Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S

    Obrotomierz Bravo 1.9TD 75

    Witam

    Zakupiłem dzisiaj Fiata Bravo 1.9TD 75km rocznik 97. Ma on zegary bez obrotomierza - czy jeśli kupię zestaw wskaźników od Bravo diesla z obrotomierzem to wystarczy podpiąć w miejsce starych i zadziała czy potrzeba jeszcze coś robić/czegoś brakuje w fabrycznej instalacji?

    Wybaczcie laicki ton tego posta, ale jest to moje pierwsze auto

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przedewszystkim to brakuje czujnika obrotów na obudowie sprzegła. A bez niego to ani instalacja ani zegary Ci nic nie dadzą.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S
    Dziękuję za odpowiedź Hipo.

    Da się taki czujnik kupić i założyć w warsztacie? Czy po prostu do tego modelu się nie da? Droga taka impreza?

    Połaziłem trochę po googlach, z tego co widziałem na fotkach wersje TD 100 mają przeważnie obrotomierze, silnik od TD 75... ekhm... wyglądał na schematach i fotkach podobnie więc zaryzykowałem (była jedna sztuka) i kupiłem na allegro zestaw zegarów do bravo/bravy diesla. Są identyczne z wyglądu do tych które mam - takie półkola, tylko z obrotomierzem do 6k rpm. O ile nie pójdzie to w kosmiczne koszty chciałbym sprawę możliwie do końca doprowadzić - narazie jestem 200 do tyłu... nie licząc zakupu auta

    Pozdrawiam i proszę o wybaczenie "n00b"owi

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wszystko się da zrobić, kwestia tylko finansów i chwili żeby pomajsterkować i dołożyć to czego brakuje. Nie wiem czy u Ciebie czujnik jest bo w TD100 jest potrzebny do EGRu i sterowania paliwem, natomiast w TD75 jest inna pompa pozbawiona tych dodatków więc i czujnika może nie być. Jest on zamocowany od tyłu silnika na dole, w pobliżu łapy silnika na obudowie sprzegła od strony sciany grodziowej. Bez kanału praktycznie nie do zlokalizowania.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S
    Dzięki jeszcze raz Hipo.

    Jak przyjadą do mnie te zegary to spróbuje je podłączyć - jeśli obrotomierz nie będzie działał pojadę do mechanika znajomego i opiszę poproszę o sprawdzenie (i wycenę kosztów instalacji ) tego co opisałeś.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie ma problemu, kto pyta nie błądzi

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S
    Witam.

    Dzisiaj przeprowadziłem z pomocą sąsiada operacje przełożenia licznika - obrotomierz zadziałał od razu.

    Problemy sprawiało za to podświetlenie licznika KM - z jakiegoś powodu nie działało. Przylutowaliśmy 2 kabelki od innej żarówki podświetlenia i tyle. Dziwnie też zachowuje się kontrolka od świec żarowych - po przekręceniu kluczyka nie świeci się. Zapala się dopiero po nagrzaniu świec i gaśnie po odpaleniu auta no ale to pikuś

