Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji

    Silnik krokowy - 96'

    Silnik krokowy w silniku 1.6 16v 182A6

    Nie wiem jak powinien działać, w jakim zakresie obrotów - kiedy powinien zamykać dopływ powietrza itd.

    Możecie mi pomóc jak sprawdzić, czy funkcje krokowca są poprawne?

    Auto gaśnie na obrotach, nie wiedzieć czemu, gdy odkręcę krokowca i delikatnie odsunę go od bloku - silnik pracuje.
    Myśle sobie, może zamyka przepływ przepustnicy. Jak elektrycznie sprawdzić czy zasilanie dociera do krokowca ?

    Jak ugryść temat - gaśnie.
    Przepustnica zdemontowana - lśni - wypucowana w rożnych środkach chemicznych.
    Możeu zderzak przepustnicy zamyka ? ale w przepustnicy po to jest korkowiec aby przepuszczał powietrze - prawda ?
    F/I/A/T



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jak elektrycznie sprawdzić czy zasilanie dociera do krokowca ?
    Nie wiem jak jest w 1.6 - nastawniki są różne.. Ale najprościej możesz go odkręcić i patrzeć czy się wysuwa/wsuwa.. Ogólnie miernikiem zobaczysz czy coś się tam dzieje nawet jeśli to silnik krokowy czy nastawnik DC..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie wiem jak jest w 1.6 - nastawniki są różne.. Ale najprościej możesz go odkręcić i patrzeć czy się wysuwa/wsuwa.. Ogólnie miernikiem zobaczysz czy coś się tam dzieje nawet jeśli to silnik krokowy czy nastawnik DC..
    Jak wyrażona jest praca korkowca,- znaczy kiedy ma się ruszyć, a kiedy nie? U mnie po wyciągnięciu z przepustnicy nic nie dzieje, dopiero po czasie zmienia położenie - tak na na nowym starym itd.
    Czy to normalne? Czy powinien ustawiać się od razu? Może kabel przerwany, jakiś prąd nie dociera?
    F/I/A/T

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nastawnik powinien regulować przepływ powietrza przez przepustnicę lub jej bypass gdy auto pracuje na biegu jałowym. Czyli jeśli go wykręcisz i ręcznie przymkniesz kanał powinien starać się go otworzyć itd.. Ogólnie małe ruchy powinny następować np. przy schodzeniu z obrotów czyli lekko gaz, puszczasz i powinien się otwierać na chwilę aby złagodzić zejście z obrotów.. No tak trochę na logikę to weź
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nastawnik powinien regulować przepływ powietrza przez przepustnicę lub jej bypass gdy auto pracuje na biegu jałowym. Czyli jeśli go wykręcisz i ręcznie przymkniesz kanał powinien starać się go otworzyć itd.. Ogólnie małe ruchy powinny następować np. przy schodzeniu z obrotów czyli lekko gaz, puszczasz i powinien się otwierać na chwilę aby złagodzić zejście z obrotów.. No tak trochę na logikę to weź
    Dziękuję za odpowiedź. Z logiką tu jest problem, bo niemiec płakał jak sprzedawał, chyba turas. Troche namieszali w instalacji. Sprawdzę jeszcze raz, czy nie ma przerwy w kablu.
    F/I/A/T

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakby przerwa była komp wywalałby błąd..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jakby przerwa była komp wywalałby błąd..
    Jeżeli było by zwarcie ?
    F/I/A/T

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jeżeli było by zwarcie ?
    Najprawdopodobniej też..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Najprawdopodobniej też..
    Jedyny błąd jaki mam to "Nieznany kod błędu - 262 " - i bądź tu mądry i pisz wiersze.
    pomocy, co mogę zrobić ? Wtryskiwacze sprawne, auto gaśnie na obu paliwach.
    Krokowiec, powinien reagować, reaguje - dlaczego gaśnie ?
    F/I/A/T

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    ja miałem tak samo w punto ,wyjąłem go wyczyściłem to znowu mi obroty wchodziły same do 7000 tyś kombinowałem 2 godziny to zaczął wchodzić na 2000 tys aż kupiłem używkę na próbę za 20 zł i zaczął idealnie chodzić

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No to trochę fakt że ja też mam niby sprawny siłownik biegu jałowego do swojego a kiedyś nie mogłem dojść i na innym używanym chodził inaczej.. Chociaż nadal nie wiem czy ten 2gi jest dobry czy nie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    No to trochę fakt że ja też mam niby sprawny siłownik biegu jałowego do swojego a kiedyś nie mogłem dojść i na innym używanym chodził inaczej.. Chociaż nadal nie wiem czy ten 2gi jest dobry czy nie..
    Zdaje się, że krokowiec zmula, za wolno pracuje do warunków. Nie wiem czym jest to spowodowane.
    Opadają mi rączki, czy podniesienie przepustnicy o 1 mm wpłynie na pracę na wysokich obrotach?
    Podstawiłem blaszkę i auto pracowało na 950 obrotów i w miarę równo. Nie mam czasu na niego, będę kombinował inne auto ,ten niech dogorywa po swojemu.
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. Silnik krokowy?
    Napisany przez simurgh na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-01-2014, 12:43
  2. Silnik krokowy
    Napisany przez damagus na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-09-2012, 21:39
  3. padł silnik krokowy?
    Napisany przez cwebb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-08-2010, 16:58
  4. [silnik] Czy to silniczek krokowy ?
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-06-2010, 23:47
  5. [osprzęt silnika] Silnik krokowy
    Napisany przez MaxPleasure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-11-2009, 22:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl