Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Podepnę się do tematu. Okazało się, że i u mnie panewki klepią Mechanik - o ile można go tak nazwać - zarzekał się jak żaba błota, że dół silnika jest dobry i zrobił mi górę (koszt nieco ponad 2 tyś), bo zawory, kompletny rozrząd, czujniki rozrządu i wału, planowanie głowicy, itp. Teraz wynieniłem termostat, bo był cały czas otwarty i okazało się, że po rozgrzaniu silnika dzwonią panewki, a na wolnych obrotach pali się kontrolka oleju. Jeszcze nie rozkopałem silnika, ale chcę się upewnić, czy w 2,0 20v można wymienić panewki rozbierając tylko dół, czy trzeba wyjmować tego potwora i zrzucać jeszcze głowicę? Może ktoś zna orientacyjny koszt takiej zabawy?
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Wydaje mi się, że do panewek z dołu będzie dobry dostęp, tylko już samo zdjęcie miski olejowej jest podobno wyjątkowo trudne - u mnie trzeba było chyba wyjąć jedną półoś, żeby do czegokolwiek się dostać. Jak okaże się, że wał wymaga szlifu, to prawdopodobnie nie obędzie się bez zdejmowania skrzyni biegów.
    Tak przy okazji. Mechanik nie miał problemów z wymianą rozrządu? Mi nawet z blokadami nie udaje się go ustawić tak, by idealnie wszystko pasowało na oznaczenia... Mocy w moim hgt tyle, że na żwirówce z jedynki nie zerwie przyczepności Z 6 tys. w tą kupę złomu wpakowanie i jakoś szkoda na szrot wywieźć

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Rozrząd ustawiał trzy razy, ale to dzięki własnej ignorancji. Blokował koło zębate rozrządu jakimś łomem i nie zauważył, że uszkodził blaszkę współpracującą z CPWR Efekt był taki, że podczas uruchamiania silnika rozwalało czujnik wałka rozrządu.
    Cytat Napisał miczaw22 Zobacz post
    Mocy w moim hgt tyle, że na żwirówce z jedynki nie zerwie przyczepności
    Jeśli źle poskładałeś i odpaliłeś auto, to pewnie pokrzywiło zawory. Sprawdzałeś kompresję?
    Cytat Napisał miczaw22 Zobacz post
    Z 6 tys. w tą kupę złomu wpakowanie i jakoś szkoda na szrot wywieźć
    Wiem, że to trudny silnik i nic tam nie zrobisz nie dysponując odpowiednim zapleczem warsztatowym, ale decydując się na naprawę warto skorzystać nie tyle z pomocy fachowca, co pasjonata. Teraz takiego znalazłem i jego zdanie o moim fachowcu jest takie, że facet zrobił, to co było konieczne, by auto wyjechało z warsztatu. Niezupełnie zaś przejmował się tym, że za chwilę wróci bo do roboty będzie dół (tak jak w moim przypadku).
    Cytat Napisał miczaw22 Zobacz post
    Jak okaże się, że wał wymaga szlifu, to prawdopodobnie nie obędzie się bez zdejmowania skrzyni biegów
    To chyba zrozumiałe. Nie da się wyjąć wału inaczej.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    To chyba zrozumiałe. Nie da się wyjąć wału inaczej.
    Ja się nie znam, ja się głównie przyglądam a i to poszło mi nie najlepiej.

    Auto niby poskładane dobrze, rozrząd jeśli w ogóle przestawiony, to może o pół, max 1 ząbek więc zawory raczej nie spotykają się z tłokami. Poza tym w głowicy nr. 2 coś stuka i chyba jest nieszczelna (mimo dokręcenia głowicy wg. zaleceń [a później jeszcze mocniej] są przedmuchy do płynu chłodniczego). Będę musiał wymienić zawory w głowicy nr. 3 i ją zamontować... Poza tym to nie koniecznie wina samego rozrządu. Samochód nie reaguje na odpięcie przepływomierza. Kontrolka od wtrysku sobie pomruguje itd...
    Ten pasjonat którego znalazłeś skąd jest? Moja cierpliwość do tej kupy złomu kiedyś się skończy i taki pasjonat będzie mi potrzebny.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ten pasjonat jest z Żor. Przestawienie rozrządu o pół zęba już może powodować kolizję zaworów z tłokami (zwłaszcza jeśli głowica była planowana i zeszlifowano nieco za dużo). Przedmuchy do układu chłodzenia mogą być spowodowane mikropęknięciami (niekoniecznie przez uszczelkę). Mikropęknięcia zaś zwykle są wynikiem przegrzania, albo wadą materiałową). I tak jesteś w lepszej sytuacji, bo masz do dyspozycji trzy głowice i dwa bloki, podczas gdy ja mam po jednej sztuce. Mam tylko nadzieję, że do wymiany będą tylko panewki korbowodów, bo jeśli główne, to chyba kupię drugi silnik.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Dziś wyjaśniło się co stukało w głowicy, a raczej w głowicę... Środkowy tłok który ma jakieś 3 mm luzu góra/dół... Czyli panewka lub cokolwiek innego. Nie mam zamiaru dłużej się z tym bawić.
    Gdyby ktoś potrzebował części, to złom który nagromadziłem jest na sprzedaż. Między innymi nowe: zamki, klamki, stacyjka, wydech, filtr oleju, rolka napinająca pasek klinowy, pasek klinowy, pasek rozrządu itd... Na sprzedaż jest całość. W przypadku braku zainteresowania wszystko w najbliższym czasie trafi na szrot.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 19:42
  2. Różnice w 900
    Napisany przez mlodybe na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-10-2012, 18:53
  3. Różnice między 1.2 69km a 1.2 60km
    Napisany przez minowako na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:13
  4. Silnik 1,2 16V, różnice między Bravo a Punto
    Napisany przez JoteMTusz na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 19:26
  5. Silnik 1,2 16V, różnice między Bravo a Punto
    Napisany przez JoteMTusz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 2.0 20v

fiat 2.0 20v vis

bravo 2.0 20v

2.0 20v vis

marea 2.0 20v opinie

Silnik 2.0 vis

fiat marea 2.0 20v opinie

siliniki 2.0vis budowa

fiat marea weekend 2.0 20v

termostat fiat marea weekend 2 0

fiat brawo 2.0 20v

bravo 2.0 20v opinie

silnik fiat 2.0 20v

silnik 2.0 20v vis

marea 2.0 opinie

fiat bravo hgt dane techniczne

marea silnik 2.0 20v opinie

wymiana silnika fiat marea 2.0 20v

marea 2.0 20v

bravo hgt allegro zory

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl