Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.9TD 100KM

    [rozrusznik] Strasznie ciężkie odpalanie Brava TD

    Witam, mam Fiata Brava 1.9TD od niedawna miałem problem z odpalaniem jakby akumulator był na wykończeniu i ledwo odpala ledwo jęczy, elektrycy powiedzieli że akumulator nie ma siły rozruchowej więc kupiłem Centra Futura 64H wczoraj przez pół dnia odpalał normalnie a potem znowu to samo. Jak myślicie co może być powodem ? elektryka? rozrusznik? a może akumulator ssie, ładowanie alternator ma. Proszę o pomoc.

    [size=2][ Dodano: 2010-05-15, 13:52 ][/size]
    Juz zrobiony, szczotki rozrusznika padły



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    prawdo podobnie luz na tulejkach rozrusznika
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    a może jakieś przebicie i prąd Ci ucieka?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Koledzy odkopuję temat. Mam Bravę 1.9 JTD i ciężko odpala po nocy. Do tej pory odpalał, ale ciężko. Wczoraj mierzyłem napięcie na aku i pokazało 12,29V. Dzisiaj rano zachodzę do garażu, chcę odpalić i oczywiście: 100 kontrolek mruga w rytm alarmu, kicha. Próba druga, już alarm się nie włączył, ale nie dał rady zakręcić silnikiem żeby zapalić. Postanowiłem sprawdzić napięcie aku: podłączam próbnik a tu 12,09V. Może to nie jest dużo, ale bez przesady, wydaje mi się, że powinien lepiej gdakać.

    Czy te tulejki w rozruszniku da się wymienić? Co tam jeszcze może być do wymiany oprócz tego?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiesz co napięcie na akut to nie wszystko, ja bym może podjechał gdzieś na test baterii - w sklepach mają takie urządzonka co sprawdzają prąd rozruchowy i pod obciążeniem. Tuleje z tego co wiem to normalnie można wymieniać.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V 99r
    a moze rozrusznik za duzo mocy pobiera i dlatego nie chce krecic za dobrze ( szczotki cieszko chodza) albo do elektryka na sprawdzenie akumulatora

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakbyś miał tuleje walnięte to owszem nie będzie kręcił lub kręcił byle jak - wygląda tak samo jakby padał aku..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Sprawdzałem ładowanie takim urządzonkiem w sklepie i mam 13,9V, ten pan powiedział, że to ciut przy mało i jak na diesla to właśnie mogą wystąpić problemy z rozruchem. Teraz tylko sprawa jest tego czy przy walniętych tulejach w rozruszniku ciepły by palił od strzała? Bo jak już odpali to pali git, nie mam zastrzeżeń, ale po nocce to jest koszmar. Czy ewentualna wymiana regulatora napięcia poprawi wartość ładowania do prawidłowej?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Kiedyś kumpel miał walnięte tuleje w rozruszniku to zimny palił ładnie a ciepły ledwo kręcił - a u Ciebie jest odwrotnie;/

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    według mnie do wymiany masz akumulator. Ładowanie 13.90v jest jak najbardziej prawidłowe, takie same miałem u siebie w Toyocie ( również diesel) i elektryk powiedział że jest bardzo dobre. Nie zawsze jest tak że jak ciężko pali na ciepłym silniku to tuleje są do wymiany. Również tak miałem w toyocie i okazało się że rozrusznik od nowości nie był rozbierany i konserwowany co przyczyniło się do tego że pracował na sucha ( tak powiedział mi elektryk samochodowy z mojej pracy). Elektryk rozebrał rozrusznik przesmarował specjalnym smarem do rozruszników i problem zniknął. Zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu sprawdź dokładnie akumulator. podjedź do dobrego sklepu z akumulatorami, powinni mieć profesjonalny sprzęt do sprawdzania stanu akumulatora. U ciebie prawdopodobnie akku traci pojemność i dlatego masz takie problemy a nie inne. Napięcie 12,09V na silnik diesla o pojemności 1,9 to bardzo mało. \z takim napieciem to możesz próbować odpalić mały silnik benzynowy lub małego diesla max. 1.3 ale wątpię aby taki akku dał radę.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    No właśnie dzisiaj w takim byłem, sprawdzał ładowanie na sucho, pod obciążeniem i gość powiedział, że akumulator wydaje się być w porządku, sprawdzał również parametry podczas odpalania i powiedział, że jest ok. Zresztą do tego sklepu mam ok. 15 km, więc i silnik zdążył się rozgrzać i akumulator trochę podładować. To byłaby jego trzecia zima dopiero, a on przy 0 stopni całkowicie odmawia posłuszeństwa :/

