Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105
    Rocznik
    1999

    Olej MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40

    Witam. Mam pytanie co do oleju MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40. Jeżdżę Fiatem Bravo 1.9 JTD z przebiegiem 155 tys km. Zastanawia mnie to czym się różnie olej MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 od oleju MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 Diesel. Z tego co widzę na pierwszy rzut oka to etykieta jest inna i wszędzie piszą ze olej MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 jest przeznaczony do silników benzynowych a MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 Diesel do silników wysokoprężnych z tym, że na tym zwykłym oleju z tyłu według specyfikacji wychodzi na to że jest przeznaczony również do silników wysokoprężnych. Czy mogę spokojnie przy wymianie oleju zalać silnik olejem MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 bez etykiety Diesel?

    zwykły


    diesel


    etykieta oleju MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 (zwykły)
    DSC00011.JPG
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Możesz bez problemu zalać, te z napisami Diesel to podobno chwyt reklamowy. Jeśli specyfikacja się zgadza to nie ma żadnego problemu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105
    Rocznik
    1999
    Nawet teraz doszukałem się na stronie Mobila tych olei i specyfikacja jest taka sama. Dzięki za pomoc ;]

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Własnie to jest taki chwyt reklamowy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odwracasz butle i sprawdzasz jakie specyfikacje mają dane oleje. Jak są 1:1 to wybór raczej prosty. Czasami te z nalepką do diesla mają lepszą klasę w klasie oznaczania olei dla s. diesla i dlatego są tak oznaczane.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105
    Rocznik
    1999
    W przypadku tych olei to ich specyfikacje są kropka w kropkę takie same, według strony producenta.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    26
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    ja ostatnio zalałem valvoline max life 10w40 i nie zauważyłem że nie ma dopisku diesel...cóż, trochę zniesmaczony zaistniałą sytuacją popytałem się kilka osób w temacie i dodatkowo jeszcze sprzedawcy i wszyscy twierdzili że absolutnie nic się nie stanie a między tymi olejami praktycznie żadnej różnicy nie ma

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Maxlife jest i do benzyniaków i do diesla. Odwróć butlę i tam na dole będą specyfikacje dla obydwu typów silników. Możesz jeździć
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    26
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    właśnie trochę przez nieuwagę go kupiłem ale głupotą byłoby spuszczanie i nalewanie nowego skoro obydwa są "takie same" jak to powiedział sprzedawca ze sklepu z olejami

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    24
    Postów
    306
    Auto
    Brava 1.9 TD 75 KM/ Cinquecento 1.2 A grupa
    Jakieś różnice po zmianie na olej valvoline? Bo sam chce przejść z castrola własnie na valvoline.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Tak jak koledzy wyżej piszą ta etykietka diesel to tylko sprytny chwyt reklamowy. i oczywiście cena parę zł wyższa. A jak kupujesz trochę większe opakowanie tj. 20, 60, czy 208 litrów to jest tylko mobil super 10w-40 i diesla już nie ma. ewentualnie delvac do ciężarowych.


    Cytat Napisał stilo_kielce Zobacz post
    Jakieś różnice po zmianie na olej valvoline?
    nie sądzę. co może być za różnica jak olej będzie miał taka samą specyfikacje. Co najwyżej to różnice możesz mieć w portfelu.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    26
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    po zmianie z elfa 10w40 na valvoline przynajmniej w moim odczuciu zauważyłem :
    - silnik chodzi przyjemniej jak jest zimny,oczywiscie nadal to klekot ale porównując tdi na pompowtryskiwaczach czy nawet pompie rotacyjnej to jtd chodzi naprawdę ok
    -przy odpalaniu i gaszeniu auta silnik jakoś delikatniej się zachowuje tzn.jakoś tak nie czuć "drgnięcia" samochodu i tutaj zaraz po wymianie zauważyłem (koło dwumasowe i poduszki są ok, nie mówię tutaj o jakimś drżeniu karoserii tylko delikatnym podczas odpalenia i gaszenia, po zmianie odczucie na +)
    - w tym temacie Wąż Turbo- IntelCooler pytanie jtd Cf3 opisywałem problem w którym miałem zafajdany wąż. na Elfie już go wycierałem ale nadal po jakimś czasie robił się troszkę tłusty, po zmianie zrobiłem już z 1,5-2000 tysiąca km a wąż jest suchy...jakieś 2 dni po wymianie wytarłem i puki co jest ok.
    Więc ja jestem zadowolony, podobno olej ten nie jest rozlewany w Polsce tylko w Holandii więc ja to traktuję jako atut. Oczywiście to moje odczucia i proszę nie zwracać mi uwagi że nie możliwe czy coś...po prostu jestem zadowolony. Pozdrawiam

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tymi wszystkimi wymianami oleju to wszyscy chwalą zmieniając stary olej na nowy. Ja za każdą zmianą po 10-15 tyś mam wrażenie że leje lepszy olej a zawsze leje ten sam Nie przeczę tym, że vavoline jest lepszy - być może jest, ale ta subiektywna zmiana kultury pracy to wg. mnie wrażenie po zalaniu po prostu świeżego oleju - nie innego tylko świeżego.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    26
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    tak jak pisałem to moja opinia i jak się ma do rzeczywistości to sam Bóg wie w każdym bądź razie przyjemniej myśleć że jest lepiej niż mieć krążącą myśl w głowie że jest gorzej

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    35
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Ja zauważuyłem że po zalaniu valvoline maxlive silnik jakby głośniej chodzi.Na stronie producenta taki był polecony i miałem dylemat po kupnie oleju czy lać maxlive czy maxlive diesel. Na stropnie producenta był polecony maxlive i kolega na forum także taki lał twierdząc że się nic nie dzieje.Ja zrobiłem dopiero jakies 150km ale silnik ewidentnie głośniej pracuje.Zastanawiam się czy nie zakupić mobila do diesla , kumpel taki leje do golfa4 sam już niewiem czy jeżdzić na tym co jest czy zmieniać.mój obecny olej to 10w40max live zalałem taki bo w sklepie także polecali go do fiata.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mobil Super 3000 X1 5W-40 (4l) W CENIE HURTOWEJ!
    Napisany przez mtp1985 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 17:22
  2. nowy mobil 1 peak life 5w50
    Napisany przez tasek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-05-2011, 18:30
  3. V Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza - Super OS
    Napisany przez KrzychuB na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-02-2011, 20:53
  4. [coś fajnego] Super gra wyścigowo-internetowa Xracer
    Napisany przez benykulka na forum Kącik rozrywek
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-08-2009, 12:16
  5. MAREA 1,6 16v..Różnice z lat 09.96-09.2000 i od 09.2000-2002
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-09-2008, 15:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

mobil super 2000

olej mobil 10w40 opinie

mobil super 2000 opinie

olej mobil 2000 10w40 opinie

olej mobil 10w40

mobil 2000 10w40 opinie

mobil super 2000 10w40 opinie

mobil 1 10w40 diesel opinie

mobil 2000 10w40

mobil 1 10w40 opinie

olej mobil super 2000 10w40 opinie

olej mobil super 2000 opinie

mobil 2000 10w40 diesel

mobil super 2000 10w40

mobil 10w40

olej mobil 2000 opiniemobil 2000 10w40 benzynaolej mobil 10w40 dieselolej 2000mobil 10w40 opiniemobil super 2000 x1 10w-40mobil super 2000 dieselmobil super 2000 10w40 forummobil super 2000 x1 diesel 10w-40mobil super 2000 diesel opinie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl