Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21

Temat: Problem z tarczami.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 GT

    Problem z tarczami.

    Jakis rok temu w moim bravo wymienilem hamulce z przodu. Nowe tarcze wentylowane (brembo) i klocki (textar bodajze). Czy mozliwe jest, ze tarcze sie zwichrowaly? Przy hamowaniu ze 110 autem strasznie trzepie. Mechanik z mojej firmy twierdzi, ze tarcze do wymiany. Ale nie chce mi sie wierzyc, ze znany producent oferowalby takie gowno. Raczej sportowo nie jezdze. Tak calkiem normalnie. Co moze byc? Jesli temat byl to przepraszam.

    Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
    Pozdrawiam, Karol




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jest to możliwe.
    Trzeba sprawdzić (da się bez rozbierania, wystarczy zdjąć koła)), ale już widziałem różne "firmowe" tarcze zwichrowane po pierwszym hamowaniu w kałuży

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No niestety ja mam mikodę od roku i też leciutko może nawet nie bije ale pulsacyjnie hamuje przy dojeżdżaniu do świateł.. Pewnie gdzieś wodą chlapnęło i jest taki efekt.. Najprawdopodobniej można je jeszcze stoczyć bo skoro są nowe to grubość jeszcze mają odpowiednią..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 GT
    Moje wlanie sa troche zjechane. Mam rant tak na dobre pol milimetra moze nawet lekko wiecej. A klocki maja ze 3-4 mm. Dzis zamowilem nowe tarcze ATE i klocki tej samej firmy. W poniedzialek zmienie i zobaczymy czy to faktycznie tarcze bily.

    Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
    Pozdrawiam, Karol


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    wentyli nie przetoczysz;nie ma opcji
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 GT
    No i wymienilem dzis tarcze i klocki. W ulotce jest napisane, zeby nie hamowac ostro i dlugotrwale przez jakies 200 km. Zobaczymy, czy to bylo przyczyna wibracji.

    Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
    Pozdrawiam, Karol


  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie powinno się hamować ostro, bo hamulce muszą się ułożyć.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sharp Zobacz post
    wentyli nie przetoczysz;nie ma opcji
    A to czemu?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Bo przy szlifowaniu (nie "toczeniu", bo ich się de facto nie przetacza tylko szlifuje) diabli wezmą wyważenie, a otwory wentylacyjne zaczną "zjadać" klocki?
    Zależy od konstrukcji tarczy, niektórzy producenci dopuszczają szlifowanie "dziurawych" tarcz ale ogólnie NIE.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    czyli chodziło ci o nawiercane. nie wiem jak się sprawa ma z nawiercanymi ale zwykłe wentylowane można toczyć i nie ma z tym żadnych problemów.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego ata piszesz o nawiercanych a nie wentylowanych jak już kolega murcin zauważył, a to są dwie zupełnie inne sprawy..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Takie "zwykłe" wentylowane (jak w moim Palio) osobiście szlifowałem, i nie zauważyłem żeby powodowało to jakieś problemy. Dopóki grubość na to pozwala moim zdaniem można. Oczywiście bez przesady, co innego zdjęcie 0,2-0,5 mm w celu usunięcia rys (zwykle równomiernych na całym obwodzie) a co innego zjechanie o milimetry albo poniżej grubości dopuszczanej przez producenta!
    Na pewno NIE w celu "naprawienia" zwichrowanej tarczy - to niedopuszczalne. Znam prostsze sposoby popełnienia samobójstwa

    W tym momencie powstaje pytanie:
    "dlaczego nie?"
    Tarcza zwichrowana ma zmienioną geometrię i naprężenia wewnętrzne. Usuwając "nadmiar" w miejscach gdzie się przekrzywiła powodujemy że tarcza ma nierówną grubość. To są dwie warstwy metalu przedzielone "szczeliną wentylacyjną", tocząc (czy szlifując) taką tarczę całkowity wymiar będzie stały - ale w jednym miejscu będziemy mieli grubszy kawałek metalu a w drugim cieńszy. Co gorsza te miejsca gdzie zostanie mniej są jednocześnie miejscami w których wystąpiło naprężenie wewnętrzne. Było to pokazane na filmie, szukam go od wczoraj - chodziło o pokazanie co się dzieje z tarczą hamulcową pod obciążeniem, dlaczego może się "zwichrować", i co potem.
    Nieważne, może znajdę (film był z jakiejś motoryzacyjne serii angielskiej).
    Da się, ale ja bym tego nie zakładał do swojego auta. Nie jestem w stanie obliczyć bezpiecznej granicy takiego "wyrównania", może "nowe" tarcze minimalnie przetoczone po zwichrowaniu wytrzymają ostre hamowanie ... a jak nie? Naprawdę znam prostsze sposoby popełnienia samobójstwa, bez narażania innych.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    ata ja nie mówię o tarczach po wypadku tylko o delikatnie nierównych tarczach.. Rozumiem o czym piszesz, ale uważam to trochę za przesadę bo tak samo patrząc nie można szlifować i toczyć tarcz niewentylowanych - naprężenia w środku są nadal.. Zapewne widziałeś nie jedną tarczę hamulcową w samochodzie i pewnie wiesz że ~70% z nich ma wady które dyskwalifikują je z użytku (oczywiście patrząc na to tak idealistycznie jak Ty).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    (oczywiście patrząc na to tak idealistycznie jak Ty).
    Nie o to chodzi, zdarza mi się jeździć z kolegą lawetą i widziałem skutki. Tarcza pęka, klinuje się w zacisku i to co się stanie później zależy tylko od twojego Anioła Stróża. Co do jednego przypadku WIEM że przyczyną były naprawiane tarcze, kierowca wyszedł z wypadku nieuszkodzony (w przeciwieństwie do samochodu) i pamiętał co było robione z tarczami. Długo na nich jeździł, ale skończyło się złomowaniem.

    Jak już pisałem: sam jeżdżę na toczonych (szlifowanych) tarczach wentylowanych. Wymiar mają dużo powyżej minimalnego i NIGDY nie były "zwichrowane". Tarcze które kiedyś pokrzywiłem (tak, dokładnie - kałuża) najpierw przeszlifowałem, pojeździłem miesiąc, a potem wywiozłem na złom. Wymiar miały dobry, to znaczy całkowitą grubość. Od razu nie podobały mi się duże różnice w grubości tych zewnętrznych tarcz, nie wiem jak duże mogą być, tu różnice grubości były widoczne bez mierzenia. A na złom trafiły po kolejnym hamowaniu zakończonym w kałuży, wcale nie mocnym. Musiały mieć dużo niższą odporność niż tarcze które wcześniej nie miały przygody z wygięciem i szlifowaniem. Od tej pory nikomu nie proponuję "naprawy" zwichrowanych tarcz (wentylowanych, bo pełne zachowują się trochę inaczej).
    Możliwe że odkształcenia i szlifowanie do jakiegoś momentu są "bezpieczne". Nie ma na to żadnego poradnika, tabelek, wzorów. Chcesz - testuj.

    Mówisz że 70% ma tarcze do wywalenia? Tarcze to Pan Pikuś. I raczej nie 70%, bo bicie przy hamowaniu dość skutecznie zmusza do wizyty w warsztacie
    Ze 20-30% samochodów w tym kraju ma cały układ hamulcowy niesprawny, ABS w co drugim nie działa (albo działa nieprawidłowo, nie wiem co gorsze), ręczny w wielu (... zbyt wielu) nie zatrzyma wozu przy prędkości powyżej 0 km/h. Forum czytasz, nawet tu widać ilu ludzi dostaje wóz "od mechanika" z usterkami układu hamulcowego wykluczającymi przejście badania technicznego w OSKP. A jeżdżą.

    Możesz uważać że przesadzam. Tylko wiesz, w momencie kiedy od czegoś zależy twoje zdrowie albo życie nie ma: "nieważne" / "za drogo" / "może się uda". Może się uda ... a może nie.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Moment moment Jakbym miał taką krzywą tarcze że byłoby to widoczne gołym okiem też bym ją wymienił.. Chodzi tylko o to że nie zawsze musi być to poważne wygięcie a np 0,5mm różnica na całej tarczy.. I w tym wypadku należy chyba napisać że nowe tarcze po odlaniu są właśnie toczone m.in. dlatego bo nie są odealnie proste.. Chodzi mi o takie właśnie delikatne zakrzywienie.. Również nie ryzykowałbym życiem dla paru złotych.. Znam gościa, który jeździł ze spawaną tarczą bo był to obcokrajowieć i w PL takoej tarczy od ręki nie mieli a gość chciał wracać do domu.. Wracał tak 1,5 tyś km, wrócił znów do Polski z wielką flaszką do Warsztatu co mu to spawali.. Nie polecam takich manewrów ale jak widać nawet zespawać się da

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

HAMULCE BREMBO DO BRAVO

tarcze i klocki niewentylowane fiat brava 1 2

tarcze pelne czy wentylowane fiat brava

fiat bravo 2007 rozmiar tarcz hamulcowych

tarcze marea wentylowane czy nie

tarcze hamulcowe wentylowane bravo

tarcze bravo wentylowane czy nie

tarcze wentylowane fiat brava

przyczyny nierownomierne zuzycie tarcz hamulcowych w bravo

fiat brava tarcze wentylowane

hamulec fiat bije

tarcze i klocki do fiata bravo 1 2

tarcze marea wentylowane

tarcze wentylowane do fiata palio weekend od 1999

nierowna grubosc tarczy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl