Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2011
    Skąd
    galicja
    Wiek
    42
    Postów
    1
    Auto
    marea weekend 1.6 16v

    Problem z tankowaniem paliwa marea

    Witam jest to mój pierwszy post na forum wiec proszę o wyrozumiałość.Mam problem z moja mareą 1.6 16v przy tankowaniu pistolet co chwile odbija tak jakby był już bak pełen paliwa pierwsza myśl odpowietrzenie baku zatkane.Przyjrzałem się róże która idzie od wlewu do baku ale nie ma tam żadnego przewodu odpowietrznika.Pod kanapa jest dekielek który odkręciłem żeby zobaczyć jak wygląda pompa paliwa i ile wychodzi przewodów wiec wychodzi trzy ale nie wiem który to odpowietrzenie i gdzie ono idzie oraz gdzie może być zatkane proszę o pomoc, być może ktoś miał taki sam problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    fiaty tak maja. nasze autka mają wąskie wlewy a na stacjach są zazwyczaj pistolety dość grube więc niestety ja w puncie też musiałem sie męczyć aż w końcu znalazłem stacje to ma cienki pistolet. czasami pomaga przekręcenie pistoletu o 90 stopni lub nawet do góry nogami.
    spróbuj się przy tankowaniu pobawić

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja nie mam żadnych problemów z tankowaniem więc jeżeli miras3334 ma takowy znaczy się, że ma coś zapchane. Dystrybutory na stacjach są takie same - to jest standard. Ew. do disla są dwa z czego jeden do TIRow . Problemu szukałbym w odpowietrzeniu - nie wiem jak to jest zbudowane we fiatach ale no musi być taki wężyk. Tam w pobliżu baku jest też ten pochłaniacz par paliwa - może te odpowietrzenie jakoś z tym jest połączone nawet nie wiem.

    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Wewnątrz wlewu paliwa jest taka cienka rurka, która jest odpowiedzialna za odpowietrzanie baku podczas tankowania oraz podczas wypalania paliwa. Jeśli poza odbijającym pistoletem zdarza się, że przy odkręcaniu korka słychać taki sssykk to niezawodny znak, ze ten odpowietrznik jest zatkany.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A tu ciekawostka bo u mnie jak podjeżdzam na stację to syk jest zawsze.. I to taki aż dziwnie mocny - mam wrażenie że to ciśnienie a nie podciśnienie.. Ale problemów z tankowaniem nie miałem nigdy - ładuje nalewak do otworu zaczynam tankować, blokuje i tylko stoję i czekam aż odbije..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    jak podjeżdzam na stację to syk jest zawsze.. I to taki aż dziwnie mocny
    No tak nie powinno być, w zbiorniku nie powinno być ani podciśnienia ani ciśnienia. Oba te zjawiska mogą mieć zły wpływ na pracę pompki paliwa. Niektóre auta mają w korku malutki otworek, który zapobiega tworzeniu się podciśnienia, nie wiem tylko jak to jest rozwiązane w naszych autach. Odpowietrzenie zbiornika podczas tankowania to inna sprawa bo korek masz otwarty a wężyk odpowietrzający biegnie ze zbiornika do samego wylotu. Kiedyś w starej Skodzie wessało mi uszczelkę korka do zbiornika.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    32
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A tu ciekawostka bo u mnie jak podjeżdzam na stację to syk jest zawsze.. I to taki aż dziwnie mocny - mam wrażenie że to ciśnienie a nie podciśnienie.. Ale problemów z tankowaniem nie miałem nigdy - ładuje nalewak do otworu zaczynam tankować, blokuje i tylko stoję i czekam aż odbije..
    Ja mam tak samo w Fiacie, mało tego, w taty Suzuki też tak jest i myślałem, że to normalne, bo tak jest tylko w gorące dni, w chłodne nie spotkałem się z takim sykiem, a pistolet też odbija normalnie na koniec tankowania.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat ze 139 strony instrukcji obsługi brava:
    Hermetyczne zamknięcie może spowodować lekki wzrost ciśnienia w zbiorniku.
    Szum podczas odkręcania korka jest zjawiskiem normalnym.
    W wielu autach się z tym spotkałem, chyba kolega qolejowy się myli
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    takie ciśnienie to normalka szczególnie jak ktoś na LPG. wtedy latem nie dolewa paliwa bo ciągle jeździ na LPG i normalna sprawa że opary się rozprężają nic nie poradzimy to prawa fizyki

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W wielu autach się z tym spotkałem, chyba kolega qolejowy się myli
    Na to wygląda, przyznaję że nie pomyślałem o jeżdżących na LPG. Jeżdżąc na benzynie nie powinno chyba tak się dziać.
    Dzisiaj byłem w garażu i sprawdzałem mój korek wlewu, na końcu korka jest zaworek odpowietrzający, działa tylko w jedną stronę i nie pozwala na powstanie podciśnienia.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    32
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    A w Dieslach? Bo mój przypadek to dwa ropniaki

    Czas przestudiować instrukcję obsługi

  13. #12
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Cytat Napisał Marcin91 Zobacz post
    A w Dieslach? Bo mój przypadek to dwa ropniaki
    no ba. u mnie bywa tak samo. choć pojemności mniejsza.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tu nie chodzi o podciśnienie tylko o ciśnienie spowodowane tak jak napisał kolega seth parowaniem paliwa. Jeżdżę na Pb - gazu te auto nie widziało i też zaraz po jeździe jest odczuwalne syknięcie po otworzeniu baku. Jak to jest w disel'u nie wiem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W Uno też miałem podobnie z tankowaniem. Wlew był jakiś taki, że za każdym razem jak chciałem zatankować to pistolet odbijał. I to też było różnie, na niektórych stacjach było ok, a na niektórych musiałem znaleźć odpowiedni punkt, aby nie odbijał. Zazwyczaj przekręcając lekko w lewo tak na godzinę 19/20 i wtedy mogłem normalnie zatankować.
    A w Uno zawsze miałem syk po odkręceniu korka. Może taka natura tego. Podciśnienie to normalna rzecz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    u mnie bywa tak samo. choć pojemności mniejsza.
    pojemność mniejsza ale zbiornik taki sam a co za tym idzie dłużej nie zaglądasz na CPN i przy wysokich temp ropa tez paruje choć nie aż tak na benzyna


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Filtr paliwa Marea
    Napisany przez sznajdi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-09-2011, 20:49
  2. podgrzewacz paliwa marea 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2010, 19:13
  3. Rezerwa paliwa w marea 1.9TD
    Napisany przez maciejka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-08-2009, 17:50
  4. FILTR PALIWA MAREA
    Napisany przez HALNY na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 24-02-2009, 21:14
  5. Marea Weekend... Filtr paliwa...
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-12-2008, 18:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowietrzenie baku fiat brava

problem z tankowaniem paliwa

gdy tankuje paliwo do fiata brava

odpowietrzanie przy tankowaniu

fiat brava problem z tankowaniem

tankowanie marea

zapowietrzony bak bravo

fiat marea problem z tankowaniem

problemy z tankowaniem paliwa

gdzie jest rurka odpowietrzajaca zbiornik fiat Brava

jak zamknac bak w pandzie

marea zapowietrzony zbiornik

jak odpowietrzyc bak w bravo

naprawa odpowietrznika w baku Fiat Brava

marea odbija przy tankowaniu

zapowietrzony bak paliwa brava

punto 2 zbiornik paliwa zapowietrzanie przy tankowaniu

zapowietrzony bak paliwa fiat brava

problem z tankowaniem lpg

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl