Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24

Temat: szarpanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V

    szarpanie

    Mam bravke 1.4 z LPG.Na benzynie jest wszystko dobrze,ale coraz częściej się to zdarza
    ,a na gazie zaczynają się problemy.Czytałem podobne tematy, ale nadal nie wiem co się dzieje.
    Odpalam na benzynie, dodaje lekko gazu,sam się przełacza na LPG.
    Wolne obroty LPG niby dobre,ale co i raz tak na 1s.chodzi jakby na 3 cylindrach, poprostu niestabilnie.
    Ruszam,jedynka dobrze,dwójka i dodanie gazu i szarpanie,jakieś lekkie strały.Rozbuja sie i trójka,po wciśnięciu mocno gazu żeby szybko się rozpędził też się dławi tak jak na dwójce.Jeśli naciskam na gaz powolutku wszystko jest dobrze.Na 4i5 biegu jest praktycznie dobrze, rzadko kiedy na 4 biegu się tak zdarza.Zapomniałem napisać że przy ruszaniu muszę go lekko przygazowć, żeby puścić sprzęgło przy wyższych obrotach bo inaczej zadławi się i zgaśnie.
    Wymieniłem świece na NGK, kable WN nie wymieniałem.
    Pomyślałem że ma za mało gazu więc odkręciłem o pół obrotu register na przewodzie do mixera, bez rezultatu.Sprawdziłem czy nie dostaje lewego powietrza-wszystko wygląda dobrze.
    Dlaczego tak się dzieje? - przewody? - ale gdyby to były przewody to i na benzynie by tak chodził.A może się mylę?.
    Bardzo proszę o wytłumaczenie tematu,bo już mnie to strasznie denerwuje.
    Dziękuję i pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał cder
    dobrze,żadko kiedy
    piszemy przez "rz"

    no ja bym te przewody jednak zmienił. bo one potrafią zakłócić prace silnika i to bardzo skutecznie

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    cder silnik nie terkocze zbyt intensywnie?
    Objaw identyczny z wytartą krzywką na wałku rozrządu. Zakup nową uszczelkę pokrywy zaworów, zdejmij pokrywę i popatrz czy wszystko jest ok.
    Jeśli nie chcesz zdejmować pokrywy to w zakładzie mechanicznym zmierz sprężanie silnika, też powinno wyjść jeśli to to. A na początek stan dwóch pierwszych krzywek możesz sprawdzić przez otwór wlewu oleju świecąc latarką.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V
    Właśnie chodzi o to że nie terkocze wcale.Jedynie po odpaleniu jak jest zimny to przez ok.10s. jest klekot.Ale to chyba normalne.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    na zimnym silniku to jest normalnie gorzej jesli te rzeczy dzieją sie na ciepłym wtedy oznacz to ze popychacze(lub samoregulatory) hydrauliczne beda juz do wymiany
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    skoro na benzynie jest wszystko ok tylko na LPG pojawiają się problemy to według mnie masz coś z instalacją gazową. Może wystarczy podjechać do jakiegoś dobrego gazownika na regulację. Jak miałem źle wyregulowany gaz w swojej sienie to po mocniejszym wciśnięciu gazu autko na chwile się dławiło i okazało się że dostaje za dużą dawkę LPG

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    dudu$, było kilka takich przypadków, że było odwrotnie, na gazie bajera, a na benzynie muł. Więc wykluczyć i takiego przypadku nie można.
    Choć może tutaj po prostu parownik umarł.

    Pytanie do autora wątku:
    Jak długo masz instalację co było i kiedy (przebieg etc) coś z nią robione?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    a ile maja Twoje przewody? z Tego co się orientuje to na LPG przewody powinno wymieniać się co 40 tys.km. Może przed wizyta u gazownika zakup nowe Kable i ewentualnie Cewki zapłonowe , wydatek nie jest jakiś duży ( pewnie w 100 zł się zmieścisz ) a będziesz miał wtedy pewność że to nie te dwie rzeczy.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V
    Moje przewody mają napewno koło 100tyś.,.bo poprzedni właściciel to totalny flejtuch.Spróbuje sam zmniejszyć mu dawke gazu i o rezultatach napisze.
    Pozdrawiam.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Spotkamy sie w kosmosie tak cos czuje, jak bedziesz przy tym gazie tak sam krecil, chyba ze sie na tym znasz;P

    Szczelnosc instalacji trzeba sprawdzic. Bo jak dostaje cisnienie, to zaczynaja sie schodki. Na benzynie wszystko jest ok wiec to nie kwestia silnika raczej. Jaki przebieg na aucie jest i ile ma instalacja? I jaka to instalacja przede wszystkim. Za sprawdzenie szczelnosci na stacji diagnostycznej pewnie nawet nic ci nie wezma.. ;P A nie bedziesz kupowal uszczelek pod pokrywe itp..


    Wooo to moj 100 post...

    Cala sala sie cieszy!!
    Meksykanska fala!!

    \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2010
    Skąd
    sochaczew
    Postów
    37
    Auto
    Był cc700 - jest brava 1.4 12V
    Samochód ma 210tyś.,a instalacja 3 lata.Na jesieni były wymieniane membrany i filtr gazu.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Mowisz ze po przegazowaniu auto samo przelacza sie na gaz (automat). A na ile jest ustawiona temperatura przelaczenia?? Normalnie ustawia sie zdaje sie na przelaczenie powyzej 20 stopni ( zeby przy rozprezaniu zimny gaz nie osadzal sie na sciankach cylindra czy jakos tak, dokladnie nie jestem pewien bo teoria zasilania LPG to nie moja mocna strona). Moze cos z tymi temperaturami jest nie tak? Rozumiem ze wczesniej auto chodzilo normalnie i dopiero niedawno cos takiego zaczelo sie dziac?? Mysle ze wizyta u sprawnego gaziarza rozwiaze wszystko, a napewno bedzie kosztowala mniej niz szukanie samodzielne.

    Jezdzilem swego czasu polonezem z lpg, wiem ze to przedpotopowa technologia, ale instalacja byla calkiem niczego sobie. U nas auto dlawilo sie przy przelaczaniu, chyba ze bylo juz gorace jak sie przelaczalo, wtedy manewr przelaczania byl calkowicie plynny. Odpalalem na benzynie, jechalem z 8-10 km na benzynie i potem pstryk... jak bylo bardzo zimno, to jeszcze szarpnal, jak zdarzyl zlapac jaka taka temperature to nawet nie zauwazalem zmiany paliwa. Na ustawieniu automatycznym przelaczal na gaz po wyjechaniu z ogrodka czyli bardzo szybko i wtedy najczesciej sie tez okropnie dlawil..
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    skoro Kable wysokiego napięcia maja już ok 100tys. km wiec powinieneś je od razu wymienić i wybrać się do gazownika. z tego co wyczytałem to masz instalację II generacji wiec nie ma tutaj żadnej regulacji temperatur ( takie rzeczy to tylko w sekwencji)

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ale czytając jego posty - że reguluje sam registerem to moze miec instalację I generacji wiec niech najpierw napisze jaka to instalacja jakie elementy potem można sie zastanawiac
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    z tego co się orientuje to instalacje I generacji były montowane w samochodach z gaźnikiem a instalacja II generacji to instalacja przeznaczona do samochodów z wtryskiem chociaż mogę się mylić. Tak jak napisał Yacub podaj dane swojej instalacji gazowej jeżeli nie wiesz jaką masz to poszukaj dokumentacji która dostaje się od gazownika ( jezeli za Twojej kadencji był zakładany gaz) albo od poprzedniego właściciela.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gaz
    Napisany przez Seraphim na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-06-2010, 23:51
  2. przerywanie i szarpanie w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-12-2009, 13:10
  3. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38
  4. Szarpanie samochodu
    Napisany przez Stealer na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-12-2008, 19:23
  5. [silnik] Szarpanie zimnego silnika - tylko zimą!
    Napisany przez xardas333 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2008, 21:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v szarpie

fiat brava 1.4 12v nie moge sie rozpedzic

fiat uno 1.4 szarpie

jak ustawic dawke gazu w bravie 1.4 12v

fiat bravo 1.4 12v dusi sie i szarpie na wolnych obrotach

fiat bravo 1.4 szarpie

brava 1.4 12v szarpie

fiat bravo 1.4 dlawi sie

popychacze hydrauliczne fiat bravo 1 4 12v

bravo 1.4 12 dlawienie sie iszarpanie

silnie ik po dodaniu gazu szarpnie

olej silnikowy do fiata brawa 1 412v

fiat brava 1 412v demontaz rozrusznika

popychacze hydrauliczne fiat bravo 1.4 12v

brava 1.4 skacze przy dodaniu gazu

fiat bravo 1.4 12v szarpie na benzynie

ustawienie rozrzadu w fiat bravo 1412 v

fiat bravo szarpie na lekkim gazie

lpg zdlawienie przy ruszaniu za duza dawka

dlawienie sie podczas dodawania gazu fiat brava 1.4 12v

http://www.iparts.pl