Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    [silnik] Falujące obroty Bravo 1.8 raz jeszcze

    Witam!

    Parę razy już wspominałem o moim problemie ale jakoś przez zimę przejeździłem bo problem był mało odczuwalny. Teraz jest coraz gorzej i szukam pomocy. Po rozgrzaniu (tzn. gdy nie jest włączone "ssanie") albo delikatnie falują obroty albo auto chodzi jakby niestabilnie - nie ma mocy, próba ruszenia na pół-sprzęgle owocuje gaśnięciem lub przydławieniem. Powyżej 1000 obrotów już jest normalnie. Po puszczeniu gazu auto się przydławia do ok 500obr/min i po czasie stabilizuje. Raz jest 850obr, raz jest 800 lub trochę mniej i wtedy lekko nim telepie. Dla tych co nie pamiętają czyściłem przepustnice, krokowiec wygląda na nowy (jednak go czyściłem i sprawdzałem na zasilaczu - chodzi gładko). Wymieniłem rurę dolotową między przepływką a przepustnicą na nową bo miała dziurę. Na poprzedniej było znacznie znacznie gorzej (auto gasło co światła), ale po jej sklejeniu taśmą przez tydzień wydawało się idealnie - potem wymieniłem na nową rurę z ASO i jakby lekko problem powrócił. Świece również wymieniłem na nówki NGK. Działo się tak przed i po wymianie rozrządu. Potencjometr przepustnicy wygląda na dobry (na miarce zakres od 5,43k do 530R bez przerw). Auto przy bardzo lekkim gazowaniu na jałowym zachowuje się bardzo niestabilnie - jak tylko tak delikatnie muskam gaz to się dławi i schodzi nawet do 500obr/min. Jak mu jednak wcisnę gaz normalnie to ładnie wchodzi na obroty. Podczas jazdy jest wszystko ok, spalanie w normie, mocy nie brakuje.. Aha sonda lambda też była wymieniana. Poszukuje jakiejkolwiek pomocy, łącznie z poleceniem dobrego specjalisty w rozsądnej odległości ode mnie (Bydgoszcz). Ruszanie kablami przy przepływce, potencjometrze nic nie daje. Przepływka też była czyszczona w wanience ultradźwiękowej w izopropanolu. Filtr powietrza nowy.. Komp silnika nie zgłasza błędów.

    Ludzie pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    A jak czujnik położenia wału, sprawdzałeś parametry omomierzem?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A czujnik temperatury do komputera? Sprawdź może jego rezystancję, w download poszukaj WTS i przyrównaj odczyty do tych z tabelki. Masz już EOBD, bo nie pamiętam?

    W Grębocinie zaraz koło Torunia jest dobry fachowiec od Fiatów. Kolega tam cały motor od Alfy 156 2.5 V6 robił, a znowu inny znajomy polecał go również. Sam nawet kiedyś byłem u niego z małym pytaniem i dobrze poradził. Jak coś mam numer do niego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq
    A jak czujnik położenia wału, sprawdzałeś parametry omomierzem?
    Czujnik położenia wału o ile dobrze zlokalizowałem jego wtyczkę:

    Ma dość dziwne przejścia - właściwie o ile dobrze mierzyłem to ich brak. Między jednym pinem a 2ma pozostałymi tylko w jednym kierunku mam przejście ok 20M czyli właściwie go brak. Z tego co wyczytałem w książce "Sam naprawiam" to rezystancja na zimnym silniku powinna być w granicach 500-700R.. Oczywiście mierzyłem na gnieżdzie zamocowanym w silniku - ten po prawej stronie w głębi - nie ten na obrazku bo to idzie do komputera.
    Nie wiem aż czy się nie pomyliłem i proszę o ew. sprostowanie czy w dobrym miejscu mierzę?

    miszko jak możesz podaj albo tu albo na PW nr. do tego warsztatu, ew. jakieś namiary.
    Czujnik temp nie sprawdzałem i nawet nie wiem gdzie go szukać - mowa o tym na obudowie termostatu? EOBD jeszcze nie mam - osobno wtyczki 3pin od wszystkiego. Samochód jest po FL ale silnik mam jeszcze stary (taka wersja przejściowa)

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Po foto wtyka jakby ta, ale ta z czujnika jest wtyczką męską (z bolcami), a to co pokazałeś na foto to żeńska. Dobrze mierzyłeś?

    Czujnik dla Twojego 1.8 16V wygląda tak.


    Co do czujnika wody to niech ktoś dopowie. Zapewne to będzie ten koło termostatu.

    Mechanik, znam go tylko z polecenia, bo sam nic nie robiłem u niego. Ceny ma ciut wyższe niż inni, ale z tego co ja z nim rozmawiałem wydaje się konkretny i dwóch znajomych też go poleca.
    Józef Zawadzki
    Adres: Spółdzielcza 1A
    Miasto: Grębocin
    Kod pocztowy: 87-122
    Telefon: 56 645 92 01; 609 105 659
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik ma styki męskie - zgadza się. To co widać na zdjęciu to wtyk żeński idący do wiązki komputera. Wtyczka męska jest zamocowana na wcisk w takim plastiku koło obudowy rozrządu. Jeszcze raz sprawdzę ten czujnik miarką. Moje pytanie jest teraz takie - jak w razie co wymienia się taki czujnik? Zapewne trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i osłonę rozrządu? Jakie to powinno mieć przejścia? Czy to możliwe żeby komputer nie zwracał błędu jeżeli czujnik byłby ewidentnie uszkodzony? Auto normalnie jeździ i całkiem sobie radzi - to też mnie dziwi..

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Uszkodzenia CPW zazwyczaj objawiają się nierówną pracą silnik, przypadkowym gaśnięcie, niemożliwością odpalenia silnika.
    Skanujesz FES (FiatEcuScan)? Tam gdzieś w zakładkach powinieneś móc odczytać temperaturę odczytywaną z czujnika.

    Co do CPW jak się do niego dostać - musimy poczekać za kimś bardziej obeznanym.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A więc byłem przed chwilą przy aucie. Sprawdzałem jeszcze raz ten czujnik. Wg. rozpiski gniazda:

    Na 3 pin powinna być masa - na kablu ani na czujniku tej masy nie ma.. Przejście jest tylko między 3 a 2 i to tylko 20M. Masy tam nie ma więc trochę powątpiewam w to czy to te złącze.. Czujnik temperatury na termostacie na zimnym silniku ma 2,1k czyli chyba prawidłowo.

    Cytat Napisał miszko
    Skanujesz FES (FiatEcuScan)? Tam gdzieś w zakładkach powinieneś móc odczytać temperaturę odczytywaną z czujnika.
    FES nie obsługuje mojego silnika (no chyba, że w przeciągu ostatnich 2-3 miesięcy się coś zmieniło)..

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zgodnie z tym http://fiatforum.com.pl/downloads.ht...etail&df_id=68 przy 25C powinien mieć około 3k Ohm. Nie wiem tylko czy dokładnie taki czujnik masz.

    Generalnie jak jest uszkodzony ten czujnik to pokazuje jakieś nierealne wysokie wartości rezystancji.

    CPW najczęściej ujawnia się z czasem, gdy silnik się rozgrzewa. Na zimnym jest ok, a gdy coraz cieplej to zaczynają się schody do tego stopnia, że na ciepłym nie chce odpalić, a na zimnym odpala.

    FESa daje się podpiąć pod Twój motor? To tam możesz szybko sobie zrobić wykres, który jest o wiele bardziej miarodajny niż mierzenie rezystancji. Wykres CPW musi przypominać wykres sinusoidy, przerywany co jakiś czas większą wartością na skali.

    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W książce SN jest wykres (dotyczy on również 1.8)

    i z niego wynika, że przy ok 20'C powinno być ok 2,5k chociaż tak jak piszesz - jeżeli on by się uszkodził wskazania byłyby znacząco inne. Z resztą nie umiem powiedzieć ile dokładnie ma płyn chłodzący u mnie w aucie. Stoi w prawdzie na dworze od 8ej nie odpalany ale świeci na niego słońce itp..

    FES nie obsługuje mojej wersji silnika - niestety dopiero te silniki po FL łykał. W prawdzie gdzieś ostatnio znalazłem wzmiankę, że najnowsza wersja jest w prawdzie nie testowana ale powinna działać to nie sprawdzałem tego sam.
    Jedyny serwis, który znam i który ma sprzęt do czytania fiatów (jakiś system bosh'a) w normalnej cenie dysponuje taką kadrą, że nie ma co się ich pytać o wykres z czujnika położenia wału - już widzę te oczy jak 5PLN.. Błędy kasować umieją - to wszystko.

    [ Dodano: 2011-03-23, 13:38 ]
    Sprawdziłem na stronie FES'a i faktycznie wygląda to tak jakby zarejestrowana wersja FES mogła obsłużyć mój sterownik silnika (Hitachi MPI).. Nie wiem czy uda mi się dziś ale jutro pewnie to sprawdzę

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt
    co wyczytałem w książce "Sam naprawiam" to rezystancja na zimnym silniku powinna być w granicach 500-700R
    takie powinien mieć wskazania jeśli jest sprawny i mierzy się go na 1 i 3 pinie, jeśli chodzi o czujnik temperatury to ten na termostacie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    lukq a czy potrafisz mi jednoznacznie odpowiedzieć czy te złącze to właśnie złączka czujnika położenia wału?



    I czy to możliwe, że:
    1. nie pali się kontrolka
    2. auto normalnie jeździ na wyższych obrotach
    3. nie gaśnie ???

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    wydaje mi się, że to ten czujnik. Kontrolka nie zawsze się zapala, autko przy uszkodzonym tym czujniku jeździ normalnie na wyższych obrotach, ale np może gasnąc gdy jedziesz na "luzie" ale też nie zawsze.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    Witam
    Wersja 2.7.2 FES-a niestety nie obsługuje 1.8 (Hitachi MPI) mimo iż powinna...
    A że posiadam kabel, to wysyłałem parę razy raport z błędami, zalogowałem się jako 2 użytkowników by zgłosić problem (więcej - lepiej ) i w końcu yani napisał że pracuje nad tym :-D Mam nadzieję że w 2.7.3 już będzie śmigać :-D

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Właśnie wróciłem z parkingu - niestety ale FES faktycznie nie działa z 1.8 z przed liftu Jest postęp bo rozpoznaje ISO Code jako Hitachi MPI Injection ale finalnie się nie łączy Wysłałem raport o błędzie..
    molej Ty jakoś tam jesteś w kontakcie z autorem FES'a?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.8 wysokie obroty

fiat palio brak masy

silnika 1.8 fiat marea

nie odpala bravo 14.

czujnik bosch na scianie grodziowej bravo ii

falujace obroty fiat marea 1.8

lybra 1.8 faluja obroty

fiat 1.8 gdzie czujnik ssania

bravo 1.8 plywaja obroty

falujace obroty fiat bravo 1.8

falujace obroty na zimnym silniku fiat

bravo 1.8 gt obroty

fiat brava raz ma obroty raz niema

silnik fiata bravo 1.8 nie wchodzi na obroty

http://www.iparts.pl