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Sprawny naładowany akumulator powinien mieć 12,6 V tyle, że nie należy mierzyć napięcia zaraz po zgaszeniu silnika, a odczekać z 15 min. Jeśli jest mniej to albo jest niedoładowany albo żywot się kończy;/ Po odpaleniu silnika napięcie powinno wzrosnąć do jakiś 13,5-14,5 V zależnie od auta, jeśli tak jest to ładowanie jest w porządku. Można się również pokusić o sprawdzenie prądu ładowania ale to już nie jest takie proste i najlepiej mieć miernik cęgowy. Sprawdź woltomierzem jakie jest napięcie rano po nocce zanim odpalisz

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Panowie tu moze bys sprawa alternatora, jezeli piszesz, ze 13.9v. to jest lipa alternator przewaznie zawsze powinien ładowac ponad 14v, ale tu moze tez byc inna sprawa. Sprawdz przewody na rozruszniku poodkrecaj i psiknij jakims "kontaktem" spreyem do poprawiania styków, popraw mase na karoserki i psiknij tez w przewody od alternatora. jezeli połaczenia nie były ruszane od lat to juz styki miedzy nimi nie są dobre.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Marcin91 Zobacz post
    No właśnie dzisiaj w takim byłem, sprawdzał ładowanie na sucho
    Ty nie masz sprawdzać ładowania tylko prąd rozruchowy i stan akumulatora. Do takiego testu akumulator odłącza się od auta i podpina tylko do testera. Test trwa chyba mniej jak 10 sekund i sprawdzają sprawność akumulatora oraz maksymalny prąd rozruchowy. Ładowanie 13,90 to na włączonych światłach, graniu szyby, halogenach, radiu, dmuchawie itp itd? Jeżeli tak to rewelacja a jeżeli normalnie tylko silnik pracuje to sprawdź pod obciążeniem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    47
    Auto
    Brava 1242 benzyna LPG
    Witam .
    Mam 2 Fiaciki (seicento i brava) i oby dwóch samochodach miałem ten sam problem .
    Niby słaby akumulator źle odpala ( jazda po elektrykach co jeden to inna teoria , wymiana akumulatorów itp. )
    A prawda była taka że w oby dwóch winny był rozrusznik , zjadał tyle prądu podczas rozruchu że brakowało na iskre a i sam akumulator dostawał po dupie bo prawie na zwarciu podczas rozruchu i nie nadążał się naładować w pełni .
    Naprawa rozrusznika jest banalnie prosta i radziłbym od tego zacząć .
    Ostatnio edytowane przez horvat76 ; 01-11-2012 o 11:39
    Do zobaczenia na drodze !!


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [rozrusznik] Piszczy przy odpalaniu, rzegota
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-11-2009, 22:21
  2. Odpalanie diesla
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-10-2009, 21:36
  3. Słabe odpalanie
    Napisany przez Dyzio-00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 25-09-2009, 18:50
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-07-2009, 09:36
  5. Czwarty spalony rozrusznik....w okresie gwarancyjnym.
    Napisany przez MarU_ na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-12-2008, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1 9 td trudny rozruch

MAREA TD CIEZKIE

tulejki rozrusznika do fiata brava 1 2

szczotkotrzymacz rozrusznika fiat 1 9td

trudne odpalanie diesla latem fiat marea

fiat brava 1.9 td problem z odpalaniem

rozrusznik kwiczy fiat bravo zle chodzi

fiat brava rozrusznik ma przebicie

gdzie jest rozrusznik fiat bravo td

piszczy rozrusznik przy odpalaniu

bravo td ciezki rozruch

tuleka rozrusznika brava jtd

Wirnik rozrusznika do Fiata Brava 1 2 16V

rozrusznik brava td

http://www.iparts.pl