Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Grudziądz
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Brava

    Pływający tył po naprawie tylnych wahaczy

    Hej,

    Koła w mojej bravie stały pod skosem /\ więc zakupiłem zestaw naprawczy i zleciłem wymianę w warsztacie...
    po naprawie przy każdym skręcie piszczą mi opony z tyłu czego wcześniej nie miałem a na dodatek na każdej studzience bądź też dziurze czuję jak tylne zawieszenie ściąga mi na boki ...

    Czy po takiej wymianie konieczne jest ustawienie zbieżności ?

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Nie tyle zbieżności (zbieżność dotyczy kół przednich) co raczej geometrii . Dobrze byłoby posprawdzać co się dzieje bo jako tako nie ma regulacji tyłu reguluje się tylko przód względem tyłu . Może podczas wymiany używali nieumiejętnie gumówki i coś za bardzo im się zeszlifowało . Należy to wszystko dobrze posprawdzać.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Nie tyle zbieżności (zbieżność dotyczy kół przednich) co raczej geometrii . Dobrze byłoby posprawdzać co się dzieje bo jako tako nie ma regulacji tyłu reguluje się tylko przód względem tyłu . Może podczas wymiany używali nieumiejętnie gumówki i coś za bardzo im się zeszlifowało . Należy to wszystko dobrze posprawdzać.
    zbieżność = geometria czyli warto podjechać na diagnostykę i sprawdzić , bo regulacja jest tylko w przednim zawieszeniu , ale względem tyłu , jeśli poczujjesz dalej że tył Ci "pływa " to sprawdź gumy mocowana belki tylnej

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    zbieżność = geometria czyli warto podjechać na diagnostykę i sprawdzić
    Bzdura to nie to samo. Zbieżność dotyczy tylko kół przednich. Geometria całego auta.. I akurat w BBM jedyne co można ustawić to zbieżność..
    Na moje musieli coś skaszanić.. Geometrię można sprawdzić na odpowiednim sprzęcie ale jak to się dzieje podczas jazdy to auto stojące na prosto może mieć prawidłową geometrię..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    I akurat w BBM jedyne co można ustawić to zbieżność
    Tutaj też nie do końca prawda . Fakt ,fabrycznie niema regulacji kąta pochylenia ,ale jest możliwość regulacji poprzez rozpiłowanie oczek amortyzatora . Nie wszystkim chce się w to bawić ,ale istnieje taka możliwość i można poprawić te parametry. Kiedyś były nawet takie specjalne mimośrodowe śruby ,które pomagały w ustawieniach bez piłowania otworów.
    "Danielmorales" po naprawie belki jest ona teraz sztywna (przynajmniej powinna) byłeś przyzwyczajony do innego zachowania samochodu, a teraz na pewno zachowuje się inaczej

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Tutaj też nie do końca prawda . Fakt ,fabrycznie niema regulacji kąta pochylenia ,ale jest możliwość regulacji poprzez rozpiłowanie oczek amortyzatora .
    Hehe, nie no tak patrząc to owszem można wszystko
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Nie tyle zbieżności (zbieżność dotyczy kół przednich) co raczej geometrii .
    Tylne koła też maja zbieżność... tyle że w bbm z tylu nic nie jest regulowane...
    na pewno dobrze założyli zestawy naprawcze? często jest tak, że trzeba założyć zestaw na wahacz, i podciąć tulejkę, bo wystaje za "podkładki"

    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Kiedyś były nawet takie specjalne mimośrodowe śruby ,które pomagały w ustawieniach bez piłowania otworów.
    to dalej jest, a nawet jest to bardzo często stosowany patent przy obniżaniu aut(z mcphersonami z przodu)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2014
    Skąd
    Reihen
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    punto 2 1.2
    Rocznik
    5.2001
    Witam:
    Trzeba zrobić pełna geometrię po tego typu zabiegu w aucie a zobaczysz, że problem zniknie

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał rabin666 Zobacz post
    Trzeba zrobić pełna geometrię po tego typu zabiegu w aucie a zobaczysz, że problem zniknie
    a wiesz jak wygląda zawieszenie w tym aucie?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    a wiesz jak wygląda zawieszenie w tym aucie?
    Ja wiem tylko tyle:

    Schowek02.jpg

    ... i więcej mi nie trzeba
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jesli nie chcesz jechac na geometrie (tam sie przynajmniej dowiesz czy tył masz dobrze, mimo ze sie go nie ustawia.)
    zrób kilka testów.
    przejedz przez kauze albo zmocz bieznik i zobacz czy auto nie zostawia 4 sladów przy jezdzei na wprost.
    czy jak skrecisz lekko kierownice i puscisz przy dodani gazu wraca na swoje miejsce.
    czy na wstecznym auto nie skreca samo.
    czy trzymajac sztywno kierownice: dodajac i odejmujac gazu auto nie skreca samo.

    według mnie co jest potwierdzone czasami na torze ze sprawnym tylnym zawieszeniem BBM prowadzi sie lepiej niz golf4 i wiekszosc aut ze szywna belką.
    rzadko sie to zdarza w BBM ale w punto 1 czesto, to jest to, ze tuleje mocujące belke do nadwozia sa rozwalone.
    tez masz wtedy efekt pływania.


 

Podobne tematy

  1. Stuki po wymianie wahaczy.
    Napisany przez tomx123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 20-05-2014, 13:47
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-03-2013, 20:15
  3. [Jak wykonać] Regeneracja tylnych wahaczy.
    Napisany przez hakun na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 22-09-2011, 16:29
  4. Gwarancja po naprawie samochodu.
    Napisany przez NoVi na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-09-2010, 21:42
  5. Po naprawie w ASO samochód nie chce zapalić.
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-02-2010, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl