwóch zaczepach. U mnie był problem starego cięgna i przesuniętego pancerza, po próbach regeneracji cięgno się złamało, więc musiałem kupić nową w ASO bo nigdzie tego nie ma, koszt 22zł. Uwaga - nigdy nie zdejmójcie tego koła które tym steruje, bo potem niemożliwym jest nałożenie tych prowadnic na bolce tak, żeby odpowiadało to ustawieniom fabrycznym i zgodnym z rysunkami. Ja niestety zdjałem to koło bo nie wiedziałem jaka jest tego budowa, i musiałem nakładać. zajeło mi to 4h leżąc głową na hamulcu, a nogi na zagłówkach. I tak nie udało mi się ustawić tego tak jak powinno być, ale jest lepiej niż było wcześniej, niestety nie mam nawiewu max na szybę. ale to jakoś może jeszcze sie uda zrobić. Polecam do tego rozebrać cały kokpit. Mi się niestety nie udało bo nie miałem kluczy do zdjęcia kiery, (tych torxów z dziurką) a co do sterowania ogrzewaniem to jest prostsza sprawa, też cięgno, ale bez żadnych prowadnic ani nic, poprostu jedno ramie które chodzi w jednej płaszczyźnie od zimnego do gorącego. Mam nadzieje że w miare zrozumiałe jakieś pytania to walić śmiało, Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Ja się przyłączę - moja bravka, od momentu, kiedy nią jeżdżę ma sprawny tylko 4 bieg dmuchawy (spalony rezystor), ale mi to specjalnie nie przeszkadzało, bo nawet na tym 4 biegu nawiew był jak pierdnięcie "cichaczem" - bez szaleństwa.
    Nastały chłodniejsze dni, co wsiadka do auta to zaparowane szyby, długo nagrzewająca się szyba a nawet jak już się do max rozdmucha to i tak tylko do połowy wysokości dogrzewa a od połowy w górę zaparowane nadal...
    Popiątkowy kac skłonił mnie do pogrzebania przy aucie - padło na nawiew, w końcu jeden z priorytetów na zimę... Zdemontowałem cały środkowy panel, schowek, wyjąłem dmuchawę i szukałem... bezskutecznie... przytargałem kompresor i przedmuchałem, przy zdjętej dmuchawie wszystkie łatwo dostępne wyloty powietrza - zero efektów - liczyłem, że po prostu napchało się liści i zapchały kanały, ale nie... nawet "żmijkę" taką jak do przeciągania kabli w "peszlach" zaciągnąłem do pracy i fizycznie przepychałem kanały... wszystko na darmo...

    dopiero leżąc we wnęce po zdemontowanym schowku (bo tam jest ulokowana dmuchawa) i gmyrając przy załączonym nawiewie i zamontowanej dmuchawie - zauważyłem, że gdy przełączę na obieg zamknięty powietrza to w miejscu, w którym dmuchawa winna była zasysać powietrze, tym powietrzem dmuchała... ot co! niemożliwe? a jednak... zagwozdka - kostki do nawiewu nie da się włożyć nieprawidłowo, bo ma kształt litery T - idiotoodporna. Pomyślałem spróbuję, chociaż myślałem, że owe dmuchanie może być spowodowane niedrożnym kanałem, bo powietrze jednak gdzieś wylecieć musi...
    Rozciąłem oba kable zasilające dmuchawę, spiąłem je "na krzyż" i EUREKA!
    Wszystko śmiga jak należy... bez jaj - grzywkę mi zaczesuje do tyłu
    teraz z pewnością wezmę się za wymianę rezystora, bo na 4 biegu ciężko zapanować nad temperaturą w samochodzie...
    zastanawiam się jednak czy owe "obrócenie" biegunów nie może być w jakikolwiek sposób winą niesprawnego rezystora, ale to chyb przesadne kombinowanie...

    dla uściślenie dodam, że zanim wszedłem w posiadanie auta, stało ono u mojego wujka, który m.in. wymienił dmuchawę bo oryginalną zalało i się sfajczyła razem z rezystorem... może zakupił "bardzo podobną" (obudowa pasuje idealnie) dmuchawę, która ma odwrotny kierunek nawiewu...(?) myślałem, że może to sama "turbina" na silniku, ale jej nie da się założyć odwrotnie...
    zobaczymy co będzie jak wymienię albo naprawię rezystor...

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak dmuchawa to jakiś zamiennik to może takie g. wujek kupił.. U mojej luby w peugeocie wymieniałem wiatrak chłodnicy - ta sama historia. Zamiast ciągnąć powietrze przez chłodnice ona ją pchała.. Na postoju ok ale w drodze masakra Wtyczka również głupotoodporna ale zamiana kabli i jest ok.. Oczywiście był to jakiś tańszy zamiennik..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    wuj raczej nie szukał "zamienników" tylko po prostu kupił na szrocie - może w jakimś rozebranym aucie był już wciśnięty zamiennik na wspak

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A nie czułeś że to ciągnie zamiast wiać?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    nie - dmuchało lekko... podawało powietrze, tylko dosyć markotnie... z resztą podmuch jest łatwiej wyczuwalny niż ssanie, nawet jak w podszybiu przykładałem rękę do wlotu powietrza to nie było specjalnie wyczuwalne wydmuchiwanie...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    37
    Postów
    120
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    a ja sie podepne bo u mnie dobrze dmucha wszystko ale slychac takie pierdzenie podczas dmuchania , na wolnych biegach glosniej pierdzi a na wyzszych pierdzenie jakby zanika bo ma wieksza zcestotliwosc. gdzie szukac przyczyny??? nasmarowac ten wirnik pod filtrem kabinowym czy cos innego??

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Ten odwrócony kierunek działania wentylatora nie był wcale nieprawidłowy - DLA ANGLIKA Po prostu komuś padł wentylator i kupił na allegro nie ten za 80 zł tylko ten za 35 zł

    Co do pierdzenia, to Trzeba by wyjąć wentylator i na wyjętym sprawdzić czy chodzi cicho i czy trzyma się w osi. Jak wszystko będzie ok, to trzeba sprawdzić, czy w dziurze po nim o nic nie zaczepia, a jak nie to pewnie jakiś liść w nawiewie czy coś takiego.
    monkey22 lubi to.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Ten odwrócony kierunek działania wentylatora nie był wcale nieprawidłowy - DLA ANGLIKA
    a dzisiaj wyjąłem rezystor - sprawdziłem miernikiem i wszystkie oporniki chodzą, ale termik nie działa - upalił się. Odlutowałem go i do jutra (dzisiaj raczej ciężko będzie gdzieś kupić) zamontowałem miedzianego druta i pięknie hula na wszystkich biegach. Polecam samemu to zrobić, bo taki termik to koszt 1 albo 2zł a używany rezystor kosztuje od 15 do kilkudziesięciu złotych na allegro...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wentylator nawiewu
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-05-2010, 14:41
  2. regulacja nawiewu
    Napisany przez liks na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 29-04-2010, 19:26
  3. PANEL STEROWANIA NAWIEWU
    Napisany przez masta na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-10-2009, 11:47
  4. Po włączeniu nawiewu słuchać buczenie>
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-10-2009, 17:43
  5. [ogrzewanie] Pytanie dotyczace nawiewu
    Napisany przez minerek na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2009, 22:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska.pl tunele-nawiewu-nie-wieje-12341

nawiew tunelu marea

nawiew fiat bravo

bravo ii brak nadmuchu na stopy

schemat nawiewu marea

punto 2kratka

fiat marea brak nawiewu szyba

fiata brawa nadmuch jak rozebrac

brak nawiewu na szybe bravo 2

nawiew lancia lybraschemat konsoli bravouno nawiew tylko na szybe przednianawiew na pzednia szybe nowe bravokratka nawiewu fiat marea tunelzmiana kierunku nawiewu fiat bravatunele nawiewowe lancia lybra brak nawiewu
http://www.iparts.pl