Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 jtd110KM ST.MORITZ
    Rocznik
    2002

    [osprzęt silnika] Zawór nadciśnienia doładowania.

    Witam. Mam problem nastepującego typu.Moja Maryśka nie ma mocy na 4_tym biegu obroty dochodzą do 3500 i koniec.Po uruchomieniu silnika na 1,2,3 biegu mozna dojść do 5000 obrotów włączając 4-ty bieg albo chwilę pociągnie na wyższych obrotach (pow.3500) albo od razu muł i max 3500 obrotów.Po przełaczeniu biegu na niższy także maksymalnie 3500 obrotów.Dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu 1,2,3 bieg pełne obroty a na 4-tym tylko do 3500.
    Po przeczytaniu postów na temat przepływomierza żeby sprawdzić odpiąłem przepływkę i jest to samo.Poszedłem nawet dalej za radą mechanika wykreciłem przepływkę ,zaślepiłem otwór,przepływkę zostawiłem podłączoną luzem w komorze,przejechałem sie i jest tak samo.
    W końcu pojechałem podpiąć pod komputer.Wykazał błąd P0236 Zawór nadciśnienia doładowania lub nieszczelne wężyki.Bład został skasowany.Uruchomiłem silnik na biegu jalowym wchodząc na wyższe obroty błąd sie nie pojawił. Po jeździe testowej 123 bieg a na 4-tym znowy muł . Znowy na komputer i znowy błąd P0236.
    Weżyki szczelne (sprawdziłem) znalazłem zawór ciśnienia doładowania rozebrałem,sprawdziłem i złożyłem wg opisu :
    http://www.forum.alfaholicy.net/zrob...on_manual.html
    i nadal to samo.
    Nie wiem gdzie dalej szukać .Moze jakies wskazówki albo ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
    Fiat Tipo 1,6+LPG DGT 91r.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Masz Cf3 czyli turbo z kierownicą spalin, może po prostu ta kierownica jest pokryta nagarem ze spalin przez co nie rusza łopatek w całym zakresie i powoduje to powstawanie przeładowania. Pytanie mam jeszcze czy podobna usterka występuje na 5biegu, jesli zacinała by się kierownica to powinno to się dziać nawet na niższych obrotach jak depniesz w podłogę.

    Cytat Napisał letas
    Poszedłem nawet dalej za radą mechanika wykreciłem przepływkę ,zaślepiłem otwór,przepływkę zostawiłem podłączoną luzem w komorze,przejechałem sie i jest tak samo.
    Głupota, murowany tryb awaryjny przy braku zmian odczytu temperatury i masy powietrza.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 jtd110KM ST.MORITZ
    Rocznik
    2002
    [size=2][ Dodano: 2009-06-29, 01:01 ][/size]
    Cytat Napisał Hipo
    Pytanie mam jeszcze czy podobna usterka występuje na 5biegu, jesli zacinała by się kierownica to powinno to się dziać nawet na niższych obrotach jak depniesz w podłogę.
    Nie sprawdzałem czy usteka występuje na 5-tym biegu.Sprawdzę i napiszę, natomiast na pewno mogę dać do dechy na 1,2,3 biegu.
    Zastanawia mnie fakt związku 4-tego biegu z ta usterką bo ja nie widzę sensownego uzasadnienia pzryczyny .Dla mnie też awaria powinna występować na każdym biegu , chyba ze jest tutaj jakiś związek z obciążeniem silnika.
    Prawdopodobnie będę we wtorek u mechanika to zwróce jego uwagę na turbinę.
    Fiat Tipo 1,6+LPG DGT 91r.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał letas
    Dla mnie też awaria powinna występować na każdym biegu , chyba ze jest tutaj jakiś związek z obciążeniem silnika.
    Dokladnie tak jest bo ciśnienie doładowania zależy od obciążenia silnika, tyle że na 3biegu również powinno dochodzić już do przeładowania.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 jtd110KM ST.MORITZ
    Rocznik
    2002
    Wygląda na to że gdy silnik jeszcze nie osiągnie normalnej temperatury pracy to przeładowanie następuje na 4-tym biegu. Dzisiaj na ciepłym silniku doszedłem do przeładowania na 3-cim biegu ale tylko dwa razy pomimo wielu prób.
    Dlaczego tak nieregularnie?
    Może to jest jakaś wskazówka?

    Jutro odbieram elektrozaworek zobaczymy czy cos zmieni sie w objawach usterki
    Fiat Tipo 1,6+LPG DGT 91r.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał letas
    Dlaczego tak nieregularnie?
    Bo może u Ciebie jeszcze jakoś łopatki dają się obracać i stąd jeszcze na niskich doładowaniach jest w stanie sterować ? Zobacz jaki ruch wykonuje dźwignia od łopatek, powinieneś być w stanie ją poruszać po złapaniu kombinerkami, powinna robić około 1,5cm skoku.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0236 marea

jtd awaria po236

http:www.forum.alfaholicy.orgzrob...on_manual.html

http://www.iparts.pl