    Może komuś w podobnej sytuacji przyda się informacja. Pozdrawiam

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    24
    Postów
    306
    Auto
    Brava 1.9 TD 75 KM/ Cinquecento 1.2 A grupa
    To w takim razie ską obrotomierz bierze sygnał w dieslu?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał stilo_kielce Zobacz post
    To w takim razie ską obrotomierz bierze sygnał w dieslu?
    Z czujnika położenia wału a w niektórych autach z alternatora.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Yogi Zobacz post
    Zapala się dopiero po nagrzaniu świec i gaśnie po odpaleniu auta no ale to pikuś
    Dziwne to co piszesz.. Ja bym to dokładniej obejrzał..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    24
    Postów
    306
    Auto
    Brava 1.9 TD 75 KM/ Cinquecento 1.2 A grupa
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Z czujnika położenia wału a w niektórych autach z alternatora.
    A tak na marginesie. To skoro czujnik obrotów wału wariuje i w rezultacie tego obrotomierz, to dlaczego silnik pracuje prawidłowo? Czy ten czujnik obrotów w silniku 1.9 TD 75 KM służy do podawania sygnału dla obrotka?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał stilo_kielce Zobacz post
    skoro czujnik obrotów wału wariuje i w rezultacie tego obrotomierz, to dlaczego silnik pracuje prawidłowo? Czy ten czujnik obrotów w silniku 1.9 TD 75 KM służy do podawania sygnału dla obrotka?
    W tym silniku, możesz całkiem wypiąć ten czujnik i silnik będzie pracował normalnie. Ten czujnik podaje tylko impuls na obrotomierz. Jeżeli masz klimatyzację to komp odczytuje obroty silnika i w razie spadku obrotów rozłącza klimę żeby dodatkowo nie obciążała silnika. Jak u siebie walczyłem z obrotomierzem to nie raz odpinałem całkiem wtykę od tego czujnika i silnik chodził normalnie. Możesz też całkiem odłączyć całego kompa a silnik i tak pracował będzie normalnie. Komp w tym silniku steruje tylko zaworem EGR i tak jak pisałem wyżej wspomaga silnik rozłączając klimę gdy silnik potrzebuje więcej mocy.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    24
    Postów
    306
    Auto
    Brava 1.9 TD 75 KM/ Cinquecento 1.2 A grupa
    To ciekawe bardzo, bo w serwisie fiata powiedzieli mi że jak on szwankuje to się nie odpali auta... Tak czy inaczej u mnie i tak auto nie odpaliło, więc będzie trzeba coś podziałać.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał stilo_kielce Zobacz post
    To ciekawe bardzo, bo w serwisie fiata powiedzieli mi że jak on szwankuje to się nie odpali auta.
    No chyba że silniki z Bravy i Marei mają inne sterowanie w co wątpię. Zwróć uwagę, że w tym silniku pompa jest sterowana mechanicznie jedynie co to na pompie masz potencjometr wychylenia się dźwigni gazu i elektrozawór Stopu z podpiętym do niego przewodem od IMMO. Potencjometr ten razem z komputerem steruje zaworem EGR i tak jak pisałem wcześniej wspomaga silnik w momencie gdy mamy załączoną klimatyzację.

    A co się dzieje że nie możesz auta odpalić, nie świeci przypadkiem IMMO, bo może jak szukaliście tej wtyczki od czujnika wału wypięliście wtyczkę od pompy i elektrozaworu STOP. A może wyskoczył ten wyłącznik zderzeniowy, tyle że nie wiem gdzie on jest umiejscowiony w Bravie, u mnie jest pod siedzeniem kierowcy. Jak on zadziała to silnika nie odpalisz.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    To ciekawe bardzo, bo w serwisie fiata powiedzieli mi że jak on szwankuje to się nie odpali auta.
    Tak, ale tylko wtedy kiedy komputer z niego korzysta. Tak jak napisał qolejowy, pompa jest mechaniczna

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obrotomierz
    Napisany przez bucyk na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-04-2016, 10:39
  2. Obrotomierz w Bravo 1.6 16V - problem z działaniem
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-02-2009, 08:12
  3. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 20:34
  4. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27
  5. [silnik] obrotomierz...
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-08-2008, 12:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska.pl 2

1.9 TD bravo obrotomierz

fiat brawa 19 td obrotomierz

nie dziala obrotomierz fiat bravo 1.9 tdobrotomierz bravofiat bravo obrotomierzfiat brava 1.9td obrotomierzfiat 1.9 td obrotomierzobrotomierz brawo schematczujnik obrotomierza fiat bravobrava 1.9 td problem z obrotomierzemgdzie jest czujnik obrotomierza fiat bravoobrotomierz fiat bravafiat brava 1.9 td zegary wymiana forumbrava obrotomierz wariujeczujnik obrotomierza fiat brawa 1.9 tdjaki bezpiecznik i do czego sluzy fiat bravo 1.9 td 75km schematobrotomierz bravo 1.9 tdfiat klub skabrak klaksonu w fiacie bravo 1.9 td
http://www.iparts.pl