Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998

    Exclamation Szarpanie samochodem podczas hamowania Bravo

    Witam. Juz sam nie wiem co robic...Gdy kupilem samochod podczas hamowania z duzych predkosci szarpalo nim. Na poczatku myslalem ze to tarcze bo byly do wymiany jednak po wymianie nic sie nie zmienilo. Nie szarpalo kierownica tylko calym samochodem wiec padl pomysl ze to bebny...oddalem samochod mechanik zalozyl nowe szczeki i podszlifowal bebny bo byly delikatnie krzywe. I co? nadal po wcisnieciu hamulca przy wiekszych predkosciach (ponad 100km/h) samochod wpada w drgania...co to moze byc? Podobno mam luz na lozysku wachacza w przednim lewym kole oraz podobny przypadek w prawym tylnym...czy przez te luzy w zawieszeniu samochod mogl by dostawac takich drgan? Dodam ze po wcisnieciu hamulca do konca wczesniej lapie tyl niz przod co zwykle skutkuje lekkim poslizgiem samochodu. Co myslicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2015
    Skąd
    R-rz
    Wiek
    29
    Postów
    128
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    A klocki wymieniłeś?? Jeśli nie to masz przyczynę. W moim doblo pomogło.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    mechanik zalozyl nowe szczeki i podszlifowal bebny bo byly delikatnie krzywe
    jak to podszlifował? Bębny można jedynie przetoczyć jeżeli się jeszcze do tego nadają..
    Spróbuj (tylko z głową) przyhamować ręcznym przy np. 50km/h - czuć bicie? Jeżeli nie to wyklucza tylną oś.. Z przodu wahacze nie mają łożysk - są tylko tuleje metalowo-gumowe oraz sworzeń zwrotnicy. Nie sądzę jednak aby one mogły powodować taki objaw.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    kiedyś też tak miałem ale dlatego że z braku kasy kupiłem najtańsze klocki hamulcowe po pół roku się starły kupiłem lepsze i odrazu lepiej hamowało bez żadnych drgań

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Hamujac recznym bicia raczej nie czuc. Wymienione byly tarcze razem z klockami i watpie zeby juz sie zuzyly. Przejechalem na nich z 8-9tys. chyba ze ukrzywilo je od nowa bo jakos nie specjalnie je docieralem tylko od razu dostawaly wycisk.
    co do tych lozysk to tez nie wiedzialem o czym typ mowi (jakie lozyska na wachaczach) ale moze chcial mi to zrozumiale powiedziec albo zapomnial co tam dokladnie jest. Wiec jesli test recznego wypadnie ok(bez drgan) to gdzie szukac przyczyny? i co z tym wczesniejszym hamowaniem tylnej osi niz przedniej? w zimie to potrafi utrudnic hamowanie;/

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli tył hamuje szybciej to najprawdopodobniej zapiekł się korektor siły hamowania na tylnej belce. Najprawdopodobniej go masz no chyba że masz ABS z EBD ale sądząc po roczniku niekoniecznie.. Tarcze przód można sprawdzić czujnikiem zegarowym. Tylko trzeba go mieć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    No wiec tak. Jechalem 80km/h i shamowalem recznym do zera nie czulem niczego niepokojacego. Jesli chodzi o przod to byl zakladany komplet tarcze+klocki rembo. Wiec przyczyna moze tkwic w klockach? Troszke piszcza jak hamuje (slychac jesli mam otwarta szybe) co do korektora sily hamowania to tak posiadam go gdyz moje bravo wgl nie posiada abs. Koszt takiego korektora to ok 130zl wiec jest sens sie bawic w uruchamianie starego?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Na trzepakach był ? Przód zawieszenie daje objawy.
    F/I/A/T

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    nie byl na trzepakach Zawieszenie przednie ma luzy jak juz pisalem wczesniej ale nie wiem czy to akurat to jest przyczyna drgan...niedlugo przeglad wiec na trzepaki wjedzie Skad ta mysl ze to zawieszenie Zokolic ? miales taki przypadek?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie ma co gdybać - sprawdzić czy tarcze są na pewno proste czujnikiem zegarowym.. Klocki odpadają, zawieszenie uważam że też..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Tak wedlug mnie jesli zawieszenie ma luz to podczas hamowania przeskoczy tylko raz w tyl i w tej pozycji juz zostanie pod wplywem nacisku a nie bedzie drgac tym bardziej ze nie mam abs. Gdzie mozna sprawdzic tarcze takim czujnikiem zegarowym? u byle kowalskiego chyba nie bardzo

  13. #12
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    Gdzie mozna sprawdzic tarcze takim czujnikiem zegarowym?
    u każdego normalnego mechanika, który ma czujnik zegarowy a każdy powinien mieć coś takiego.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Dobra, powiem tak cudów nie ma.

    Miałem urwaną centralną poduszkę mocowania skrzyni. Przy hamowaniu trochę szarpie. Wymiana pomogła.
    Luzy na zawieszeniu przy hamowaniu - na 100% będą sprawiać ze będzie bić.
    Ostatnia opcja - a zdarza się, zobacz czy trawers - nie jest luźny, - do nadwozia.
    albo hipoteza - łożyska amortyzatora - góra. możliwe że ma luzy, chociaż ja tam fiata z luzami nie widziałęm.
    F/I/A/T

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    u każdego normalnego mechanika, który ma czujnik zegarowy a każdy powinien mieć coś takiego.
    Oj z tym że każdy powinien mieć to bym uważał.. Tzn może i powinien ale czy ma?

    Jest to urządzenie dość precyzyjne choć proste w konstrukcji, pierwszy lepszy link z fotkami z pomiaru:
    Pomiar bicia bocznego tarcz hamulcowych. - Forum Focus Klub Polska
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Sprawdź też jarzma od klocków hamulcowych, może któreś jest lekko krzywe? Kolega kiedyś kupił VW Polo i też wykańczał tarcze po czasie. 2 nowe komplety i wszystkie poszły do śmieci po właśnie paru tys. km.
    Okazało się, że po kolizji (kupił autko po lekkiej kolizji) niestety dostało też lekko zawieszenie. W stopniu małym, ale było krzywe i z czasem tarcze zaczynały bić. Pozostaje Ci szukać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Hamulce piszczą podczas hamowania
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-10-2014, 01:10
  2. Bravo Zarzuca Tylem Podczas Hamowania
    Napisany przez Mistyk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-09-2014, 12:57
  3. Szarpanie samochodem podczas ruszania.
    Napisany przez ziomen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-04-2013, 13:16
  4. Stukanie na skręconych kołach podczas hamowania
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 08:06
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2009, 19:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpanie przy hamowaniu toyota

szarpanie przy hamowaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl