Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V

    Problem z odpaleniem; marchewa

    Witajcie. Kolejny problem z moim bolidem. Częstotliwość występowania - różna. Ostatnio zdarzyło się wczoraj. Nie ukrywam, problem bardzo irytujący, zwłaszcza jak się człowiek gdzieś spieszy. Do rzeczy. Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, czekam aż pogasną kontrolki, odpalam - kręci kręci, odpalić nie umie, zapala się marchewka... Każde kolejne kręcenie nie ma sensu - pali się marchewka i amen. Generalnie po przeczekaniu kilku(nastu) minut odpala normalnie. Czasem pomaga dodanie gazu (?). Wygląda mi to na problem z immobiliserem, bo w firmowym Seicento mieliśmy to samo. Poprawcie mnie jak się mylę. Pytanie - jak problem rozwiązać? Da się we "własnym zakresie", czy trzeba do elektryka jechać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Najlepiej na komputer, wtedy powinieneś dowiedzieć się co mu dolega.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli miałbyś problem z immo jak piszesz, to w takim przypadku nie gasła by Ci kontrolka od immo (żółty klucz). Przyczyn w twoim przypadku może być kilka, od czujnika temp silnika, do czujnika położenia wału. Czy jeśli już odpalisz zauważasz jakieś anomalia z samochodem. Czy występuje to tylko na zimnym czy na ciepłym silniku?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Na zimnym silniku. Innych anomalii nie zauważyłem...

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    czyli jak jest ciepły silnik to odpala prawidłowo i nie ma żadnych nieprawidłowości.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Powiem inaczej, jeszcze się nie zdarzyły takie cuda na ciepłym silniku Jeśli to w czymś pomoże to dzieje się do zawsze kilka godzin po zgaszeniu auta. Po dłuższym postoju jeszcze się nie zdarzyło Ale tak jak już wspominałem - częstotliwość występowania problemu jest różna - przed tym ostatnim wyskokiem był ponad miesiąc spokoju

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź sobie rezystancje czujnika temperatury silnika. Miernikiem. Napisz wartości jakie otrzymałeś.

    Czujnika tego szukaj w okolicy termostatu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Przyznaje się bez bicia, jeszcze nie zmierzyłem, ale chyba mam winowajce... Po kolei:

    Przez święta (bodajże niedziela), nie umiałem w nocy auta odpalić. Standardowe objawy, tak jak w pierwszym poście. Marchewa i amen. Nie pomogło czekanie itp. Próbowałem jeszcze rano, koło południa i po południu. Bez rezultatu. Wkurzyłem się, otwieram maskę i szczęka mi opadła. Wszędzie futro, błoto, jeszcze świeże (przedtem tego nie było, bo dość często pod maskę zaglądam). Coś buszowało pod maską. Obstawiałem przegryzione kable. Ale pooglądałem od świec - były ok. Innych nadgryzionych też nie widziałem. Ale odpalić dalej nie chciał. Później coś mnie tknęło i poruszałem wszystkimi kablami - odpalił od razu. Spokój na tydzień.
    W poniedziałek po południu (pierwszy raz po południu) powtórka z rozrywki. Siadam, chcę odpalić - marchewa. Od razu dźwignąłem maskę, poruszałem kablami i odpalił. Wniosek - gdzieś coś nie styka. Pytanie co i gdzie. Zaraz będę rozłączał wszystkie kostki i czyścił styki.

    Tak przy okazji - używa ktoś odstraszaczy na zwierzaki? Polećcie coś
    1) http://allegro.pl/odstraszacz-od-sam...592475184.html - 100 dB i pobór prądu 2 mA
    2) http://allegro.pl/odstraszacz-gryzon...592592416.html - 200 metrów zasięgu i pobór 50 mA
    3) http://allegro.pl/odstraszacz-gryzon...586736428.html >70 dB i <60 mA

    Gdzie haczyk z tym poborem prądu/mocą? Które byście wybrali?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pierwsze słyszę, żeby kuny były takim zagrożeniem dla auta Myślałem, że to raczej sporadyczne.. Z poborem te 2mA to ściema chyba, że układ robi sobie przerwy w trakcie sygnalizacji i było to mierzone jak akurat czuwał.. Generalnie wizualnie i tak bym kupował ten pierwszy układ - tylko czy to w ogóle może być skuteczne?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Dobra problemu ciąg dalszy. Raz zdarzyło się to również na ciepłym silniku (tj silnik kręci, zapalona marchewa, nie odpala). Oraz kilka razy na zimnym, raz po tygodniu stania, drugi raz dzisiaj rano (wczoraj zrobiłem ponad 120 km). Po poruszaniu kablami przeszło. Zmierzyłem opór tego czujnika wału (mam nadzieję, że to jest to, załączam fotkę tej złączki). Opór 1 i 2 pinu wynosił 0,93 kOhm. Z tego co wyczytałem wartość powinna się zawierać w przedziale 575 a 750 Ohm. Czyli mój wykracza poza zakres. Zatem czujnik położenia wału do wymiany? Jest z tym dużo roboty? Jakiej firmy polecacie?

    Fotka tego co zmierzyłem z podpisanymi pinami (widok z boku auta).
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie jestem pewien ale to co tu pokazałeś to będzie pewnie wtyczka czujnika fazy. Czujnik wału jest dostępny od dołu auta..

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Byłem dzisiaj u gaziarzy na wymianę filtrów i regulacji. Podpięli się pod komputer i diagnoza się potwierdziła - czujnik położenia wału. Kolejna stówa w plecy...
    Swoją drogą zabuliłem 150 zł (wymiana filtrów gazu 110 zł + diagnostyka komputerowa 40 zł). Cena normalna? Czy dałem się wy*uchać w biały dzień?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja za przegląd instalacji gazowej + wymianę filtrów (instalacja marki BRC, w warsztacie autoryzowanym) zapłaciłem 120 zł. A diagnostyka często jest droższa.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    diagnostyka w sumie dosyc tanio. w 3miescie tak od 50-80zł.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W Bydgoszczy ok 50zł a ASO Fiat 150.. Co ciekawe ojciec ma skodę i diagnoza komputerowa w ASO VW kosztuje 80zł..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z odpaleniem
    Napisany przez ChiNziR na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2009, 21:26
  2. [silnik] BRAVA 1,6/16v +gaz problem z odpaleniem zimnego sil
    Napisany przez mick075 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2009, 13:17
  3. Fiat Brava 1.2 16v problem z odpaleniem po nocy -20 C
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-01-2009, 09:34
  4. problem z odpaleniem fiata uno
    Napisany przez lukaszmacher na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-12-2008, 16:49
  5. Problem z odpaleniem rano, oraz kopcenie z rury wydech.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 23-09-2008, 15:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo problem z odpaleniem

brava problem z odpaleniem

nie odpala kreci marchewa bravo

problem z odpaleniem fiata bravo 1.8

fiat marea weekend 1.8 16v problem z odpaleniem

fiat brava 1.4 problem z odpaleniem

nie odpala jak cieply marchewa bravo

kabel rozruchowy przegryziony czy odpali

klopot odpalenia fiata

fiat marea weekend pr oblem z odpalaniem

fiat brava - problem z odpaleniem

odpalanie zimnego silnika marea

bravo 1 2 problem z paleniem

Problem z odpaleniem bravo sx

fiat brava 1.4- problem z odpaleniem

forum fiata marea problem z odpalaniem

seicento trudnosci w odpaleniu

problem z odpaleniem fiata brava 1.4

http://www.iparts.pl